Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:57:05
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
NS 1700 transfers door Kees-Jan
Vandaag om 08:23:45
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 05:42:42
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
  

Auteur Topic: Rivarossi IRM  (gelezen 70725 keer)

Shinkansen200

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
  • ありがとうございました新幹線200系!
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #270 Gepost op: 19 August 2008, 00:14:08 »
daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben, had vorig jaar een partijtje Electrotren bovenleiding besteld en had na 3 maanden nog steeds niets in huis, heb daarna de order maar geanuleerd.

Over het IRM, ik zou zeggen geduld is een schone zaak, we kunnen vertraging op vertraging constateren maar uiteindelijk kunnen wij als hobyisten er toch niets aan veranderen.

Citaat van: Peter Korsten op 16 augustus 2008, 00:06:44
Citaat
Ze verkopen niets via hun site (toch?)

Hornby niet nee, andere merken zoals Piko bijvoorbeeld weer wel.
Merken in de VS zoals Atlas en Athearn verkopen ook via hun eigen site, en Walthers heeft natuurlijk ook hun eigen merk(en) op de site staan.

Sander
Tokaido/Sanyo Shinkansen 1987-1999 (schaal N)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12019
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #271 Gepost op: 21 August 2008, 11:07:13 »
Het is niet alleen in Nederland dat modelspoorders zich ergeren aan uit de hand lopende levertijden.
Het volgende citaat komt van een poster op het Engelse forum van www. rmweb.co.uk, die aangeeft dat hij niet denkt dat het door de aardbeving of de Olympische Spelen komt:

Hornby seems to be having lots of problems with Chinese manufacturing. My guess is this is not related to the earthquake or the Olympics but the enormous demand for Chinese manufacturing.

There are a couple of hints in their 2008 annual report:

      "Hornby produces the majority of its products in China, via third party contract manufacturers. However some packing operations remain in the UK where this strategy provides greater flexibility in meeting market needs. The Group has experienced some delays to new product deliveries, particularly in relation to Continental Europe. We have taken steps in conjunction with our main suppliers to put in place the resources necessary to ensure the timely availability of future new product introductions.

      All purchases from our Chinese suppliers are made either in US or Hong Kong Dollars. It is the Group’s policy to enter into forward currency contracts in anticipation of purchases up to 15 months in the future. During the past year we have opened up a
      new line of supply from India in relation to the Airfix range."

Hypothetically, if a deal were struck in $US and 15 months later when manufacturing is supposed to have ramped up and the $US had dropped significantly, the manufacturer might feel less urgency to complete that run promptly if there was other immediate and more lucrative business they could pursue.

I'm not saying or suggesting that this is taking place (my example is purely hypothetical) but I suspect the delays are more related to the financial / manufacturing capacity landscape in China than more visible things like the Olympics.

Leen.

Gert1

  • Gast
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #272 Gepost op: 21 August 2008, 11:50:54 »
Tsja, als die Chinezen slim waren, dan sloten ze hun contracten af in euro's...

mvg,
Gert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #273 Gepost op: 21 August 2008, 12:29:15 »
En zo zichzelf uit de markt prijzen voor de niet-Europese markten?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #274 Gepost op: 21 August 2008, 12:45:18 »
Chinezen alles voor plikkie maken!!  :D
En wij maal lekkel dokken!!  ;D
Nou ja wat verschuivingen geeft alleen maar adem ruimte met al die andere leuke dingen die uitkomen.
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Gert1

  • Gast
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #275 Gepost op: 21 August 2008, 13:02:56 »
En zo zichzelf uit de markt prijzen voor de niet-Europese markten?

Nee, ik zei toch niet dat ze al hun contracten in euro's zouden moeten afsluiten? Maar als ze dat wel zouden doen met hun Europese partners, dan hadden ze aanzienlijk meer profijt.

Ik reken voor dit jaar absoluut niet meer op modellen van Rivarossi.
Niet dat dat erg is, want er komt al genoeg uit om mijn budget uit te putten...

mvg,
Gert

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2010
  • A-C
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #276 Gepost op: 21 August 2008, 15:41:21 »
Zo is dat,

Dankzij het uitstellen van de irm, kan ik nu met optelling van de rente naar al die maanden, voor het toen weg gelegde geld de koploper bestellen  ;D  :-X

en heb ik weer tijd om voor deze te sparen...

MopperSmurfje

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #277 Gepost op: 21 August 2008, 16:10:39 »
Elk nadeel heb zijn voordeel zei een bekende van me wel eens!

Ad Boer

  • Gast
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #278 Gepost op: 08 October 2008, 20:27:39 »
Volgens reactie van REZ komt de IRM aan het einde van 2008 in de winkels te liggen.
Er is vertraging ontstaan omdat de kleurstelling niet goed zou zijn, i.v.m. de drukte bij de fabriek in China konden de treinstellen niet sneller aangepast worden.

« Laatst bewerkt op: 08 October 2008, 20:39:00 door Chris van Diesen. Reden: speculatie stukje verwijderd. »

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #279 Gepost op: 08 October 2008, 21:06:17 »
ik hoop dat het gaat lukken want ik wil um wel es zien

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #280 Gepost op: 08 October 2008, 21:13:09 »
Gewoon lekker afwachten.

Maar REZ is niet de enige die de produkten nog niet heeft.
Er zijn meer Importeurs/Fabrikanten met dat probleem:

Importeurs:
-REZ
-Rocky Rail

Fabrikanten:
-LSM
-Artitec (DE1)

En de meeste argumenten gaan over productiefouten, dat het Prototype door de Importeur/Fabrikant wordt afgekeurt.

Dan hebben ze meestal dit aliby
-Detailering klopt niet
-Printplaat is niet goed
-Kleuren zijn te donker/te licht
« Laatst bewerkt op: 08 October 2008, 21:17:56 door J. Beckers »
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #281 Gepost op: 08 October 2008, 23:11:00 »
Ach ja, als treintjes maken zo simpel was.........
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1111
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #282 Gepost op: 09 October 2008, 08:49:10 »
Dat wordt een duur einde van het jaar dan (IRM en ICM).
Ik moet nog zien of het lukt om de IRM aan het eind van 2008 in de winkel te hebben liggen. Ik hoop het natuurlijk wel, maar hij is nu al zo vaak uitgesteld...

Homer

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
  • "Follow your own track"
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #283 Gepost op: 10 December 2008, 21:14:15 »
Laatste update inzake de levering van de IRM is een citaat van Hans Schrauwen van REZ.

Het blijkt ook nu weer dat produceren in China niet altijd zaligmakend is, volgens de laatste gegevens zal de IRM volgend jaar Mei geleverd gaan worden.
(de productie gaat dus wel gebeuren).

Staat dus nog altijd gepland, we zullen wederom geduld moeten hebben.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #284 Gepost op: 10 December 2008, 21:31:52 »