Ik denk dat de lamellen van de motor te ver open of zelfs gekanteld staan.Dan gaat het een kant op goed, maar als de lok de andere kant op wil rijden dan haken de koolborstels vast op/in de groeven.Hoeft het natuurlijk niet te zijn, maar ik heb het al wel een keer gehad.Kan uiteraard even getest worden door de motor te verwijderen en handmatig links of rechtsom te draaien.Fred
En als ik draadjes van een 9v batterij tegen de contactpunten van de motor zelf hou, kan hij wel ineens 2 kanten op(links en rechts i.pv. alleen met de huif voorop)
Denk het ook.Eindelijk antwoord op één vraag. Maar gaat de verlichting wel branden als je de trafo openzet en de lok niet wil gaan rijden?Zo niet, dan is er denk ik toch sprake van sluiting of overbelasting. En dat zou kunnen zijn omdat één van de diodes in de lok kapot is. Als een diode doorslaat, dan zal bij de manier waarop de verlichting bij deze lok is geschakeld, een kortsluiting ontstaan.Plaats anders eens een fotootje van het interieur.
Ik zie de foto niet.