Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door Arjan6511
Vandaag om 15:38:38
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 15:31:55
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:24:49
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 14:58:11
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 14:42:23
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Dat overkomt mij niet. door hervé
Vandaag om 14:39:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 14:09:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11

Auteur Topic: Railhobby 40 jaar. Dus komt het blad met een eigen lok.  (gelezen 54545 keer)

RodeDuivel

• Offline Offline
Re: Railhobby 40 jaar. Dus komt het blad met een eigen lok.
« Reactie #135 Gepost op: 05 September 2018, 09:36:20 »
Ik heb zaterdagmorgen mijn NS 2240 opgehaald bij mijn leverancier in Oosterwolde. Deze wist mij te vertellen dat hij de locomotieven donderdag al had ontvangen. Levering vond zoals gebruikelijk rechtstreeks plaats vanuit de magazijnen van Piko. Wat de distributeur in dit verhaal te maken heeft ontgaat mij volledig. De transporteur is slechts een schakel in het uitleveringsproces en draagt zorg voor het transport van verzender naar ontvanger.

Mijn leverancier heeft redelijk ingekocht en was zeker nog lang niet uitverkocht. Kern is dat het uitbrengen  en verkopen van een locomotief geen sinecure is. De totale oplage bedraagt 600 stuks en dat zijn voor de Nederlandse markt forse aantallen voor een nummervariant. Railhobby verdient voor dit initiatief alle lof. Bedenk in dit verband wel dat de investering voor Railhobby minstens 60.000 euro bedraagt en dat dit bedragen zijn die zij niet op de plank hebben liggen.

Vanuit dat perspectief is het meer dan logisch dat zij de hulp hebben ingeroepen van de detailhandel voor de verkoop. En bedenk wel, voor de Nederlandse markt hebben wij er weer super fraai model bij.

Grtz,

Wil

Joran

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1981)
« Reactie #136 Gepost op: 05 September 2018, 09:36:34 »
Och wacht al sinds januari. Die paar weken extra maken ook weinig uit.

Dijkhuizen

• Offline Offline
« Reactie #137 Gepost op: 05 September 2018, 10:21:37 »
Mijn leverancier heeft redelijk ingekocht en was zeker nog lang niet uitverkocht. Kern is dat het uitbrengen  en verkopen van een locomotief geen sinecure is. De totale oplage bedraagt 600 stuks en dat zijn voor de Nederlandse markt forse aantallen voor een nummervariant. Railhobby verdient voor dit initiatief alle lof. Bedenk in dit verband wel dat de investering voor Railhobby minstens 60.000 euro bedraagt en dat dit bedragen zijn die zij niet op de plank hebben liggen.

Ik neem aan dat dit bedrag berekend is door 600 x 100 euro te nemen? Dus jij gaat ervan uit dat Railhobby de volledige batch gefinacieerd heeft, Wilfried?

Zou het in dat geval niet logischer zijn geweest dat Railhobby die 600 modellen dan ook allemaal zelf zou hebben ontvangen en ze vervolgens zou hebben doorgeleverd aan de winkeliers?

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #138 Gepost op: 05 September 2018, 10:45:00 »

Ik neem aan dat dit bedrag berekend is door 600 x 100 euro te nemen? Dus jij gaat ervan uit dat Railhobby de volledige batch gefinacieerd heeft, Wilfried?

Zou het in dat geval niet logischer zijn geweest dat Railhobby die 600 modellen dan ook allemaal zelf zou hebben ontvangen en ze vervolgens zou hebben doorgeleverd aan de winkeliers?

Dat leek mij dus een veel betere werkwijze: Alle modellen naar RH, die kon ze vervolgens aan de bestellers verzenden die dan op de diverse social media trots hun RH exclusief model konden showen waarna RH de overige modellen naar de winkels had verstuurd. De modellen hadden dan door de winkels aan RH kunnen worden betaald zodat die niet hoefde voor te financieren. En tenslotte word er gezegd dat er maar een beperkt aantal naar de winkels zijn gegaan, laten we zeggen 20x 100 = 2000 euro dat moeten die winkels vast wel kunnen betalen...... iedereen blij en geen gefrustreerde kopers.

vermoed wel dat bij een volgende EXCLUSIEVE actie van RH de animo nog minder zal zijn.......

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #139 Gepost op: 05 September 2018, 12:40:18 »
Blijft een mooie lok, maar het exclusieve is er wel vanaf. De prijs excl verzenden, dus duurder dan in de meeste winkels :-X :o. Dat was dus de laatste Railhobby actie waar ik aan mee deed.
Hoop verder dat Railhobby het verschil (bv de verzendkosten) gaat terugstorten ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Bahn-AG

• Offline Offline
« Reactie #140 Gepost op: 05 September 2018, 12:48:48 »
Hoop verder dat Railhobby het verschil (bv de verzendkosten) gaat terugstorten ;).

Terugstorten?  ???
Je hebt hem gewoon voor die prijs gekocht.

