Mijn leverancier heeft redelijk ingekocht en was zeker nog lang niet uitverkocht. Kern is dat het uitbrengen en verkopen van een locomotief geen sinecure is. De totale oplage bedraagt 600 stuks en dat zijn voor de Nederlandse markt forse aantallen voor een nummervariant. Railhobby verdient voor dit initiatief alle lof. Bedenk in dit verband wel dat de investering voor Railhobby minstens 60.000 euro bedraagt en dat dit bedragen zijn die zij niet op de plank hebben liggen.
Ik neem aan dat dit bedrag berekend is door 600 x 100 euro te nemen? Dus jij gaat ervan uit dat Railhobby de volledige batch gefinacieerd heeft, Wilfried?Zou het in dat geval niet logischer zijn geweest dat Railhobby die 600 modellen dan ook allemaal zelf zou hebben ontvangen en ze vervolgens zou hebben doorgeleverd aan de winkeliers?
Hoop verder dat Railhobby het verschil (bv de verzendkosten) gaat terugstorten .
Zo te lezen is het meer ongelukkig dan onjuist.
In ieder geval krijgt de lok zo genoeg aandacht en de bestellingen lopen gestaag door
Overigens had ik nergens gelezen dat Railhobby de loc exclusief zou verspreiden Wel dat ze een exclusieve 2200 zouden laten maken (wat ze gedaan hebben) en dat die bij hen te bestellen was (wat ze gedaan hebben) en dat de loc medio september geleverd zou worden (wat ze gedaan hebben) en dat de loc ook bij een aantal modelspoorzaken beschikbaar zou komen (wat ze gedaan hebben).