Doel:€250.00
Donaties:€90.00

Per saldo:€-160.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-02-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kappen DH1 Wadloper door prutser
Vandaag om 11:35:33
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Silver Fox 2512
Vandaag om 11:29:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 11:10:23
Een Elotrains 1500 zelf bouwen uit parts door duikeend
Vandaag om 11:09:03
Piko 2019 door Chris
Vandaag om 10:57:20
Rondje om het Valkenburgse meer door Sven
Vandaag om 10:55:42
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door spoor0
Vandaag om 10:52:40
St. Janskathedraal van 's-Hertogenbosch in 1:87, de bouw gevolgd door Zoedelaar
Vandaag om 10:49:58
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door Joop_L
Vandaag om 10:49:57
Pret met Arduino door RudyB
Vandaag om 10:45:34
Bouw Br 01 226, Ersatzlok Henschel-Wegmann. door Wim Vink
Vandaag om 10:36:14
Loc- en wagonbouw spoor 1 & 0 door puntenglijder
Vandaag om 10:35:48
Heen, En en Weer door DE-II
Vandaag om 10:20:06
Artitec / REE 1300 de eerste foto' s door Daan de leeuw
Vandaag om 10:09:24
Handige informatiefilmpjes iTrain te vinden op YouTube. door peterha
Vandaag om 10:08:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door bosje77
Vandaag om 10:02:25
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door Wim Vink
Vandaag om 09:41:06
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Andre Pronk
Vandaag om 08:58:11
NS 8100 in Spoor-1 door Ad Cleijsen
Vandaag om 07:49:05
Station Rekerdam door arnout
Vandaag om 07:12:00
Projekt 083-338 door Hlv53
Vandaag om 00:56:46
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door jandejager
Vandaag om 00:36:19
Neutraal Moresnet in H0 door T.Spat
Vandaag om 00:17:21
Terschellinger Spoor door FritsT
16 februari 2019, 23:15:18
Rocrail geeft kortsluiting bij bezetmelding. door San-Markos
16 februari 2019, 22:34:07
Westlandbaan door Wim Vink
16 februari 2019, 22:21:19
Inzetbaarheid ACME 50584 ACME MU 71 84 72-70 622-2 NS door Michiel 80
16 februari 2019, 21:53:46
Saint Tourbière, een Franse enkelsporige lijn door de Ardeche door Wim1969
16 februari 2019, 21:52:34
Discussie over EETC samenstellingen vanaf 2005 door Michiel 80
16 februari 2019, 21:44:48
De Hondsrugbaan, H0 door Dave.......
16 februari 2019, 21:33:22
  

Auteur Topic: Aanrijding Alkmaar  (gelezen 2518 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 2332
  • NS tijdperk IIIc
Re: Aanrijding Alkmaar
« Reactie #15 Gepost op: 07 februari 2018, 12:18:04 »
De 2959 is gisteravond overgebracht naar Haarlem en staat sindsdien op het meest zuidwestelijke spoor van het stationsemplacement.

Vanmorgen wast het trouwens in Heiloo bijna weer raak, maar hier liep alles gelukkig goed af.
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 2620
    • Mijn van-alles website
Re: Aanrijding Alkmaar
« Reactie #16 Gepost op: 07 februari 2018, 15:08:14 »
Wel een vreemde zaak, dat hij meldt dat de bomen niet dicht waren. Debvd schrijft dat op de foto de bomen naar beneden zijn, maar ze zijn heel. Als hij daar doorgereden zou zijn, dan zouden de bomen toch door de auto kapotgereden zijn.
Mijn ervaring is dat er over het algemeen achteruit gereden wordt als iemand risico loopt op het spoor te staan terwijl de bomen naar beneden gaan, ook al is genoeg ruimte om over te steken. Misschien voelt dat wel veel natuurlijk om te doen en zou ik dat zelf dus ook doen (immers, je gaat van het gevaar weg in plaats van het gevaar nog meer op te zoeken door over te steken) maar een slagboom kapot rijden om erger te voorkomen, lijkt weinig tot niet voor te komen. Naar mijn mening is dat ook behoorlijk onmogelijk. Breken doen ze uiteindelijk wel, maar gezien de schade die een paar maanden terug aan de bovenleiding en 2 spoorbomen ontstond nadat een vuilnisagen de boel kapot trok bij Purmerend Overwhere, moet je daar toch wel behoorlijk wat kracht voor gebruiken...
Twee mogelijkheden. Of hij heeft gelijk, en de bomen zijn pas later naar beneden gegaan (lijkt me niet aannemelijk).
[...]
Hoezo? Er staat file, meneer denkt het te redden met de lengte van zijn voertuig of denkt 'die trein komt toch nog niet' en sluit aan in de file. Bomen dalen en zijn achtereind staat nog net op de overweg.
Kruisingen vrijhouden is een les die vele automobilisten inmiddels flink aan het vergeten zijn en waar ik als fietser en voetganger heel wat van meekrijg.
Wat ik me ook kan voorstellen is, dat hij de linker baan (voor het tegemoetkomend verkeer) heeft genomen. Daar zit aan de afrijdkant uiteraard geen boom.
Als dit is waar ik denk dat het is, is dat zo goed als onmogelijk zonder tientallen meters te spook-rijden, omdat aan beide zijdes van de overweg een rijbaanscheiding aanwezig is.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 2332
  • NS tijdperk IIIc
Re: Aanrijding Alkmaar
« Reactie #17 Gepost op: 07 februari 2018, 19:52:58 »
Tja, dat blijft voor ons speculeren en de uitslag van het onderzoek zal vast de media niet halen, dus voor ons verder onbekend blijven.

De 2959 is vanmiddag in Haarlem gedriehoekt via de verbindingsboog en vervolgens via Amsterdam CS naar de werkplaats Zaanstraat overgebracht.
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Zaandam-Zuid

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: Aanrijding Alkmaar
« Reactie #18 Gepost op: 09 februari 2018, 22:22:51 »
Houten overwegbomen rijd je met de auto zo kapot. Aluminium bomen hebben een breekconstructie, waardoor de boom afbreekt als je 'm eraf rijdt maar verder redelijk onbeschadigd blijft.
In Alkmaar is de chauffeur inderdaad in een file terecht gekomen, waarna de bomen sloten.

Groeten,
Peter