Die dingen in het spoorwegmuseum, zijn toch ook allemaal opgeknapt? Die in de goederenloods hangen?
Soms ook balorigheid; ik meen dat in de nadagen van de 1000'en op een van de locs de cijfers in geel of oranje waren overgekwast. Of iemand die de associatie met de groene locs op de losse nummerplaat wilde overbrengen. Het feit dat de verf er al los van bladdert zegt een hoop over de kwaliteit van de voorbewerking.
Ik zou hem onder de hogedrukspuit leggen en als dat niet helpt, zandstralen, zwarten en dan de letters en cijfers polijsten en dan vernis erover.
Mee eens, behalve dat laatste. Dat doen veel Britse verzamelaars. Maar vernis heeft de neiging te vergelen. En dat maakt de plaat na verloop van tijd niet fraaier. Gewoon af en toe een doek poetskatoen met schuurmiddel er over. Werkt in het echie ook prima
S goed, kom hem zo halen.
In dit geval kun je uitgaan van "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" en stellen dat dit groen gewoon fout is. Mogelijk dat de vorige eigenaar dat heeft gedaan. Ik heb me de afgelopen maanden door talloze foto's van stoomlocs in de jaren vijftig heen geworsteld en alle nummerplaten kennen een duidelijk kleurverschil met het groen van het machinistenhuis.Daarnaast, de tint groen die ik zie op de plaat is anders dan het donkergroen van NS stoomlocs.