Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:09:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 09:07:29
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
NS 1700 transfers door Jeroen Water
Vandaag om 08:45:10
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07

Auteur Topic: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)  (gelezen 10753 keer)

NS264

• Offline Offline
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Re: Ervaringen met veilingsites (marktplaats, ebay, catawiki, etc)
« Reactie #30 Gepost op: 30 October 2017, 23:56:09 »
Kort samengevat is de logica in de logistiek helemaal niet logisch, zeg ik altijd als distributiechauffeur zijnde.
Ja, ook ik krijg met een vrachtauto envelopjes mee...

Op, overslag, sorteren, soort auto en betreffende brandstofprijs en je personeel(die het werk nog wil doen) die nog betaald moet worden, dat zit allemaal in die 7 euro.
Verdubbel het en daar is je winst als er niks misgaat onderweg.

Moordende concurrentie die denken dat het nog goedkoper kan zie het resultaat van over de schutting gesmeten pakketten of beledigende berichten waarom je wel niet thuis was.

Besef dat ons kleine kikkerlandje een van de dichtste distributie netwerken heeft, vandaag besteld, morgen in huis.

Koen.

« Laatst bewerkt op: 31 October 2017, 00:02:26 door NS264 »
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #31 Gepost op: 31 October 2017, 00:58:35 »
Tja, ik denk altijd voor 7,- kan je toch redelijk wat kms rijden in een moderne auto (1 op 20) heb je wel wat meer zekerheid, maar als je 100 km moet rijden tja... maar voor iets van boven de 100 euro, anderzijds je doet het en het treintje verkent in slechte staat klopt niet met de advertentie, wie gaat de brandstofkosten vergoeden?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #32 Gepost op: 31 October 2017, 01:17:04 »
Reken je niet rijk, je wil niet weten hoeveel auto's nog steeds niet gemiddeld 1:20 rijden...

https://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html Alle auto's die minder dan 5L/100km nodig hebben. Met benzine ben je al snel uitgezocht.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 31 October 2017, 07:04:44 »
Mwah, niet helemaal on topic (verzendkosten en zo), Maarreh....

Hoe kan je nou opgelicht worden als je van te voren weet wat je moet betalen en dat ook betaalt? Dan maak je toch gewoon geen gebruik van een dienst?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

roco

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 31 October 2017, 14:39:43 »
Hallo
Nu het verzenden toch aan bod is dit "avontuur" met een pakje .
Ik heb wel , 14 dagen geleden , modeltreinen verkocht via een site in Oostenrijk . Na ontvangst van het geld heb ik het naar de post gebracht . Met T&T kon ik heb gedeeltelijk volgen na . Een mailtje van de koper zei dat het retour kwam . Dat bleek . Het was ergens in België en kwam daar vandaan retour . De postbezorger bracht zelfs 2 pakjes terug . Ze waren allebei in België gelabelt met mijn adres en T&T code ovv"adres onbekend ". De een was wel van mij , de ander niet . Voorzichtig heb ik de labels verwijdert van het "vreemde" pakje . Die was gepost in Naaldwijk en moest naar een afnemer (klant ) in Salzburg Oostenrijk . Er zat een plant in ( was te zien door de open handgrepen ) . Na een telefoontje mocht ( moest ) dat pakje weer aangeboden worden maar de mijne mocht dat niet wegens onderzoek . Dat duurt minstens 14 dagen . De mijne moest ook dichtbij Salzburg bezorgt worden .
Wat is er mis gegaan ? Ik kon het via T&T niet helemaal volgen . De telefoniste wist te vertellen dat zij meer kon zien op het scherm en dat het zelfs in Oostenrijk was geweest .
Het was teruggestuurd met de melding dat het adres onbekend was . Googlemaps liet het duidelijk zien dat het adres wel bestaat . Ik vermoet nu , dat een hele container vol teruggekomen is naar Nederland . Ik wacht het onderzoek af .
gr Jos

henk

• Online Online
« Reactie #35 Gepost op: 31 October 2017, 15:03:30 »
Leken de bladeren van die plant soms hier op.  ;D

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #36 Gepost op: 31 October 2017, 15:07:03 »
Reken je niet rijk, je wil niet weten hoeveel auto's nog steeds niet gemiddeld 1:20 rijden...

https://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html Alle auto's die minder dan 5L/100km nodig hebben. Met benzine ben je al snel uitgezocht.
Dat zijn theoretische waarden, trek er 30% vanaf, de praktijk valt heel vies tegen, mijn auto hoort 1 op 24,5 te lopen maar red het nooit, vandaar 1 op 20.
De meeste auto's rijden 1 op 14 a 15, ligt er net aan hoe je rijdt, de metingen is een valse manier tov werkelijkheid. Maar dat is een andere discussie.

