Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Het stoomgenootschap door bloemenvelden
door
Seinhuis
Vandaag
om 22:46:29
7 april De Karel on tour
door
Seinhuis
Vandaag
om 22:44:31
Raadplaatje
door
Magic
Vandaag
om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc)
door
Biesje
Vandaag
om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen
door
willem2
Vandaag
om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 21:45:55
De Hondsrugbaan
door
cor_b
Vandaag
om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Railman
Vandaag
om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
Menno
Vandaag
om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:54:43
US diorama in H0
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
eemstede
Vandaag
om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief?
door
Ronald69
Vandaag
om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
arnout
Vandaag
om 19:53:27
Punt- en hartstukken
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
bord4kop
Vandaag
om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald.
door
gdh
Vandaag
om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Ben
Vandaag
om 19:08:30
Bauarbeiten im gange
door
ruudns
Vandaag
om 18:50:26
HSM D1715
door
vpeters1984
Vandaag
om 17:34:25
Beekdaelen in H0
door
Stieven76
Vandaag
om 17:17:41
Al mijn goede ideeën...
door
Monobrachius
Vandaag
om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
Jelmer
Vandaag
om 14:58:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omlaag
Auteur
Topic: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie (gelezen 14396 keer)
Gérard Drost
Offline
Berichten: 430
Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #30 Gepost op:
18 oktober 2017, 21:24:07 »
Maandag al ondertekend.
Op het Duiyse DSO forum gelezen dat iemand zijn autoverzekering bij die firma opgeheven heeft en naar een ander is gegaan.
Grz,
Gérard Drost
Gelogd
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits
NS 1607
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6382
1982 - 2018
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #31 Gepost op:
18 oktober 2017, 22:39:08 »
Mij lijkt het probleem dat deze lok te oud is om nog een dagwaarde te hebben, ik denk dat de verzekering in kwestie zich hier achter verschuilt.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
hooidonk
Offline
Berichten: 492
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #32 Gepost op:
18 oktober 2017, 23:03:11 »
Geldt dat ook zo voor een bedrijfsmiddel?
Als ik soms bedragen lees wat bijvoorbeeld een slooploc nog waard is, lijkt mij dat zo'n loc in een bedrijfsvaardige staat nog best een redelijke waarde heeft.
Gelogd
Het aanrechtbaantje: van Gasfornuis Noord tot Gootsteen CS
VictorPM
Offline
Berichten: 534
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #33 Gepost op:
18 oktober 2017, 23:39:16 »
De verzekeraar heeft inmiddels ook gereageerd op de bakken vol kritiek die ze over zich heen krijgt:
http://www.1zu160.net/scripte/forum/forum_show.php?id=1009851#aw5
Er zitten altijd 2 kanten aan een zaak
«
Laatst bewerkt op: 18 oktober 2017, 23:41:31 door VictorPM
»
Gelogd
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7361
Forummoderator
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #34 Gepost op:
19 oktober 2017, 00:41:02 »
Netjes/moedig dat ze reageren.
Samenvatting: een rangeerlok drukte wat wagens richting de 194 en dat ging iets te hard. Met max 7.5km/u raakten de wagens de lok. Uiterlijk was er aan lok noch wagens iets te zien. De lok heeft later ook nog meerdere ritten gereden. Bij een later onderzoek bleek er schade te zijn. Komt dat wel door dat kleine rangeerongeluk? Of is het een oudere schade (het *is* een knetteroude lok). Vervelend geval, dus ze hebben wat schikkingsvoorstellen gedaan die niet werden geaccepteerd. Van de rechter heeft de verzekeringsmaatschappij de plicht gekregen de lok nog een keer op hun kosten te laten onderzoeken. Dat is gedaan door een onderzoeker die Barbara voorstelde (de maatschappij vond dat goed), maar z'n rapport laat al een tijdje op zich wachten.
Dat is de huidige status zoals ik 'em uit dat artikeltje haal.
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
JohoMapi
Offline
Berichten: 38
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #35 Gepost op:
19 oktober 2017, 18:56:07 »
Hallo,
Hoewel ik de ins en outs van het verhaal niet ken, weet ik wel dat door een ongeval dat niet veroorzaakt is door Barbara Pirch, zij wel zoveel jaren ongeveer failliet is, een medewerker heeft moeten ontslagen en behoorlijk wat risisco's heeft gelopen. Allemaal vanwege een ongeluk waar zij niets aan kan doen.
De reacties van HDI Versicherung op hun facebook site vind ik op zijn zachtst gezegd ongeloofwaardig, en verre van moedig.
Ten eerste is de aanrijdsnelheid niet 7,5 km/h, maar blijkens de zwarte doos van de rangeerlocomotief 13 km/h. Dit verklaart ook de schade die bij een lagere snelheid niet zou kunnen ontstaan.
