blijft het een lawaaierige bedoening
Is dit geen schijnprobleem?De meeste modelspoorders hebben toch al een leeftijdsgerelateerd gehoorverlies??Gewoon de hulp achter de oren een tandje lager zetten.. oudebiels
Niet als we willen dat de jeugd zich ook met deze hobby bezig gaat houden.Afgelopen zaterdag op een kleine beurs gestaan, en dan is er toch wel interesse vanuit de jeugd.Dat moet dan alleen binnen de hobbyisten en de markt serieus worden genomen.En dat is nog wel eens een probleem, ook hier op de site wordt er snel een opmerking gemaakt dat we allemaal oude mannetjes zijn.Nieuwe jonge mensen moeten we serieus nemen, ook als dat betekend dat we voor de 10de keer iets uit moeten leggen, voor hen is het voor de eerste keer.En de markt moet met aantrekkelijke sets komen, goede prijs en handig verkrijgbaar. Net als kleine uitbreidingen voor de aankleding.Groet,Roelco
tinitus, ... mss 3-railer?
Heb gehoord dat de bediening van de 3 spoor makkelijker werkt
en dat de treinen ook robuuster zijn.Is dat ook jullie ervaring?
3 rail heeft het grote voordeel dat je geen problemen hebt met keerlussen,
en de stroomvoorziening is wat betrouwbaarder.
Tja, je ziet ook 90% 2rail-banen op beurzen en maar weinig 3rail banen en je weet niet hoe goed of slecht de baan en materieel onderhouden is / wordt
Ik zie ongeveer 50% 3-rail en 50% 2-rail op de verschillende beurzen.
Met k-rails is het onderscheid qua zicht ook niet zo verschillend meer. De middenkontakten vallen nauwlijks op.
Als je alleen slanke wissels gebruikt kun je met beide systemen op de baan rijden, dus zowel 2-rail als 3-rail op 1 baan. Daar is een speciaal printje voor ontworpen om dit te regelen.
Als je met Dinamo gaat rijden heb je geen last van keerlussen.