Verbaasd me wel, heb ooit iets moeten op sturen naar iemand dat 25 km verderop woont... ik zei nog ophalen is voordeliger, wou hij niet.

CatwWiki zie ik soms ook vreemde biedingen, hoger dan de nieuwprijs wat nog leverbaar is, een 1103 ging voor over de 100 van de hand, en nieuw is het ook te vinden voor die prijs... is dit om de prijs op te jagen door een nep koper?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #37 Gepost op: 31 October 2017, 15:07:41 »
Je bent me net voor....  ;D

Leken de bladeren van die plant soms hier op.  ;D

Je bent me net voor....  ;D
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

ingenium

• TM
  • Offline Offline
    • Modeltrein projecten
« Reactie #38 Gepost op: 31 October 2017, 17:53:31 »
Dat zijn theoretische waarden,...

Nee, dit zijn echte verbruikscijfers van mensen die hun tankbeurten bij houden.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Bert van Gelder

• Offline Offline
Re: Ervaringen met pakketbezorgers (Post NL, UPS, Kiala, etc)
« Reactie #39 Gepost op: 01 November 2017, 09:43:08 »
Beste allen,

Dit is het nieuwe draadje over ervaringen met transporteurs, afgesplitst van "Ervaringen met Marktplaats, Ebay, etc".

Gr, Bert
Team moderatoren

roco

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 01 November 2017, 09:45:49 »
@ Bert : Goed zo , die afsplitsing ervan .
@ Arjan en Henk : nee , die plant was het niet

rjr

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 01 November 2017, 11:29:31 »

Verbaasd me wel, heb ooit iets moeten op sturen naar iemand dat 25 km verderop woont... ik zei nog ophalen is voordeliger, wou hij niet.

in z'n geval speel ik zelf voor postbode, laat bezorgkosten betalen, en breng het zelf even langs, na overleg over een tijdstip zodat ik niet voor niets hoef te rijden.

Roelco

Patrick Meeder

• Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #42 Gepost op: 01 November 2017, 12:01:07 »
Goedemorgen,

Aangezien ik de afgelopen jaren veel verstuurd heb, vooral boeken en dus zware pakketten, zal ik mijn ervaringen eens in hoofdlijnen opschrijven.

NL - PostNL: altijd goed, snel, betrouwbaar, track&trace, enz. Prijs 3,50 voor briefpost of 6,50 voor pakket tot 10 kg (bij aanmelden via de website).

NL - Kiala (bestaat niet meer): nadeel was dat er geen adresboek was als je vaker naar dezelfde persoon verstuurt, maar het was goedkoop (3,95 naar pakketshop), betrouwbaar en relatief snel. Verder een voordeel dat de grens bij 15kg lag i.p.v. 10 zoals bij overige vervoerders. Alleen mijn pakketten naar EddyK kwamen aan alsof ze al rijdend uit de auto gegooid werden. Verder nooit problemen gehad.

NL - UPS als opvolger van Kiala: tijdrovend invoerformulier dat niet altijd goed werkt (eerste keer 1 uur voor 6 labels nodig gehad), betaling lukt niet altijd (sommige PayPal-betalingen van vorige maand zijn nog altijd niet afgeboekt, label is een website i.p.v. PDF, of je het label nogmaals kunt printen weet ik niet. Ondoorzichtige tarieven die niet vast zijn zoals bij de overige vervoerders (vul je de waarde van je pakket in, dan is de prijs veel hoger dan 4,05 Euro en UPS doet op de website alle mogelijke moeite om je van de pakketshop-optie af te brengen). Lage aansprakelijkheid bij verlies. En dan is het pakket nog niet eens verstuurd. Ontvangers krijgen in een kwart van de gevallen geen mail voor afhaling. Pakketten werden tot 4 werkdagen later bezorgd dan Kiala zelf op de website aangaf (donderdag i.p.v. de geplande zaterdag). Slechte track&trace-info (label aangemaakt, pakket ingeleverd staat voor mij altijd op Tilburg ondanks dat ik daar 100km vandaan woon, en dan pas weer info als het pakket is bezorgd; ertussenin niets). In oktober is 1 pakket helemaal onvindbaar geraakt. Klantenservice slecht bereikbaar en antwoordt zelden op (na)vragen. Voordeel is dat de grens bij 15kg ligt i.p.v. 10 zoals bij overige vervoerders. Kortom: probeer UPS voorlopig te vermijden, want dat levert een hoop irritatie en schade op. Bij het bedrijf van mijn vrouw zijn ze ook gestopt met UPS (standaard, niet ex-Kiala) vanwege aanhoudende problemen.

