Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39

Auteur Topic: Eurospoor 2017  (gelezen 86913 keer)

Remunj

• Offline Offline
Re: Eurospoor 2017
« Reactie #315 Gepost op: 05 November 2017, 11:38:01 »
Ook gisteren geweest.
Als je even de gebruikelijke "veldvulling" van de gebruikelijke clubbanen wegdenkt was het zeker de moeite waard.
Weer veel mooie banen gezien. Niet allemaal nieuw maar zeker het opnieuw bewonderen waard.
Zonder andere tekort te doen weer genoegen gehad om Schrottplatz te bekijken.
Ook de Liverpool Lime street baan was weer de moeite waard. Leuk om te zien hoe ze de treinenloop regelen.
Leuk om te zien de Duitse baan met de stuurpost van een duitse dieselloc om daarmee de modeltreinen te besturen.

Drukte viel me mee. Je kon overal goed bij om te kijken.

Maar die lucht van de pulled pork verkoper. Je zal maar drie dagen daar in de buurt moeten staan met je handel  :-\ :'( :'(

T.o.v voorgaande jaren een opgaande lijn naar mijn idee.
Gr.
Eric

Pauw Gauwes

• Offline Offline
« Reactie #316 Gepost op: 05 November 2017, 11:45:06 »
Heel mooi verslag Olaf, dat heeft je toch weer de nodige tijd gekost om het zo samen te stellen en je doet er weer veel mensen een plezier mee

Pauw

RhB-Mikey

• Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
« Reactie #317 Gepost op: 05 November 2017, 14:50:14 »
Ik ben gisteren geweest. natuurlijk voor de zwitserse banen

Graubünden Bahn

« Laatst bewerkt op: 05 November 2017, 15:58:34 door Bert van Gelder. Reden: Witregel toegevoegd. »
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies

Hans Grasmaijer

• Offline Offline
« Reactie #318 Gepost op: 05 November 2017, 15:13:07 »
Mooi verslag Olaf, bedankt!
Die Duitsers met die lokconsole vond ik wel inventief gedaan.

Lijkt me uit een V200/220?

Tschuss Genossen

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #319 Gepost op: 05 November 2017, 16:05:28 »
Zeau, vandaag geweest en het was een mooie editie. Helaas was ik niet goed voorbereid en kwam ik er tijdens het bouwen achter dat ik essentiële onderdelen thuis had laten liggen. Dat bouwen in de BNLS stand was dus van korte duur. Uiteindelijk waren er meer lege plekken in de BNLS stand, waaronder de mijne. Daar baalde Edsko wel van, wat ik begrijpelijk vind. Ik voel me dus ook schuldig en heb daarom de afspraak staan dat ik er volgende editie van begin tot eind bij ben met bouwactiviteiten en al. Het verlof voor volgend jaar wordt dan ook asap aangevraagd.

Dan de banen, er stond een aandoenlijk frans baantje met een mooi hoogteverschil waar ik meteen weg van was. Helaas ontbreekt dan een fatsoenlijke achtergrond en mooie afwerking aan de bovenkant, dat had het geheel zoveel meer cachet gegeven. Desalniettemin een snoepje van een pareltje van een baan.

Daarnaast is station Londen of Liverpool of wat het ook mocht zijn natuurlijk imposant. Mooie grauwe sfeer, prachtig.

Maar de winnaar voor mij is een stukje uit de bmb baan, eenvoudig glooiend weiland met een brug in een grijzige sfeer. Alsof je op vakantie bent, vakantie op 60 cm of zoiets, prachtig. Hoe dan ook, ik heb genoten. Daarnaast nog de een philo hsm rijtuig gescoord, helaas geen philo 6300, maar ik zeg prima! Tot volgend jaar!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Spoor 0 adept

frederik19630

• Offline Offline
« Reactie #320 Gepost op: 05 November 2017, 16:18:30 »
ook vandaag een paar uur rondegestruind, vond het een goede editie.
Paar fraaie banen gezien, verder vond ik het BNLS-baan presentatie concept met de
black boxes erg overtuigend

fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html

Duvel

• Offline Offline
« Reactie #321 Gepost op: 05 November 2017, 17:11:46 »

Maar die lucht van de pulled pork verkoper. Je zal maar drie dagen daar in de buurt moeten staan met je handel  :-\ :'( :'(

Dit was echt een nadeel, wat een stank. Ik ruik er nog naar.

