Google+
Doel:€250.00
Donaties:€95.20

Per saldo:€-154.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:53:22
Vrachtauto's in Schwarzburg door Ruud K
Vandaag om 21:47:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke BB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:47:29
Russische modelbaan van Alexander door Dave.......
Vandaag om 21:43:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Haradigi
Vandaag om 21:41:19
Programmeren ESU 54611 met Roco z21 wit door HansKarel
Vandaag om 21:39:26
Modelbaan Waldbach Sd door MWS
Vandaag om 21:28:40
Artitec Mat '54, voorbeschouwing (uit Artitec speculaasdraadje) door Met een sik
Vandaag om 21:13:55
Station Apeldoorn in opbouw (3D print) door martijn v m
Vandaag om 21:13:21
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Met een sik
Vandaag om 21:09:47
RAIL 2018 Houten, voor&nabespreking door puntenglijder
Vandaag om 21:07:08
Dahinterhofen im Bau door Basilicum
Vandaag om 21:05:22
fleischmann v100 gedigitaliseerd. Verlichting werkt niet door Mechiel_
Vandaag om 21:03:56
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door v140
Vandaag om 20:52:09
Falkensteiner bockerl door Reinout van Rees
Vandaag om 20:23:35
Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969 door NS8714
Vandaag om 20:22:29
Afwrijf-transfers of decals gezocht t.b.v omnummeren CIWL EdN-couplage. door janw
Vandaag om 20:18:38
Esu micro V3.0 verlichting gaat uit na stap 5 door john 56
Vandaag om 19:53:08
Soetermeer H0 door iDave
Vandaag om 19:52:24
BNLS-Module: "Saalbach-Hinterglemm" [BB] door Chris80
Vandaag om 19:50:43
BNLS Baanbreker - Project 083 tot 338 door 44
Vandaag om 19:43:23
Diode-ketting Busch 5406 blijft knipperen ondanks condensator 1000uf, 25 V door koif41
Vandaag om 19:41:31
Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012 door puntenglijder
Vandaag om 19:34:22
Gezocht: decals voor NS-Buffetrijtuig door Mispoes
Vandaag om 19:29:30
Ombouw ketelwagen melktransport uit startset naar KNZ natronloog wagen door Hans_omBC
Vandaag om 19:13:04
NL baan: Frotterdam in h0 door Brigitte
Vandaag om 18:32:12
Prijswijziging toegangspas Vrienden van het Nederlands spoorwegmuseum door Sobat Kras
Vandaag om 18:00:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door martijnhaman
Vandaag om 17:46:11
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door Chris80
Vandaag om 16:58:38
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:54:19
  

Auteur Topic: Aanrijding Alkmaar  (gelezen 2019 keer)

Eric B

  • Online Online
  • Berichten: 2023
  • NS tijdperk IIIc
Re: Aanrijding Alkmaar
« Reactie #15 Gepost op: 07 februari 2018, 12:18:04 »
De 2959 is gisteravond overgebracht naar Haarlem en staat sindsdien op het meest zuidwestelijke spoor van het stationsemplacement.

Vanmorgen wast het trouwens in Heiloo bijna weer raak, maar hier liep alles gelukkig goed af.
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 2471
    • Mijn van-alles website
Re: Aanrijding Alkmaar
« Reactie #16 Gepost op: 07 februari 2018, 15:08:14 »
Wel een vreemde zaak, dat hij meldt dat de bomen niet dicht waren. Debvd schrijft dat op de foto de bomen naar beneden zijn, maar ze zijn heel. Als hij daar doorgereden zou zijn, dan zouden de bomen toch door de auto kapotgereden zijn.
Mijn ervaring is dat er over het algemeen achteruit gereden wordt als iemand risico loopt op het spoor te staan terwijl de bomen naar beneden gaan, ook al is genoeg ruimte om over te steken. Misschien voelt dat wel veel natuurlijk om te doen en zou ik dat zelf dus ook doen (immers, je gaat van het gevaar weg in plaats van het gevaar nog meer op te zoeken door over te steken) maar een slagboom kapot rijden om erger te voorkomen, lijkt weinig tot niet voor te komen. Naar mijn mening is dat ook behoorlijk onmogelijk. Breken doen ze uiteindelijk wel, maar gezien de schade die een paar maanden terug aan de bovenleiding en 2 spoorbomen ontstond nadat een vuilnisagen de boel kapot trok bij Purmerend Overwhere, moet je daar toch wel behoorlijk wat kracht voor gebruiken...
Twee mogelijkheden. Of hij heeft gelijk, en de bomen zijn pas later naar beneden gegaan (lijkt me niet aannemelijk).
[...]
Hoezo? Er staat file, meneer denkt het te redden met de lengte van zijn voertuig of denkt 'die trein komt toch nog niet' en sluit aan in de file. Bomen dalen en zijn achtereind staat nog net op de overweg.
Kruisingen vrijhouden is een les die vele automobilisten inmiddels flink aan het vergeten zijn en waar ik als fietser en voetganger heel wat van meekrijg.
Wat ik me ook kan voorstellen is, dat hij de linker baan (voor het tegemoetkomend verkeer) heeft genomen. Daar zit aan de afrijdkant uiteraard geen boom.
Als dit is waar ik denk dat het is, is dat zo goed als onmogelijk zonder tientallen meters te spook-rijden, omdat aan beide zijdes van de overweg een rijbaanscheiding aanwezig is.

Eric B

  • Online Online
  • Berichten: 2023
  • NS tijdperk IIIc
Re: Aanrijding Alkmaar
« Reactie #17 Gepost op: 07 februari 2018, 19:52:58 »
Tja, dat blijft voor ons speculeren en de uitslag van het onderzoek zal vast de media niet halen, dus voor ons verder onbekend blijven.

De 2959 is vanmiddag in Haarlem gedriehoekt via de verbindingsboog en vervolgens via Amsterdam CS naar de werkplaats Zaanstraat overgebracht.
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Zaandam-Zuid

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re: Aanrijding Alkmaar
« Reactie #18 Gepost op: 09 februari 2018, 22:22:51 »
Houten overwegbomen rijd je met de auto zo kapot. Aluminium bomen hebben een breekconstructie, waardoor de boom afbreekt als je 'm eraf rijdt maar verder redelijk onbeschadigd blijft.
In Alkmaar is de chauffeur inderdaad in een file terecht gekomen, waarna de bomen sloten.

Groeten,
Peter