Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Modeltreinenbeurzen
door
Besselspoor
Vandaag
om 08:58:48
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 08:55:23
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 08:51:09
West-Brabantse modelspoordagen
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:49:19
NL-baan in Canada
door
mass am see
Vandaag
om 08:42:00
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 08:35:29
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse
door
Besselspoor
Vandaag
om 08:23:52
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
VAM65
Vandaag
om 08:13:08
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
marco
Vandaag
om 08:10:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Eric B
Vandaag
om 07:59:36
Märklin 2025
door
Eric B
Vandaag
om 07:41:03
Verwisselen koppelingen Hamo 1205
door
hmmglaser
Vandaag
om 00:33:52
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
20 October 2025, 23:26:48
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Huup
20 October 2025, 23:22:53
Schroefkoppeling voor H0.
door
Edwin2121992
20 October 2025, 23:09:16
Modelspoor Vereniging Nijkerk MVN Nijkerk
door
Train Charter Services
20 October 2025, 23:03:33
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Ronald Halma
20 October 2025, 22:52:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
T.Spat
20 October 2025, 22:19:35
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
20 October 2025, 21:16:39
NL cameo layout (0,26m2)
door
Joran
20 October 2025, 20:38:07
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
NS264
20 October 2025, 20:36:29
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
20 October 2025, 20:23:16
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
20 October 2025, 20:23:03
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
wob
20 October 2025, 19:43:39
Aachenau West
door
wob
20 October 2025, 19:17:34
Rheinburg, TP V/VI
door
gdh
20 October 2025, 19:07:07
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B
door
Kees-Jan
20 October 2025, 18:46:48
Pendel module Viessmann 5214
door
Te 2/2
20 October 2025, 17:57:31
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Huup
20 October 2025, 17:55:12
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
gtw6016
20 October 2025, 17:25:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld. (gelezen 2677 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12512
Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Gepost op:
10 October 2017, 17:37:15 »
foto Prorail
De laatste trein heeft deze brug gepasseerd. De "Oude Botlekbrug" heeft zijn langste tijd gehad. Afgelopen zondag de 8
ste
oktober 2017 is door de Matador de Val tussen de heftorens weggehaald en naar Vlaardingen vervoerd om te worden onttakeld. (mooi woord voor slopen) De Heftorens en aanbruggen zullen spoedig volgen.
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2017, 19:41:54 door Bert van Gelder. Reden: Titel onduidelijk
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
jowi
Offline
Berichten: 2375
Re: Einde van een era.
«
Reactie #1 Gepost op:
10 October 2017, 17:56:17 »
Er is nog even sprake van geweest door lokale politici om de brug een paar kilometer zuidelijker te verplaatsen naar het Spui, om de pont daar te vervangen, en zo een extra ontsluiting te krijgen, maar dat voorstel heeft het niet gehaald.
Maar wel bizar wat je op deze foto ziet, en vooral ook niet ziet. Aan deze zijde van de brug ligt de Botlek spoortunnel er ook nog onderdoor, en aan de andere kant de Botlek autotunnel. En de nieuwe Botlekbrug is de grootste en hoogste hefbrug in Europa.
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2017, 17:59:44 door jowi
»
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12512
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #2 Gepost op:
10 October 2017, 21:59:28 »
en heeft ook de meeste storingen
de 100ste is reeds gepasseerd
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4341
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #3 Gepost op:
10 October 2017, 22:10:10 »
En zo had de Matador ook weer wat te doen. Druk beessie. Zal vast van de week weer eens voor een open Brienenoordbrug staan denk.
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
ArjanB
Offline
Berichten: 1648
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #4 Gepost op:
10 October 2017, 22:45:18 »
Allen,
In Januari 2002 zag het er nog zo uit vanaf het water
Arjan
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2017, 22:50:49 door ArjanB
»
Gelogd
NL baan in Canada
(
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=71130.msg3221692419#msg3221692419
)
VictorPM
Offline
Berichten: 598
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #5 Gepost op:
10 October 2017, 22:50:02 »
^^ Zo! Dat kun je je nu al bijna niet meer voorstellen, zonder dat grote bakbeest ernaast...
Gelogd
VictorPM
Offline
Berichten: 598
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #6 Gepost op:
10 October 2017, 22:51:30 »
Linkje naar een betreffend topic op een collega-forum:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=57265.msg1194352#msg1194352
En naar nog een ander forum:
https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?p=983424#p983424
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2017, 22:53:21 door VictorPM
»
Gelogd
vanderHoek
Offline
Berichten: 270
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #7 Gepost op:
19 February 2019, 19:20:10 »
Ik weet niet of het hier thuis hoort. Maar er is wat vertraging.
https://www.ad.nl/voorne-putten/weer-miljoenenstrop-voor-botlekbrug~aa475f99/
Hoe en wat is uit dit bericht wat lastig te halen.
«
Laatst bewerkt op: 19 February 2019, 19:21:58 door vanderHoek
»
Gelogd
met vriendelijke groet,
Martijn
jowi
Offline
Berichten: 2375
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #8 Gepost op:
19 February 2019, 20:43:19 »
Vreemd artikel weer. Het was toch altijd al de bedoeling om er sporen overheen te leggen (ook al ligt er een spoortunnel)?
Maar daar hebben ze dan bij de bouw geen rekening mee gehouden? Serieus? Dat kan ik me niet voorstellen. Zo dom zijn ze nou ook weer niet bij Rijkswaterstaat. De spoorbaan is ook duidelijk te zien op de foto hierboven. En dan gaat het artikel ineens verder met het verhaal dat het probleem niet is dat de brug er niet voor geschikt is, maar dat eea logistiek gezien niet handig is en het daarom vertraagd?
Wat is het nou?
Gelogd
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2352
Bnlx treinendokter.
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #9 Gepost op:
19 February 2019, 21:31:06 »
Als volledig civiel ingenieurs analfabeet, en de nodige moeite met lezen maak ik het volgende op uit het stukje in de AD.
Bij de planning is men te optimistisch geweest en activiteiten gerelateerd aan de verwijdering van de voorlopige spoorvoorziening tergelijkertijd met de aanleg van de permanente spoorvoorziening. De daaruit volgende tijdvoordeel is bij aanvang van de daadwerkelijke werkzaamheden niet mogelijk gebleken, daar de afbraakploeg de opbouwploeg in de weg zit.
Het in de weg zitten kan veel meer betekennen dan de letterlijke betekenis. Het kan het fysiek in de wegzitten (een de afbraakploeg draait een schroe los, de opbouwploeg direct weer vast), logistiek (De vrachtwagens van de spoorwerkzaamheden zitten elkaar in de weg) of tegenwoordig een hot item; veiligheid (te veel hotwork op één plek).
Uiteindelijk komt het erop neer dat tijdens de planning bepaalde activiteiten geacht werden tegelijkertijd te worden uitgevoerd, terwijl bij de gedetaileerde dag tot dag planning, dat niet werkt.
De financiele strop bestaat nu dus uit de langere werkzaamheden om het spoor gereed te maken achter elkaar uit te voeren, de voorgespiegelde synergie is geen werkelijkheid geworden. De noeste werkers moeten langer betaald worden.
(Overigens hebben de bruggenbouwers daar geen monopolie op, bij grote projecten in de offshore zie je dat ook. Een ander voorbeeld is de gelijktijdige ontwikkelling van prototypes en productie modellen: Fyra, JSF, ... de lijst is oneindig. Mijn scepsis nivo stijgt dan ook naar onovertroffen hoogtes als een klant het woord synergie bezigt.)
Jan-Peter
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.