Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Les Billards du Vivarais door MaraNCS
Vandaag om 13:14:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 13:03:50
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
Vandaag om 12:32:19
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
"Nederlandse" modellen door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:04:06
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 10:58:48
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
EifelBurgenBahn door Eric v C
Vandaag om 10:25:57
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Eric v C
Vandaag om 10:22:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
  

Auteur Topic: Aanrijding Alkmaar  (gelezen 3720 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Aanrijding Alkmaar
« Reactie #15 Gepost op: 07 februari 2018, 12:18:04 »
De 2959 is gisteravond overgebracht naar Haarlem en staat sindsdien op het meest zuidwestelijke spoor van het stationsemplacement.

Vanmorgen wast het trouwens in Heiloo bijna weer raak, maar hier liep alles gelukkig goed af.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3342
    • Mijn van-alles website
Re: Aanrijding Alkmaar
« Reactie #16 Gepost op: 07 februari 2018, 15:08:14 »
Wel een vreemde zaak, dat hij meldt dat de bomen niet dicht waren. Debvd schrijft dat op de foto de bomen naar beneden zijn, maar ze zijn heel. Als hij daar doorgereden zou zijn, dan zouden de bomen toch door de auto kapotgereden zijn.
Mijn ervaring is dat er over het algemeen achteruit gereden wordt als iemand risico loopt op het spoor te staan terwijl de bomen naar beneden gaan, ook al is genoeg ruimte om over te steken. Misschien voelt dat wel veel natuurlijk om te doen en zou ik dat zelf dus ook doen (immers, je gaat van het gevaar weg in plaats van het gevaar nog meer op te zoeken door over te steken) maar een slagboom kapot rijden om erger te voorkomen, lijkt weinig tot niet voor te komen. Naar mijn mening is dat ook behoorlijk onmogelijk. Breken doen ze uiteindelijk wel, maar gezien de schade die een paar maanden terug aan de bovenleiding en 2 spoorbomen ontstond nadat een vuilnisagen de boel kapot trok bij Purmerend Overwhere, moet je daar toch wel behoorlijk wat kracht voor gebruiken...
Twee mogelijkheden. Of hij heeft gelijk, en de bomen zijn pas later naar beneden gegaan (lijkt me niet aannemelijk).
[...]
Hoezo? Er staat file, meneer denkt het te redden met de lengte van zijn voertuig of denkt 'die trein komt toch nog niet' en sluit aan in de file. Bomen dalen en zijn achtereind staat nog net op de overweg.
Kruisingen vrijhouden is een les die vele automobilisten inmiddels flink aan het vergeten zijn en waar ik als fietser en voetganger heel wat van meekrijg.
Wat ik me ook kan voorstellen is, dat hij de linker baan (voor het tegemoetkomend verkeer) heeft genomen. Daar zit aan de afrijdkant uiteraard geen boom.
Als dit is waar ik denk dat het is, is dat zo goed als onmogelijk zonder tientallen meters te spook-rijden, omdat aan beide zijdes van de overweg een rijbaanscheiding aanwezig is.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6806
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Aanrijding Alkmaar
« Reactie #17 Gepost op: 07 februari 2018, 19:52:58 »
Tja, dat blijft voor ons speculeren en de uitslag van het onderzoek zal vast de media niet halen, dus voor ons verder onbekend blijven.

De 2959 is vanmiddag in Haarlem gedriehoekt via de verbindingsboog en vervolgens via Amsterdam CS naar de werkplaats Zaanstraat overgebracht.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Zaandam-Zuid

  • Offline Offline
  • Berichten: 226
Re: Aanrijding Alkmaar
« Reactie #18 Gepost op: 09 februari 2018, 22:22:51 »
Houten overwegbomen rijd je met de auto zo kapot. Aluminium bomen hebben een breekconstructie, waardoor de boom afbreekt als je 'm eraf rijdt maar verder redelijk onbeschadigd blijft.
In Alkmaar is de chauffeur inderdaad in een file terecht gekomen, waarna de bomen sloten.

Groeten,
Peter