Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding
door
martr
Vandaag
om 21:16:38
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:16:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim1969
Vandaag
om 21:06:22
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Dennis1984
Vandaag
om 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte
door
Frank 123
Vandaag
om 20:40:18
Au bord de la Cèze
door
Frank 123
Vandaag
om 20:22:56
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 20:05:35
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder
door
Herb73
Vandaag
om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC
door
wob
Vandaag
om 19:49:25
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 19:43:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Benelux795
Vandaag
om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
Frank 123
Vandaag
om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels
door
AlbertG
Vandaag
om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:24:50
Rheinburg, TP V/VI
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Dave.......
Vandaag
om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Erwin 054
Vandaag
om 16:29:08
Artitec goederenwagen
door
henk
Vandaag
om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
janw
Vandaag
om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:42:58
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
wob
Vandaag
om 15:16:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:03:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld. (gelezen 2632 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Online
Berichten: 12473
Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Gepost op:
10 October 2017, 17:37:15 »
foto Prorail
De laatste trein heeft deze brug gepasseerd. De "Oude Botlekbrug" heeft zijn langste tijd gehad. Afgelopen zondag de 8
ste
oktober 2017 is door de Matador de Val tussen de heftorens weggehaald en naar Vlaardingen vervoerd om te worden onttakeld. (mooi woord voor slopen) De Heftorens en aanbruggen zullen spoedig volgen.
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2017, 19:41:54 door Bert van Gelder. Reden: Titel onduidelijk
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
jowi
Offline
Berichten: 2375
Re: Einde van een era.
«
Reactie #1 Gepost op:
10 October 2017, 17:56:17 »
Er is nog even sprake van geweest door lokale politici om de brug een paar kilometer zuidelijker te verplaatsen naar het Spui, om de pont daar te vervangen, en zo een extra ontsluiting te krijgen, maar dat voorstel heeft het niet gehaald.
Maar wel bizar wat je op deze foto ziet, en vooral ook niet ziet. Aan deze zijde van de brug ligt de Botlek spoortunnel er ook nog onderdoor, en aan de andere kant de Botlek autotunnel. En de nieuwe Botlekbrug is de grootste en hoogste hefbrug in Europa.
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2017, 17:59:44 door jowi
»
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Online
Berichten: 12473
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #2 Gepost op:
10 October 2017, 21:59:28 »
en heeft ook de meeste storingen
de 100ste is reeds gepasseerd
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4350
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #3 Gepost op:
10 October 2017, 22:10:10 »
En zo had de Matador ook weer wat te doen. Druk beessie. Zal vast van de week weer eens voor een open Brienenoordbrug staan denk.
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
ArjanB
Offline
Berichten: 1637
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #4 Gepost op:
10 October 2017, 22:45:18 »
Allen,
In Januari 2002 zag het er nog zo uit vanaf het water
Arjan
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2017, 22:50:49 door ArjanB
»
Gelogd
NL baan in Canada
(
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=71130.msg3221692419#msg3221692419
)
VictorPM
Online
Berichten: 594
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #5 Gepost op:
10 October 2017, 22:50:02 »
^^ Zo! Dat kun je je nu al bijna niet meer voorstellen, zonder dat grote bakbeest ernaast...
Gelogd
VictorPM
Online
Berichten: 594
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #6 Gepost op:
10 October 2017, 22:51:30 »
Linkje naar een betreffend topic op een collega-forum:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=57265.msg1194352#msg1194352
En naar nog een ander forum:
https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?p=983424#p983424
«
Laatst bewerkt op: 10 October 2017, 22:53:21 door VictorPM
»
Gelogd
vanderHoek
Offline
Berichten: 272
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #7 Gepost op:
19 February 2019, 19:20:10 »
Ik weet niet of het hier thuis hoort. Maar er is wat vertraging.
https://www.ad.nl/voorne-putten/weer-miljoenenstrop-voor-botlekbrug~aa475f99/
Hoe en wat is uit dit bericht wat lastig te halen.
«
Laatst bewerkt op: 19 February 2019, 19:21:58 door vanderHoek
»
Gelogd
met vriendelijke groet,
Martijn
jowi
Offline
Berichten: 2375
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #8 Gepost op:
19 February 2019, 20:43:19 »
Vreemd artikel weer. Het was toch altijd al de bedoeling om er sporen overheen te leggen (ook al ligt er een spoortunnel)?
Maar daar hebben ze dan bij de bouw geen rekening mee gehouden? Serieus? Dat kan ik me niet voorstellen. Zo dom zijn ze nou ook weer niet bij Rijkswaterstaat. De spoorbaan is ook duidelijk te zien op de foto hierboven. En dan gaat het artikel ineens verder met het verhaal dat het probleem niet is dat de brug er niet voor geschikt is, maar dat eea logistiek gezien niet handig is en het daarom vertraagd?
Wat is het nou?
Gelogd
Jan-Peter
Offline
Berichten: 2356
Bnlx treinendokter.
Re: Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.
«
Reactie #9 Gepost op:
19 February 2019, 21:31:06 »
Als volledig civiel ingenieurs analfabeet, en de nodige moeite met lezen maak ik het volgende op uit het stukje in de AD.
Bij de planning is men te optimistisch geweest en activiteiten gerelateerd aan de verwijdering van de voorlopige spoorvoorziening tergelijkertijd met de aanleg van de permanente spoorvoorziening. De daaruit volgende tijdvoordeel is bij aanvang van de daadwerkelijke werkzaamheden niet mogelijk gebleken, daar de afbraakploeg de opbouwploeg in de weg zit.
Het in de weg zitten kan veel meer betekennen dan de letterlijke betekenis. Het kan het fysiek in de wegzitten (een de afbraakploeg draait een schroe los, de opbouwploeg direct weer vast), logistiek (De vrachtwagens van de spoorwerkzaamheden zitten elkaar in de weg) of tegenwoordig een hot item; veiligheid (te veel hotwork op één plek).
Uiteindelijk komt het erop neer dat tijdens de planning bepaalde activiteiten geacht werden tegelijkertijd te worden uitgevoerd, terwijl bij de gedetaileerde dag tot dag planning, dat niet werkt.
De financiele strop bestaat nu dus uit de langere werkzaamheden om het spoor gereed te maken achter elkaar uit te voeren, de voorgespiegelde synergie is geen werkelijkheid geworden. De noeste werkers moeten langer betaald worden.
(Overigens hebben de bruggenbouwers daar geen monopolie op, bij grote projecten in de offshore zie je dat ook. Een ander voorbeeld is de gelijktijdige ontwikkelling van prototypes en productie modellen: Fyra, JSF, ... de lijst is oneindig. Mijn scepsis nivo stijgt dan ook naar onovertroffen hoogtes als een klant het woord synergie bezigt.)
Jan-Peter
Gelogd
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Einde van een era. Botlekbrug ontmanteld.