Als hij nou maar niet in de dump gaat..600 stuks is wel veel. ;D

Bart

Rondje_HO

• Offline Offline
« Reactie #141 Gepost op: 05 September 2018, 13:13:29 »
Overigens had ik nergens gelezen dat Railhobby de loc exclusief zou verspreiden ??? Wel dat ze een exclusieve 2200 zouden laten maken (wat ze gedaan hebben) en dat die bij hen te bestellen was (wat ze gedaan hebben) en dat de loc medio september geleverd zou worden (wat ze gedaan hebben) en dat de loc ook bij een aantal modelspoorzaken beschikbaar zou komen (wat ze gedaan hebben). Dat de loc nu bij een aantal winkels een paar dagen eerder te krijgen is, is misschien niet zo handig geweest maar zoals al eerder gezegd, RH heeft niet zo'n verzendketen voor locs als bijvoorbeeld een MTE. En dat sommige winkels een vaste klantenkorting geven en geen verzendkosten rekenen is algemeen bekend, dat had je van te voren ook wel kunnen bedenken. Daarom was er volgens mij ook een intekenkorting  :-X

Dus zo verschrikkelijk is het volgens mij nou niet, het was erger geweest als ze voor de RH lezers bijvoorbeeld op waren geweest  :P

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #142 Gepost op: 05 September 2018, 13:44:08 »
Ja Chris, zo loopt de verkoper ook minder risico dat hij met een grotere partij "Exclusief" blijft zitten die dan weer de dump in moeten. De prijzen en verzendkosten zijn nl meestal wel zo goed als gelijk en de goede service zal dat ook ongetwijfeld wel zijn.
Al met al blijf ik het van Railhobby toch een beetje onjuist vinden. Verder blijft het een mooie lok en goed initiatief (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

RodeDuivel

• Offline Offline
« Reactie #143 Gepost op: 05 September 2018, 13:53:56 »

Kern is dat een blad als Railhobby dergelijke bedragen niet op de plank heeft liggen en derhalve afhankelijk is van andere partijen. Zie in dit verband het soortgelijke scenario dat zich destijds met de RailPromo locomotief heeft voorgedaan.

Op basis van de voorinschrijving heeft Railhobby zich een beeld kunnen vormen hoeveel zij in de markt kunnen zetten. Na voorintekening blijft er een hoeveelheid nog de financieren locomotieven over. De dekking heeft Railhobby gevonden door de locomotieven via het reguliere kanaal in de markt te zetten.

Het zou chique zijn geweest als de winkeliers dezelfde ledenprijs hadden gehanteerd als Railhobby, maar het is de vraag of dat juridisch afdwingbaar is.

Grtz,

Wil

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #144 Gepost op: 05 September 2018, 13:55:06 »
Zo te lezen is het meer ongelukkig dan onjuist.

De bewering dat de loc bij RH duurder was, die was onjuist  ;D
(iets met mening boven feiten ofzo)

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #145 Gepost op: 05 September 2018, 13:56:44 »
Correct!  :police: ;D

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #146 Gepost op: 05 September 2018, 13:57:53 »
In ieder geval krijgt de lok zo genoeg aandacht en de bestellingen lopen gestaag door  ;D

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #147 Gepost op: 05 September 2018, 14:09:47 »
In ieder geval krijgt de lok zo genoeg aandacht en de bestellingen lopen gestaag door  ;D

M.i. zeer terecht. Leuk initiatief van RH.

Fritsprt

• Offline Offline
« Reactie #148 Gepost op: 05 September 2018, 14:17:01 »
Beste Sicco,
Ik had geen idee wat ik er voor betaald had in februari. Ik zag nu op de site van Railhobby staan dat hij 149 euro kost. Ik zag dat hij dat in de winkel ook kost. Aangezien ik er van uit ging dat hij dat in februari ook kostte heb ik mij inderdaad op basis van verkeerde info de mening toegedaan dat ik dat er voor betaald heb. Ik heb echter de intekenprijs betaald. Die blijkt 135 euro te zijn. Ik heb mijn mening dus weer bijgesteld. Blijft dat ik het alleen een heel klein beetje jammer vind dat ik hem nog niet heb. Maar ben wel blij dat ik hem straks krijg voor een lagere prijs dan in de winkel. Blijf een Hollander, mopperen en goedkoper...heerlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

« Laatst bewerkt op: 05 September 2018, 17:58:45 door Fritsprt »
Groet Frits

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #149 Gepost op: 05 September 2018, 21:53:50 »
Overigens had ik nergens gelezen dat Railhobby de loc exclusief zou verspreiden ??? Wel dat ze een exclusieve 2200 zouden laten maken (wat ze gedaan hebben) en dat die bij hen te bestellen was (wat ze gedaan hebben) en dat de loc medio september geleverd zou worden (wat ze gedaan hebben) en dat de loc ook bij een aantal modelspoorzaken beschikbaar zou komen (wat ze gedaan hebben).

Op de website van Railhobby staat een lijstje van de winkels die de exclusieve loc ook verkopen:  https://railhobby.nl/jubileum-loc-ns-2240/

Dat zijn dus de enige winkels waar je deze loc kunt kopen..... :-X