Seinen zijn net even belangrijker
Beste Mug ,In de automatische koppelingen de volgende luchyleidingen . Ezelsbrug ;Revisie Voor Haarlem Van boven naar onder ,R=remleiding , in de automatische koppelin af te sluiten d.m.v plug kraan , mechanisch bedient door koppelschijf .V = vulleiding constante druk van 5 atmosfeer ,H= hoofdreservoirleiding .
V en H voorzien van automatische terugslagklep , al deze drieleidingen zin voorzien van dezelfde afdichtingsarmenturen .Onder aan de koppelplaat met kleine diameter de ontkoppelleiding . De DE 1 en 2 stellen ( Blauwe engelen ) hadden in de koppeling een stuurleiding ,voor bediening der motoren .
In de werkplaatsen werden de stellen met een diesellok met koppelwagen verplaatst . De koppelwagen was voorzien van een inrichting dat de stroomlijnstellen op lucht vervoerd konden worden .Dit geldt ook bij het gebruik van een hulp, of sleepkoppeling , hier werden de luchtleidingen via luchtslangen op de luchtslangen der hulplok gekoppeld , alleen het geven van een vulstoot door de remkraan moest vermeden worden . De afsleepsnelheid lag rond de 60 tot 80 Km/h .Het afslepen / verplaatsen met de koppelboom en koppelplaat was maar 5 km/h daar het af te voeren treinstel ALLEEN te remmen met de handrem . Om verwarringen te voorkomen waren de koppeling hoogtens verschillend , mechanisch koppelbaar mat 36,40,46,54,benelux,de3,de5 en plan u . Lage kopppeling . Na mat64 hogekoppeling
Geen fotografische hoogstandjes, maar toch......
Sjeemig de peemig wat ziet dat stel eruit zeg!Wordt er uberhaupt nog wel wat aan gedaan, of staat het stel alsnogweg te roesten daar?
Ze kunnen beter een stuur en tussen rijtuig opknappen, en die in Utrecht in het museum zien te krijgen, als herinnering naar de Tee "tijd". Ipv focussen op iets rijdens.Gr marc