Het tweede punt dat HDI probeert te maken is dat het een oldtimer loc betreft, en dat het 'daarom' niet onwaarschijnlijk is dat deze reeds beschadigingen zou hebben die niet gerelateerd zijn aan de aanrijding.
Dat getuigt van een beperkt inzicht in het spoorwezen. Rijdend materieel wordt dient allemaal geregeld gekeurd te worden. Dit gebeurt op een veel professionelere wijze dan een APK-keuring, en is voor iedere locomotief -ongeacht leeftijd- verplicht. Het zou van de zotte zijn dat je met een onveilige loc gevaarlijke stoffen zou mogen vervoeren. Iets wat Barbara regelmatig deed.
Dat HDI probeert met suggesties een zaak in te kleuren vind ik verwerpelijk.
Verder blijkt dat HDI vooral tijd rekt en pas wanneer ze door een rechter terecht worden gewezen in beweging komen. Dat is iets anders dan alle moeite doen en proberen zo spoedig mogelijk deze zaak op te lossen.
Tot slot merkt HDI op dat er aan iedere zaak twee subjectieve kanten zit. Als je dit als Verzekeraar roept, dan kun je beter je zaak sluiten, want dan is geen enkele claim gegrond.
HDI probeert met hun onware verhalen en suggesties aan damage control te doen. dat je publiekelijk inhoudelijk op een zaak ingaat op je facebook pagina vind ik niet bijster professioneel overkomen. Terecht krijgt HDI bakken met kritiek over zich heen.
Voorts ben ik blij dat er veel medeforummers de online petitie hebben willen ondertekenen:
https://www.openpetition.de/petition/online/gerechtigkeit-fuer-barbara-pirch
Blijf dit doen, en zeg het voort!
Onderstaand de reactie van Barbara op het laatste bericht van HDI op het 1zu160-forum:
"Wie versprochen, meine heutige Stellungnahme.
Hallo in die morgentliche Runde!
Als ich heute Morgen den PC einschaltete, erreichte mich eine Stellungnahme der HDI, verfasst durch deren FB-Teammitarbeiterin "Jana". Diese Stellungnahme wurde vor rd. 14 Stunden verfasst, also wenige Stunden nach einem direkten, konspirativen und konstruktiven Austausch mit der HDI. Verabredet wurde doch eigentlich Stillschweigen, nämlich vor dem Hintergrund, die Angelegenheit nun in den kommenden Tagen unkompliziert lösen zu wollen.
Jana, wir wollen festhalten:
Nicht ich, sondern Ihre Mandantschaft hat schuldhaft diesen Unfall verursacht.
Richtig ist, dass es ein Gerichtsurteil gibt. Es ist längst geklärt, dass die von Ihnen nun behauptete Aufprallgeschwindigkeit (7,5 Km/h) Ihrem eigenen, parteiischen Gutachten entstammt. Sie verschweigen, dass sowohl dass von mir in Auftrag gegebene Gutachten - und vor allem - das gerichtsbestellte Gutachten von völlig anderen Geschwindigkeiten ausgehen. Die letzte Geschwindigkeitsaufzeichnung der PZB (salopp: eine Art "Blackbox"), wenige Meter vor dem Aufprall, betrug nämlich 13 Km/h. Das sind nun einmal die Fakten.
Schon die Tatsache, dass Schäden an der Lok zu erwarten waren, führte folgerichtig zu dem auch von der HDI vollumfänglich anerkanntem Urteil. Es ist rechtskräftig.
Möchten Sie das etwa via Facebook in Frage stellen?
Sie schreiben, die Lok hätte weitere Leistungen übernommen. Das ist definitiv falsch. Die Lok führte aufgrund unrichtiger Geschwindigkeitsangaben (unterhalb 10 Km/h) des Rangierlokführers noch die Restleistung zu Ende und wurde anschließend unverzüglich der Werkstatt zugeführt.
Sie schreiben, dass Vorschädigungen an einem "Eisenbahn-Oldtimer" nicht komplett auszuschließen sind.
Möchten Sie etwa suggerieren, dass ich mit einem möglicherweise vorbeschädigtem Fahrzeug im Bahnbetrieb unterwegs war? Die Lok wurde erst 3 Jahre zuvor in den Werkstätten der Netinera-Werke hauptuntersucht, in allen Teilen vermessen und untersucht. Darüber gibt es Messprotokolle und die Netinera-Werke haben ganz sicher Qualitätsarbeit abgeliefert. Es sind im Bahnrecht generell übrigens keine Abstriche aufgrund des Fahrzeugalters vorgesehen, entsprechend wurde die Lok - über jeden Zweifel erhaben - auch aus den Netinera-Werken an mich in einwandfreiem Zustand übergeben.
Wollen Sie das etwa in Zweifel ziehen?
Sie schreiben, die Lok würde NOCHEINMAL komplett auf Ihre Kosten untersucht.