Verder mooie beurs. Handel veel oude meuk, maar gelukkig goedgemaakt door het grote aantal werkende banen.
Met vriendelijke groeten, altijd.

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #322 Gepost op: 05 November 2017, 17:30:32 »
Een van de beste edities van Eurospoor, echt genoten van de vele mooie banen.
Veel uitschieters.
Vr. groeten,
Bob

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #323 Gepost op: 05 November 2017, 17:41:30 »
goed om te lezen dat Eurospoor een succes was dit jaar!  (y)
begreep dat er nu (net als enkele jaren geleden) ook weer gelijktijdig de Creadoe beurs was? lijkt me een zeer goede combinatie, want dan kan moeders de vrouw zich in de andere hal vermaken!

Zo te zien was een van de fraaie banen die Rotterdamse haven kade. Die stuurstand van waaruit de loc bediend werd ziet er ook grappig uit, maar misschien kon men daar beter een loc met camera voor inzetten voor het effect?

Falcon10

• Offline Offline
  • Wel Belg, niet gek !
« Reactie #324 Gepost op: 05 November 2017, 17:44:23 »
Zo, ik ben met men vrouw ook terug geraakt van de beurs.
Eerste keer dat we naar Eurospoor gingen, en eigenlijk goed meegevallen.
Had een beetje hoge verwachtingen van al het lof dat hier de afgelopen dagen al was voorbij gekomen, en moet eerlijk zijn, het was zeker niet slecht.

Waren iets na 10 aan de Jaarbeurs, direct eerst even door de verkoopshal gegaan om te zien of er iets stond dat per direct mee moest.
Kom je eigenlijk tot de conclusie dat je eigenlijk de reeds outdate excell file op je GSM hebt staan van je to-buy lijstje, dus eigenlijk bijna onbruikbaar en dat je eignelijk toch al het merendeel hebt, en het eerder impulsaankopen zullen worden, altijd gevaarlijk.
Na ons rondje daar, direct maar even een toastie gaan eten, net de middagdrukte voor. Het smoked beef kraam viel al bij al nog mee vond ik qua geur, misschien dat het net na de middga erger werd, echter niets van gemerkt toen we voor vertrek effe snel de spullen gingen halen die we in de ochtend gezien hadden.

Dan maar de hal met de treinbanen doorgesneusterd. Een aantal reeds gekende banen gezien ( maar dat heb je op elke beurs wel ), en een aantal daarvan zag ik graag terug, zoals bv le petit carriere. De Poolse baan vond ik ook wel wat hebben, in zekere zin wisten die jongens toch wel een leuk oost europees sfeertje erop te hangen.
De engelse banen waren indrukwekkend. Liverpool was gewoonweg onbeschrijfbaar. Ook geniaal het reeds vermelde duits baantje met de lokstand bediening :) Was best geinig. Volgens ij was het trouwens grootvader die de seinen bediende en het vertrek sein gaf op de perrons, en de kleinzoon die de lok reed ( in elk geval toen wij er stonden ).
Wat me ook opviel was eignelij kdat er heel goede voorzieningen waren voor de jongsten onder ons. Zelf moeten wij niet van kleine kotters weten, maar ik vind het wel prachtig dat de organisatie er zo veel moeite insteekt, en superdingen regelt voor die kleine kereltjes/meisjes. Zeker lovenswaardig.

Uiteindelijk de module hal binnengestrompeld.
Geen idee wat ik er moest van verwachten, en nog altijd eerlijk gezegd geen idee wat ik er van vindt. Sommige waren mooi om te zien, viel me trouwens op dat er op de ganse beurs redelijk veel N banen waren. Andere banen/modules, maar das dan mijn persoonlijke mening, waren iets te niet realistisch. Meen me te herrinerne dat er vlak voor je de modulehal binnenging een baan stond van een treinclub, waar de jeugd van de club op dat moment aan het rijden was. En dat was op 1 snelheid : volle bak open. Ook op een module baan, vlak naast die jongens van Trix was de jeugd bezig, en waren ze een paar locs aan het peinigen op een manier dat een van de anciens van de lub met de vinger voor de lok moet houden om hem niet tegen een ander lok te doen crashen en het motortje maar zoemen en tieren. Kan niet gezond zijn.

