En @Jowi, als de laatste melder gemist wordt dan is er op de volgende melding sprake van een onterechte melding, en dus een zgn spookmelding. Afhankelijk hoe je besturingsprogramma daar op reageert, zal deze een ongeluk voorkomen, en alles uitzetten of alleen de spooktrein stoppen.
Maar waarom zou je dan ook een lok tegenhouden? Lijkt mij toch een redelijk zinloze actie.Beetje vreemde redenatie: je wilt niet naar een scherm kijken voor de gereden cm's maar je kijkt wel naar je scherm om de melders te kunnen aflezen?? Groeten,Bert
Ach, als jou laatste, stopmelder in je blok om wat voor reden geen melding geeft ben je ook je 'nauwkeurigheid' kwijt en geeft de software als het goed is een fout... en als je calibratie niet correct is, gaat het ook met 100 melders per blok mis. Gewoon goed calibreren, dat kan echt heel betrouwbaar. Overigens, het is ALTIJD bij benadering. Tenzij je oneindig veel blokken hebt van oneindig korte lengte.
Klopt en daarom heeft iTrain bijv. ook de mogelijkheid om het niet op tijd arriveren van een trein te detecteren.
De hand controller maak ik me geen zorgen om die komt er wel, niet door/voor mij maar wel voor de kinderen die natuurlijk ergens aan willen draaien dus het zouden zo maar eens 2 controllers gaan worden. Dan wil ik hem zo gaan maken dat de kinderen de snelheid kunnen bepalen van 2 treinen en dat de software de aansturing doet zodat ze niet "botsen".
Klopt ook helemaal maar dan wel graag op basis van valide argumenten en geen onzin argumenten want daar heeft de topic starter helemaal niets aan.Groeten,Bert
De gebruiker wil dat de kinderen dat zelf kunnen doen. Je kunt dus nooit van te voren bepalen binnen welke tijd die trein daar moet zijn. De kinderen kunnen heel langzaam rijden, trein even stil zetten omdat er iemand in of uit moet stappen. Of juist heel snel rijden omdat ze willen racen.Allemaal zaken waardoor de software het moeilijk zal krijgen om precies te bepalen waar de trein zich bevind, zelfs al heb je alles geijkt