Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 09:25:10
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
NS 1700 transfers door Kees-Jan
Vandaag om 08:23:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 05:42:42
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: Rivarossi IRM  (gelezen 70570 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #255 Gepost op: 16 August 2008, 12:43:20 »
Daar denkt een merk als roco en Marklin anders over...laat staan het vroegere Lima.
Vr. groeten,
Bob

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 584
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #256 Gepost op: 16 August 2008, 12:45:59 »
 ??? ???
WWW geen marketing gereedschap.
WWW is tegenwoordig een hele krachtige marketing tool.
Kijk alleen maar naar de afgelopen aktie van matrix betreffende de olympische koploper. dat werkte toch aardig goed. er is hier een heel draadje over volgemaakt. als dat geen marketing is weet ik het niet meer.
de mogelijkheid tot opbouwen van de climax bestond in dit geval alleen bij de gratie van internet. En dan de grote groep winkeliers die een site hebben da's toch een aardig uithangbord zou ik zo zeggen. Iedere marketeer zal toegeven dat internet tegenwoordig belangrijk is om de potentiele klant te benaderen.
Het klopt wel dat het niet prioriteit heeft voor een aantal fabrikanten en het heeft ook geen zin om de site te vaak bij te houden. Maar terug on topic we zien van zelf wel (via internet ;D) wanneer de IRM uitkomt .
Gewoon afwachten dus ( en internet in de gaten houden  ;D)

grtz  Ron
« Laatst bewerkt op: 16 August 2008, 12:49:45 door v140 »
Gr. Ron

GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #257 Gepost op: 16 August 2008, 13:03:55 »
@Leen

Maar toch find ik hed vreemd, dat het blijkbaar zo ingewikkeld is om oude modelle op de markt te brengen.


Wat ze overgenomen hebben zijn de spuitgietmallen voor de kappen.
Daarnaast wordt dus het binnenwerk geheel verbeterd en vernieuwd plus misschien het spuitwerk en/of andere externe losse onderdelen, kortom het is niet "even een oud model op de markt zetten".
Door deze verbeteringen zou het b.v. best kunnen dat het treinstel niet meer over de rails "waggelt".

Die mallen zijn wel het duurste item wat je nodig hebt om een model te kunnen maken.
Als daarnaast de productie in China gedaan wordt wil dit ook nog wel eens vetraging opleveren, zoals we bij diverse fabrikanten merken.

Groet Gerrit

H0, 2-rail DCC, Lenz

Hanzelijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 367
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #258 Gepost op: 16 August 2008, 13:07:47 »
was vandaag bij Wentink en die had het erover dat het wel begin 2009 kon worden dat ze de IRM uitkomt.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3369
    • nederlof.net
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #259 Gepost op: 16 August 2008, 13:38:46 »
En laten we niet vergeten dat de Nederlandse modelspoormarkt voor Hornby naar verhouding vrij klein is, dus niet zo interessant en dus niet zo veel voorrang zal genieten bij het produceren van modellen.

Maar aan de andere kant beloven ze al bijna een jaar of twee (dacht ik) een IRM, Koploper en een mat '64. Dat zijn drie treinstellen dus zo onbelangrijk lijkt Nederland toch niet te zijn.

En wat betreft de website discussie: ik denk dat veel bedrijven de waarde van een website onderschatten.
In de modelspoorwereld is, mijn inziens, een up-to-date website een heel erg belangrijk marketing instrument.
Philips gebruikt inderdaad een middel als TV-spotjes maar dat is een hele andere markt.
Een website die achter loopt is dus gewoon puur slecht (in mijn ogen).

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #260 Gepost op: 16 August 2008, 13:41:04 »
Als het loopt zoals nu zie ik geen IRM meer komen...

Geplande levering : Augustus 2007
toen Oktober 2007
Toen December 2007
Toen Maart 2008
Toen Zomer 2008
Nu 3e kwartaal ( is allang begonnen )

Straks December 2009.


Maar het ergste vindt ik nog ze laten NIKS weten niet eens een Foto van het hand model of meer informatie WAT het nou krijgt of er boven interieur komt etc.

Kijk maar naar artitec dat noem ik service!
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #261 Gepost op: 16 August 2008, 14:08:10 »
WWW geen marketing gereedschap.
WWW is tegenwoordig een hele krachtige marketing tool.
Kijk alleen maar naar de afgelopen aktie van matrix betreffende de olympische koploper. dat werkte toch aardig goed. er is hier een heel draadje over volgemaakt. als dat geen marketing is weet ik het niet meer.