Enfin, uiteindelijk ook de BNLS modulestanden gevonden. Het Britse Koninkrijk was goed vertegenwoordigd. En vermoed dat het ergens in een draadje bij hen zal staan, maar wat was de link met de zilveren koeien ? Niet mijn ding dat Engels gedoe, maar het geheel was mooi uitgewerkt, mooie modules en kwam regelmatig een prachtige lok met bijhorende rijtuigen voorbij.
De andere BNLS modules waren ook allen leuk om te zien, op het moment dat wij er waren reeds er een NX trax op rond met sound, was fijn.
Aangezien iedereen wat druk bezig was met allerlei op de modulebanen maar niemand gestoord.
Maar aan de andere kant stond de module van Richard met zijn ringvaartspoorbrug. Toch wel indrukwekkend hoor als je na het draadje op het forum nu ook die brug in het echt in het klein ziet :) Wordt een toppertje eenmaal helemaal klaar.
Daarna andere kant gegaan, en daar even met Bas gesproken over zijn Kolk module waar hij de pilaren van de brug aan het verder afwerken was. Beetje geschiedenis mee gekregen over De Kolk, best wel interessant !

Vervolgens rustig nog een wafel gegeten en dan huiswaarts.

Leuk dagje gehad, en bijhorend superfijn was dat zoals reeds was aangegeven, aan de servicestand je parkeerticket voor 8 euro kon krijgen !
Waren al een boel discussies in het verleden over de prijs van Eurospoor. Is aan de iets stevigere kant als het merendeel van de beurzen, ik vindt het nog net kunnen voor wat je krijgt, de bijkomende volle pot parkeerprijs zou me eerder weghouden, en daar was de tegemoetkoming van 25 jaar eurospoor ideaal voor vond ik.
Speciaal voor de verkoop moest je er niet naar toe vond ik persoonlijk, blijkbaar gaf iedereen bijna 10% op de meeste modelhuisjes merken en ook sommige standne nog op gewoon treinmateriaal, maar dat heb je bv op Houten ook.

IJsselsteyn

• Offline Offline
« Reactie #325 Gepost op: 05 November 2017, 17:57:31 »
Als je even de gebruikelijke "veldvulling" van de gebruikelijke clubbanen wegdenkt was het zeker de moeite waard.

Hal 2 was wat mij betreft volkomen overbodig. De modulebanen van BNLS hadden met gemak op een wat kleiner oppervlak nog in hal 3 gepast en voor de rest stond daar spul dat we allemaal al minstens vijf keer (in sommige gevallen 25 keer...) hebben kunnen zien. Ik hoop dat de heer Hendriks zo verstandig is voor 2018 maar 2 hallen te reserveren. Minder is meer!

Wel een leuke dag gehad. En vooral genoten van Liverpool Limestreet. Grote klasse! Die mag over een paar jaar nog wel eens terug komen.  (y)

Steyn

MB6400

• Offline Offline
« Reactie #326 Gepost op: 05 November 2017, 18:55:58 »
Leuk om de ervaringen te lezen en wat foto's te zien.   (y)

Heeft iemand misschien nog wat meer foto's van het onderstaande baantje ?

Juroen

• Offline Offline
« Reactie #327 Gepost op: 05 November 2017, 18:59:01 »
Ik was er dit jaar twee keer:
- vrijdag om zelf in alle rust rond te kijken
- vandaag met m'n zoon (dan gaan we in zijn tempo en bekijken we de dingen die hij leuk vindt.)

Er was voor mij genoeg leuks en moois te zien.

Wat me vooral opviel was de drukte van vrijdag en de rust van vandaag.
Dat had ik vooraf anders (verkeerd) ingeschat.

Groet, Juroen.

Joop_L

• Offline Offline
« Reactie #328 Gepost op: 05 November 2017, 18:59:10 »
Dit was echt een nadeel, wat een stank. Ik ruik er nog naar.
Kleding in de was, lekker spetteren, deo, aftershave en je ruikt weer fris&fruitig  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #329 Gepost op: 05 November 2017, 19:07:06 »
Zeau, vandaag geweest en het was een mooie editie. Helaas was ik niet goed voorbereid

Ik bedacht me later dat je ook nog een boek voor me hebt  ;) Maar dat heeft geen haast, het belangrijkste heb ik. Je hebt iemand ontzettend blij gemaakt  (y)

Enneh, qua 6300.... Ik heb een gebouwd DJH exemplaar op de kop getikt. Staat erg fraai in mijn sloopconvooi  ;D

Leuk je gezien te hebben, kerel  (y)

Eelco