Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:21
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 21:42:47
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
Vandaag om 21:38:51
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
Vandaag om 21:30:50
Rail away door Huup
Vandaag om 21:28:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door TonM
Vandaag om 21:20:09
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Rob Bennis
Vandaag om 21:18:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:17:01
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
Vandaag om 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
Vandaag om 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
Vandaag om 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
Vandaag om 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:47:00
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
Vandaag om 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:08:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Karben
Vandaag om 14:05:01
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe door Arjan6511
Vandaag om 12:56:25
20 en 21 december modelspoorbeurs Zutphen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:28:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:17:40
Rondom Charlois door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:16:23
Märklin spoor 1 glaskast buffers breken af. door bellejt
Vandaag om 11:04:01
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 10:05:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn193
Vandaag om 09:58:58
  

Auteur Topic: Kranenberg, een exercitie in code 70  (gelezen 340513 keer)

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1350 Gepost op: 18 February 2024, 17:31:43 »
Daar heb ik wel over gepiekerd, maar daar kwam ik niet echt uit, dus probeer ik het eerst zo. Mocht het niet lukken dan kan ik dat ook nog altijd proberen.
Maar het grootste probleem is hoe ik een viaduct kan laten overgaan in de achtergrond. Voor deze oplossing denk ik er aan om vlak voor de achtergrond 1 of meer bomen te plaatsen welke de weg en de overgang naar de achtergrond kan camoufleren. Dat lukt niet bij een viaduct.

Groet Meino
« Laatst bewerkt op: 18 February 2024, 17:36:01 door meino »

Dash 8

  • The light at the end of the tunnel is a freight train coming your way
  • Offline Offline
  • Berichten: 156
    • http://s143.photobucket.com/albums/r121/dash8EMD/?action=view&current=kopstation2.jpg
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1351 Gepost op: 18 February 2024, 17:51:50 »
Het probleem van een Nederlandse baan. Hoe laat je het spoor verdwijnen?
Een berg is niet realistisch. Een viaduct wel of gebouwen plaatsen en het spoor daarachter laten verdwijnen.
Een viaduct is wel de beste oplossing denk ik.

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 9084
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1352 Gepost op: 18 February 2024, 17:55:36 »
Half viaduct met een spiegel erachter.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4483
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1353 Gepost op: 18 February 2024, 18:02:06 »
Een tunnel kan.
Of een ecoduct.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Sikko

  • Offline Offline
  • Berichten: 507
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1354 Gepost op: 18 February 2024, 18:57:20 »
Of een half gebouw  :)

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2415
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1355 Gepost op: 18 February 2024, 19:26:36 »

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1356 Gepost op: 18 February 2024, 20:31:50 »
Heren bedankt voor alle ideeen. Aan een Ecoduct heb ik ook gedacht, alleen waren die er nog niet in het tijdvak dat ik hanteer.
Dus ga ik voorlopig nog even door, als het niet bevalt kan ik gewoon weer overnieuw beginnen.

Groet Meino

orientexpress

  • Offline Offline
  • Berichten: 869
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1357 Gepost op: 19 February 2024, 08:45:44 »
Meino,

Wellicht wat meer tijdvak gebonden opties:
1. Wat van de eerste autowegen in nederland
2. Kruisende spoorlijn op het viaduct.
https://hetutrechtsarchief.nl/beeld/728D1D74CCA95A08B6C09A17D6A1D2A0
https://hetutrechtsarchief.nl/beeld/55AF5D80E7A65CA0B363ED62B20A119E

 Mvg,

Adriaan

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1358 Gepost op: 19 February 2024, 10:05:26 »
Heren dank voor alle ideeën. Ik denk dat ik op deze plek het zo hou. Maar er is nog een deel op de baan waar ook 2 onderdoorgangen gemaakt moeten worden. Van dat deel heb ik tot nu toe weinig laten zien, maar dat is een betere plek om een of meerdere van de aangedragen ideeën te gaan gebruiken.

Groet Meino

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18511
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1359 Gepost op: 19 February 2024, 11:22:15 »
Als je het een beetje als dit doet:





Is het m.i. geen probleem op een NL baan. Ook hier hebben we heuvels en dit is zeker geen berg ;) Denk dat wat jij gedaan hebt aardig klop alleen zou ik het dan lager maken en meer richting de wand. Plus dat vlakke stuk bovenop zeker niet doen.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1360 Gepost op: 22 February 2024, 13:46:42 »
Dit is het resultaat van een weekje knutselen.





Het is nog niet helemaal klaar, ik wil nog een boom maken, die aan de bovenkant komt om de overgang naar de achtergrons nog iets te maskeren en misschien nog een klein schuurtje of zo.

Groet Meino

Duikeend

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 2609
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1361 Gepost op: 22 February 2024, 13:49:12 »
ik vind het nu al zeer aardig! schuurtje en boompje erbij lijkt me goed plan  (y)
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 3034
  • Aachenau West
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1362 Gepost op: 22 February 2024, 14:07:48 »
Mooi gemaakt, Meino (y).
Past harmonieus in je baan.

Ja, ook in Nederland heb je niveauverschillen.
Maar ik begrijp het dilemma om geloofwaardige onderdoorgangen te creëren. Ik krijg er straks ook mee te maken met een baan die aansluit op de kust, zonder dat ik rotspartijen wil gaan maken ofzo.

Groet, Bas

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27011
    • Pagina van klaas
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1363 Gepost op: 22 February 2024, 14:09:38 »
ik vind het er geloofwaardig uitzien. Alleen nog een veiligheidsrek op het portaal met de bovenleiding.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

meino

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Kranenberg, een exercitie in code 70
« Reactie #1364 Gepost op: 22 February 2024, 14:21:49 »
Klaas

die gaan er inderdaad ook nog op komen.

Groet Meino