NL - DPD: betrouwbaar, relatief snel, adresboek op de website. Ik gebruik het weinig, maar heb er geen klachten over.

NL - DHL4YOU/DHLParcel: voor pakketjes aan pakketshop (5 Euro) ideaal, relatief goedkoop. Na overgang naar DHLParcel is het een stuk meer werk om formulieren in te vullen. Nadeel is dat er bij verzending naar buitenland slechte track&trace-informatie is en je nooit kunt zien of je pakket daadwerkelijk bezorgd is (gehad bij Noorwegen en Italië); ook dit is bij DHLParcel pas het geval en bij DHL4YOU nooit. Soms krijg je via de Duitse DHL-website ineens wel track&trace-info die je in NL niet te zien krijgt.
Voor pakketten naar huisadres gebruik ik deze vervoerder niet meer. Een paar jaar terug is de afhandeling gewijzigd, en als iemand niet thuis is, wordt het pakket nog één of twee keer aangeboden en dan teruggestuurd naar de verzender (!). Het pakket wordt niet bij de dichtstbijzijnde pakketshop bezorgd (tenzij de ontvanger dit direct 's avonds via de website aangeeft aan de hand van de kaart met code die de bezorger niet altijd achterlaat). Dan voor 75 cent meer naar PostNL.

NL - GLS: gebruik ik alleen voor zware pakketten aangezien GLS een staffel op basis van formaat heeft, ongeacht het gewicht (tot 32kg). Dus 20 kg aan boeken: GLS voor 8 Euro binnen NL. Werkt nog niet met online frankeren (of in ieder geval levert het geen voordeel op voor de verzender). Men had de gewoonte om zware pakketten naar het buitenland nogal eens na twee dagen weer bij de verzender te bezorgen, want dat is een stuk dichterbij dan de ontvanger (bijv. Italië of Bulgarije). Dus dat levert dan wat extra werk op om dat nogmaals te laten versturen. Maar verder werkt dit uitstekend en relatief snel (1-2 dagen bezorgtijd binnen NL).

D - Deutsche Post / DHL: betrouwbaar, voor Großbrief (500g/2cm dik/1,45) en Maxibrief (1kg/5cm dik/2,60) goedkoop (vergelijking NL: 2kg/3,2cm dik/3,50), snel. Pakketten helaas maar tot 5 kg in aantrekkelijk tarief, daarboven snel duur.

D - Hermes: betrouwbaar, goedkoop (Duitsland binnenland 25 kg voor 5-6 Euro, Duitsland naar EU 25 kg voor 14/19 Euro), relatief snel, vooraf verzendlabels maken en in pakketshop betalen. Nadeel is dat de website geen adresboek heeft. Het komt regelmatig voor dat ik met een grote kofferbak vol zware pakketten naar Duitsland ga en het bij Hermes afgeef (boeken...).

Mvg,
Patrick

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #43 Gepost op: 06 November 2017, 11:24:46 »
Ik heb met alle verzendbedrijven goede ervaringen.
Maar heb wel eens een keer meegemaakt dat er een pakket niet aankwam bij UPS, dat het weer teruggaat naar het verzendadres.
Maar deze fout lag echt aan de verzender, de adresgegevens waren te onduidelijk.

En ja, dat UPS een toeslag rekend voor de eilandengroep is heel logisch.
Post NL rekend die heffingen door in het gehele posttarief, dus in principe betaald heel nederland iets wat ze totaal niet gebruiken, daar maakt PostNL dikke winst op.
Terwijl UPS voor de scherpste prijs gaat all-round komt de eilandengroep er het duurst van af, en laat dan ook niemand anders de onkosten betalen die men niet gebruikt.

Dus met andere woorden flest PostNL de zaak door heel Nederland iets aan te rekenen wat bijna niemand gebruikt.
En daar vallen ook de buitengebieden bij.

Ik werk zelf bij een postbedrijf, en weet gewoon dat de buitengebieden letterlijk onrendabel zijn, het geld wat je daar verliest zul je ergens anders moeten terugbverdienen.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #44 Gepost op: 06 November 2017, 11:28:19 »
in z'n geval speel ik zelf voor postbode, laat bezorgkosten betalen, en breng het zelf even langs, na overleg over een tijdstip zodat ik niet voor niets hoef te rijden.

Roelco

Zo kan het ook.
Als het bij mij binnen een straal van 30 kilometer ligt weiger ik het te verzenden of om het te laten verzenden, dan haal ik het nog liever zelf op.
Zelfs als de ontvanger binnen die straal woont, reken ik gewoon de benzineprijs, en ga het zelf brengen, ik vind het heerlijk om door het Limburgse te rijden met de scooter.

Jos.
« Laatst bewerkt op: 06 November 2017, 11:29:50 door NS 1607 »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)