Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Jan-Peter
Vandaag
om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0
door
Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje
door
Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc)
door
Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen
door
willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften
door
Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan
door
cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief?
door
Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken
door
Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange
door
ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715
door
vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0
door
Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012 (gelezen 11515 keer)
puntenglijder
Offline
Berichten: 3959
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #15 Gepost op:
04 februari 2018, 18:00:10 »
Vanmiddag de ketel iets meer aangekleed.
Zo zijn er diverse was luiken geplaatst, ook de aansluitingen voor de zandval pijpen zitten op hun plaats.
De over druk ventielen liggen nu ook op de ketel, de dynamo zit er op en de afname kraan zit op de
voorste dom.
Br 44-012
by
Edward Borgers
, on Flickr
Br 44-012
by
Edward Borgers
, on Flickr
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
BR 44 1263 UK
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=108256.msg3222412105;topicseen#top
puntenglijder
Offline
Berichten: 3959
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #16 Gepost op:
05 februari 2018, 18:38:12 »
Het is nu zaak om de vuurkist aan te brengen met de as la.
Deze is gemaakt van 0.5 mm dik kunststof, natuurlijk dienen er ook nu nog was luiken en diverse
snuisterijen aan gebracht te worden.
Br 44-012
by
Edward Borgers
, on Flickr
Br 44-012
by
Edward Borgers
, on Flickr
Br 44-012
by
Edward Borgers
, on Flickr
Zo komen we toch weer iedere dag een stukje verder bij het eind resultaat.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
BR 44 1263 UK
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=108256.msg3222412105;topicseen#top
wob
Offline
Berichten: 2410
Aachenau West
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #17 Gepost op:
05 februari 2018, 18:54:31 »
Knap werk Kees!
Groet, Bas
Gelogd
apenkop
Offline
Berichten: 134
Ouder worden is verplicht Wijzer worden optioneel
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #18 Gepost op:
05 februari 2018, 19:20:39 »
Mooi zo die vuurkist zo mooi erin gezet
Heb je die eerst in elkaar gezet en als geheel geplaatst of juist op de plaats in elkaar gefröbelt? Wat ik me dan afvraag is hoe je de maten zo precies in de hoogte kunt berekenen, lijkt me namelijk niet gemakkelijk om de afstand bovenkant flens tot onderkant ketel zo precies te bepalen. Vakwerk!
Gelogd
Het is niet dat ik Rini heet dat ik een belhamel ben
puntenglijder
Offline
Berichten: 3959
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #19 Gepost op:
08 februari 2018, 13:16:59 »
Heren bedankt voor de reactie's.
De afmetingen van de vuurkist heb ik afgekeken van de oude ketel, ook is het zo dat de vuurkist aan de
bovenzijde halverwege de ketel zit.
De ronding aan de voorzijde van de vuurkist teken ik af aan de hand van het eindstuk van de ketel.
Later meer.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
BR 44 1263 UK
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=108256.msg3222412105;topicseen#top
apenkop
Offline
Berichten: 134
Ouder worden is verplicht Wijzer worden optioneel
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #20 Gepost op:
08 februari 2018, 13:21:11 »
Duidelijk en eigenlijk zo eenvoudig als je er maar aan denkt. Blijf dit mooie modelbouw vinden
Gelogd
Het is niet dat ik Rini heet dat ik een belhamel ben
puntenglijder
Offline
Berichten: 3959
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #21 Gepost op:
08 februari 2018, 16:57:27 »
Aan de voorzijde van de ketel ontbreken nog de 2 uitstroom buizen welke naar de schoorsteen gaan.
Natuurlijk mogen de regel stangen aan de linkerzijde van de ketel niet ontbreken.
Voordat dit soort leidingwerk geplaatst word, zit ik meestal eerst een 15 min naar oude foto's te kijken.
Het is zaak om het leiding / regelstang werk wat het meest tegen de ketel aan zit het eerst te plaatsen, dit
omdat het later steeds moeilijker word achter het leiding werk nog een leiding te trekken.
Br 44-012
by
Edward Borgers
, on Flickr
Br 44-012
by
Edward Borgers
, on Flickr
Later meer,
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
BR 44 1263 UK
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=108256.msg3222412105;topicseen#top
puntenglijder
Offline
Berichten: 3959
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #22 Gepost op:
09 februari 2018, 10:07:29 »
Nadat de ketel toch weer is voorzien van een dunne laklaag, is het nu weer tijd om wat leiding werk te trekken.