Wie bitte? Die Lok wurde:
1. Nie zuvor durch Sie untersucht, denn genau das lehnten Sie jahrelang ab!
2. Bei dem von Ihnen genannten "Wunschgutachter" handelt es sich um die Werkstattinfrastruktur der Fa. Adam in Eisenach. Die Werkstatt hat lediglich einen Montageauftrag, nämlich die Lok physisch zu demontieren und später wieder zusammenzusetzen. Den Gutachter hingegen stellte Ihre Versicherung. Erinnerungslücken? Soll ich Ihnen hier noch den Namen Ihres eigenen Gutachters benennen?
Die lange Standzeit der Lok resultiert einzig und allein aus der juristischen Taktik Ihres beauftragten Rechtsbeistandes. Der Unfallhergang und die damit verbundene Unfallbeteiligung war nämlich schon nach wenigen Prozesstagen geklärt, und das, obwohl Ihrerseits zunächst sogar jede Unfallbeteiligung bestritten wurde!
Sie schreiben, dass sie mehrfach versuchten, das Verfahren über einen Vergleich zu beenden. Das ist schlicht gel…, verzeihen Sie - es entspricht wohl nicht "so ganz" der Wahrheit.
Ihr unannehmbares und einziges Vergleichsangebot fand exakt am Mittwoch, dem 06.09.2017 im Gerichtsaal 007 des Landgerichtes Ingolstadt statt. Das war übrigens der letzte, durchgeführte Prozesstag.
Die HDI ließ über den von Ihnen beauftragten Rechtsanwalt stets verlauten, dass ein Vergleich überhaupt nicht in Betracht zu ziehen sei und wurde kategorisch abgelehnt
Ihr Posting versinnbildlicht das gesamte Verhalten der HDI im Verlaufe dieser Angelegenheit.
Wen wundert es?
Barbara Pirch"
Gelogd
Nog lang niet uitgespeeld...
... ons speelveld:
http://klapplitalbahn.wordpress.com/
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1413
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #36 Gepost op:
19 oktober 2017, 21:53:24 »
Reinout, Bedankt voor de vertaling
JohoMapi, Bedankt voor de toelichting.
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
VictorPM
Offline
Berichten: 534
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #37 Gepost op:
29 oktober 2017, 13:28:25 »
Mooie en duidelijke reactie weer van Barbara op het 1zu160 forum:
http://www.1zu160.net/scripte/forum/forum_show.php?id=1009851#aw74
Gelogd
RikM
Offline
Berichten: 828
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #38 Gepost op:
29 oktober 2017, 15:19:04 »
In Eisenbahn-Journal 7/2010 staat op blz. 40-41 een leuk artikel over Barbara en haar “blauwe mauritius”.
Vanwege auteursrechten mag ik er denk geen afdruk van maken.
Gelogd
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery
klusser
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Offline
Berichten: 1010
zwols......maar geen balletje!!
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #39 Gepost op:
29 oktober 2017, 18:41:25 »
Ook maar even ondertekend
Gelogd
Mij krijgen ze niet gek. Ik ben het al...
VictorPM
Offline
Berichten: 534
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #40 Gepost op:
19 november 2017, 23:21:27 »
Het gaat niet goed.
http://www.1zu160.net/scripte/forum/forum_show.php?id=1013843#aw40
Media-aandacht is er geweest, maar vervolgens... kan haar verzekeraar gewoon doorgaan met niets ondernemen. Frustererend!
Gelogd
Sebastian
Offline
Berichten: 473
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #41 Gepost op:
24 november 2017, 15:31:10 »
op het Duitse radiozender wdr4 heeft Barbara Pitch haar verhaal verteld en nu na enkele berichten in de Duitse pers op radio, tv enz. is er na 4? jaar nu toch een termijn met de verzekering om de vernielde lok te inspecteerden...
Gelogd
tijgernootje
Offline
Berichten: 11765
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #42 Gepost op:
25 november 2017, 14:10:26 »
Als dat werkelijk waar is,dan is dat ondanks de tijd die het heeft geduurd,een mooi vooruitzicht
Het leek er 1st op dat het een patstelling zou blijven waarbij Barabara Pirch het onderspit zou delven op den duur.
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
Sebastian
Offline
Berichten: 473
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #43 Gepost op:
27 november 2017, 16:46:15 »
hier het Uitzending van 24/12/2017 "Hier und heute/Barbara, die Lokführerin" op WDR Televisie:
https://www1.wdr.de/mediathek/video/sendungen/hier-und-heute/video-barbara-die-lokfuehrerin-100.html
Gelogd
ruudns
Offline
Berichten: 6129
***
Re: RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie
«
Reactie #44 Gepost op:
27 november 2017, 19:46:52 »
duimen dan maar voor morgen
.
Gelogd
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0
).
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
RAIL4U - eenmanszaak in goederentransport in nood - Petitie