Had wel van pulsbreedte gehoord maar gaf aan dat bijna iedereen digitaal rijdt
Dat is een ding wat op 10 kHz draait. Dus heel wat anders dan een Weistra regelaar.
Anders ja, maar het principe van PWM is hetzelfde.
Ok, geen condensator tussen de rails dan. Op het Belgische forum had iemand een 100nf keramische condensator over de aansluitingen van de motor in de loc geplaatst. Dit om het spontane bewegen van servo's te verhelpen zodra de trein voorbij kwam. He lijkt mij wel iets om uit te proberen of is dit niet aan te raden?
Wat betreft de snelheidsregelaar ben ik wat aan het experimenteren geweest. [knip]
Ik zit nog met hoe ik dit moet regelen als de rijrichting ineens wordt omgezet terwijl de snelheidsregelaar niet op nul staat. Ik denk dat de snelheid dan eerst naar nul moet lopen en dan weer naar de ingestelde waarde van de snelheidsregelaar. Nog iets om over na te denken.
Is er een beveiliging dat de regelaar naar nul brengt om te voorkomen dat het motortje te heet wordt als de motor stil valt? Een soort van terugkoppeling van de motor dus.
En 100nF is nog steeds iets heeeeeel anders dan de 1uF
Daarom hielt ik de 80Hz PWM met +-9% duty cycle altijd staan En daar boven op de duty cycle van de hardware (32kHz) PWM regelen.