Zo is er vanaf het ventielenblok links op de ketel het een en ander bij gekomen.
Br 44-012
by
Edward Borgers
, on Flickr
De dynamo en de pomp in de linker omloop plaat zijn aangesloten.
Ook is het zo dat hoe kleiner de leiding, hoe lastiger het is om deze te plaatsen.
Br 44-012
by
Edward Borgers
, on Flickr
Op deze foto is de lamp onder de ketel ook nog zichtbaar, natuurlijk word deze ook nog weg gewerkt.
Wat ook nog een voordeel is van zo een ketel wissel is dat je alles kunt aanpassen.
Zo is de binnen diameter van de ketel 20 mm, laat ESU nu precies zo een maat speaker maken.
Door deze recht op in de ketel te plaatsen neemt deze niet veel ruimte in en kun je de gehele ketel
als klankkast gebruiken.
Later meer,
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
BR 44 1263 UK
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=108256.msg3222412105;topicseen#top
puntenglijder
Offline
Berichten: 3959
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #23 Gepost op:
09 februari 2018, 16:19:28 »
Aan de rechterzijde van de ketel zijn er ook al ontwikkelingen.
Zo zijn de smeerleidingen van de locomotief er op gezet.
Br 44-012
by
Edward Borgers
, on Flickr
Dit is gewoon een lang stuk plak kunststof, je snijd er lange reepjes van met een minimale breedte.
Het laatste stuk laat je intact, dan niet geheel doorsnijden tot het eind.
Nu plak je de leidingen op de ketel en knip de de uiteinden er af.
Br 44-012
by
Edward Borgers
, on Flickr
Hierna plaats je nog een paar dwars stukjes die imiteren dat deze de leidingen op zijn plaats houd.
De leidingen hoeft niet helemaal strak langs de ketel te zitten, door het uitzetten en krimpen van de ketel
gaat deze op den duur vanzelf hangen.
Ook de naad van de vuurkist is weg gewerkt door er een klinknagel stripje overheen te zetten.
Later meer,
Kees.
«
Laatst bewerkt op: 14 februari 2018, 11:45:55 door puntenglijder
»
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
BR 44 1263 UK
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=108256.msg3222412105;topicseen#top
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9858
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #24 Gepost op:
09 februari 2018, 17:47:30 »
eeuuuhhhh je bedoelt de smeerleidingen? (elektra hangt onderlangs de omloop, met van die verdeelkastjes. Bij sommige duitse locs zijn die geel, in polen vaak rood/wit)
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
puntenglijder
Offline
Berichten: 3959
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #25 Gepost op:
09 februari 2018, 18:02:02 »
Floris.
Je hebt gelijk, ik heb me vergist.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
BR 44 1263 UK
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=108256.msg3222412105;topicseen#top
Eric B
Offline
Berichten: 6810
NS tijdperk III (a)b/c
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #26 Gepost op:
09 februari 2018, 18:22:07 »
Lekker bezig Kees!
Van welk merk zijn die klinknagelstrips?
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
puntenglijder
Offline
Berichten: 3959
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #27 Gepost op:
09 februari 2018, 20:44:47 »
Die koop ik bij Piet Peetoom op de beurs in Houten.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
BR 44 1263 UK
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=108256.msg3222412105;topicseen#top
Eric B
Offline
Berichten: 6810
NS tijdperk III (a)b/c
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #28 Gepost op:
09 februari 2018, 20:45:46 »
Dank je Kees.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
puntenglijder
Offline
Berichten: 3959
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012
«
Reactie #29 Gepost op:
10 februari 2018, 10:53:19 »
Hallo Eric.
Het is van Scale link, de SLF016.
Hopelijk maakt dit het zoeken wat makkelijker.
Hier toch nog een paar originele foto's.
Haar kleinere zusje de 44 011 in Nurnberg.
Br 44-011 Nurnberg
by
Kees Borgers
, on Flickr
En hier de 44 012 met een meet trein.
Br 44-012 mit mess zug
by
Kees Borgers
, on Flickr
Met dank aan de Eisenbahn stiftung.
De rechterzijde van de ketel heeft ondertussen ook wat leiding werk gekregen.
Br 44-012
by
Kees Borgers
, on Flickr
Br 44-012
by
Kees Borgers
, on Flickr
Ook de voor verwarmer is inmiddels aangesloten.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
BR 44 1263 UK
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=108256.msg3222412105;topicseen#top
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Ombouw Br 44-1166 naar Br 44-012