Dat vind ik pas mooi dat eigen bouw,altijd mooier dan een bouw pakket.
Als je geblindeerde ramen wilt,dan kun je is kijken naar de inleg velletjes van vleeswaren.Sommige winkels hebben mat wittige velletjes daarin zitten wat wellicht bruikbaar is ?
Ik was eerst niet zo enthousiast over de vorm en de verhoudingen van het station, maar ik zie weer dat ik niet te snel moet oordelen. Je maakt er een waar kunstwerk van
Mooi werk Wim! Je treft er de juiste sfeer mee.Hoe heb je die reclame op de zijmuur aangebracht? Dat ziet er zeer natuurgetrouw uit.
▲ Er zitten nog geen deuren in de hoofdingang en ik moet nog uitvinden hoeveel er dan nog in beeld blijft. En anders worden het rolluiken.
Positieve feedback waardeer ik natuurlijk heel erg, maar eerlijke reacties vind ik net zo belangrijk. En daarom ben ik ook wel nieuwsgierig waarom je aanvankelijk niet zo enthousiast was. Ofwel wat is er precies veranderd dat je dat nu wel bent?
Nou blijft een luchtspoorstation wel iets vrij unieks in Nederland,
In welke tijdsperiode wil je je station situeren?
Voor een Nederlands station zou ik zeker geen rolluiken toepassen. Logisch dat je de entree zo open mogelijk wilt houden om het interieur goed te zien, maar in ons klimaat zullen deuren toch echt onvermijdelijk zijn. Zeker omdat aan de andere kant van de hal de trapopgang naar perron 1 komt. Heb je dan geen deuren, maar rolluiken in de buitengevel (die dus altijd open staan als het station ook open is), dan wordt d stationshal een enorm tochtgat!
Denk in ieder geval goed na over de kleurstelling van de deuren. Bijvoorbeeld typerend voor de jaren '70 - '90 waren de felrode brede toegangs(draai)deuren met zo'n dranger eraan. Mijn station hoort thuis in 1974. Daarbij zie je dat alle deuren die niet tot de hoofdingang behoren nog in de oude stijl en donkergroen zijn, maar de hoofdingang twee felrode draaideuren heeft.
Wat een verrassing dit draadje! De titel deed iets veel moderners of iets met computers vermoeden, maar niet is minder waar.
Ik heb er melding van gemaakt op de Tramfabriek facebookpagina, iedereen zou dit juweeltje moeten gaan zien. Wat ik zo mooi vind is dat je inderdaad lekker rommelig kan werken, maar wel weer op een gecontroleerde manier. Ik heb moeite om die strakheid los te laten. Dus respect!
Ik vond met name de bovenkant wat uit verhouding, wat naar mijn gevoel nog extra versterkt werd door de hoge ramen die daar in zitten. Maar door je kleurgebruik (Crèmekleur van je kozijnen zou ik zo houden!), de kap, vervuiling en vooral de details brengt je station weer in balans. Nou blijft een luchtspoorstation wel iets vrij unieks in Nederland, dus is het lastig om daar echt een typisch Nederlandse draai aan te geven, maar je slaagt er wat mij betreft nu prima in