Tsja, al het automatiseerbare werk zal volgens mij uiteindelijk worden geautomatiseerd. Zal een grote maatschappelijke verandering met zich meebrengen en uiteindelijk een verschuiving van ons economisch model. Wellicht wordt werken straks een ‘product’ waarvoor je moet gaan betalen. Op zich redelijk want als je werkt kun je geen geld uitgeven!! En leuk werk is ook wat waard.
Ondertussen kan ik geen kwantitatieve gegevens vinden over spoorongelukken in Nederland. Ik vermoed dat er drie belangrijke oorzaken zijn:-de machinist die door rood rijdt of een nadere fout maakt.-de verkeersleiding die een fout maakt.-externe oorzaken, vooral wegvoertuigen op overwegen.Maar onderbouwen kan ik het niet. groetenHendrik Jan
Alleen, waar gaan mensen dat dan van betalen?
ProRail is nog altijd geen vervoerder dus kunnen ze testen wat ze willen, maar op dit moment zien de vervoerders er nog geen brood in. Er zijn nog een hele hoop hordes te nemen voor treinen echt helemaal zelfstandig over het spoor rondtuffen. De trajecten waar getest gaat worden zijn ook strategisch gekozen, Betuweroute en de schipholtunnel, afgesloten stukken spoor waar geen mens dier of auto ergens de weg makkelijk versperd.
Het uitsterven van overwegen zal ook nog wel een paar decennia duren in NL, als je alleen al kijkt hoeveel jaar politiek gesteggel over kosten en uitvoering er alleen al overheengegaan is om bv een overweg als die bij Driebergen-Zeist door een tunnel te vervangen... En dan hebben we het nog niet eens over het buitenland waar vaak landschappelijk een tunnel of brug niet in te passen is.