Als er deze site en 3rail-forum niet geweest waren, had misschien een handjevol mensen het opgemerkt. Wees eerlijk, hoe kwam jij er achter? Kijk je soms iedere dag op de site van Märklin?

Voor de goede orde, ik werk al met internet sinds een vriend van me vertelde dat er dit programma was, NCSA Mosaic, waarmee je pagina's kon bekijken met tekst en plaatjes, en dingen die 'links' heetten, en ik me afvroeg wat het nut daarvan was. :)

Op het werk ben ik ook degene die zich het meeste met de website bezighoudt (op technisch gebied dan).

Het grote verschil tussen internet en een reclamecampagne is dat dat laatste op je af komt, terwijl je bij internet actief op zoek moet gaan. Tenzij je je hebt ingeschreven voor een nieuwsbrief, maar mijn ervaring is dat ik die na een paar maanden al beu ben omdat er toch niets zinnigs voor mij instaat.

Dus als je de keuze hebt om de sites van Roco, Märklin, Fleischmann, Piko, Mehano, Rivarossi, Lima, Joeuf, Electrotren, Artitec en wie dan ook regelmatig te bezoeken, of deze site op nieuws af te speuren. Lijkt me toch duidelijk wat het gemakkelijkste en effectiefste is.

Merk ook op dat ik niet zei dat internet in zijn algemeenheid geen marketing-gereedschap is, maar de site van een producent naar de consument toe als het gaat om consumptiegoederen, zoals onze modeltreinen. Deze site is namelijk uitstekend geschikt als marketing-instrument en dat zou dan ook gebeurd zijn voor de Artitec Plan W, ware het niet dat dit initiatief getorpedeerd werd door iemand aan wie ik verder geen woorden meer wil vuilmaken.

Sommige fabrikanten, zoals Artitec, hebben dat door; anderen hebben een hekel aan deze site en doen het lekker op hun eigen site, waarna de discussie en het oplopen van de spanning toch weer hier plaatsvindt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #262 Gepost op: 16 August 2008, 14:15:47 »
Ik ben het met je eens Peter dat zonder het 3railforum en bnls de olypische koloper niet zo'n groot bereik had gehad, maar om het op forums te laten komen heb je toch echt een goede geupdate site nodig.

Daan!

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #263 Gepost op: 16 August 2008, 14:21:44 »
Kennelijk weten we toch, zonder een regelmatige update van de Hornby site, dat de IRM alweer verlaat lijkt te zijn...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 584
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #264 Gepost op: 16 August 2008, 14:27:23 »
Hoi Peter

Als je het zo bekijkt kan ik me prima vinden in je betoog ;)
En zoals je eigenlijk al zei in je eerdere stukje: dat geklets over wanneer wel en waarom nu niet en welke mogelijke reden erachter zit heeft geen zin.
maar een doeltreffende update van een site kan voorkomen dat er veel speculaas gebakken wordt (wel lekker maar slecht voor de gezondheid ;D) En welke site ik regelmatig bezoek hangt af van de fabrikant. sites die een hele lange tijd niet zijn ge-update verliezen hun aantrekkingskracht. Daar raak ik uiteindelijk op uitgekeken. En een fabrikant hoeft echt niet elke scheet op internet te zetten. Dat schiet ook niet op.
« Laatst bewerkt op: 16 August 2008, 14:35:54 door v140 »
Gr. Ron

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #265 Gepost op: 16 August 2008, 14:48:32 »
@Bas

Ben het 100% met je eens, hoewel ik met artitec geen ervaaring heb.
Ook Roco/Piko updaten de site toch minstens 1x per maand, is niet veel maar toch wel belangrijk! ;)

Eduard

BertuzZz

  • Offline Offline
  • Berichten: 257
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #266 Gepost op: 17 August 2008, 23:06:54 »
Goed, kan iemand me kort ff bijpraten zonder dat ik 18 pags forum moet lezen. Betreft dit hier overigens het art.nr 2052 en 4042?

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #267 Gepost op: 17 August 2008, 23:35:40 »
Als je al naar die nummers vraagt... kan je ook de rest lezen :P

Maar kort gezegd: er wordt al tig pagina's gesproken over: weer is de IRM en MAT 46 vertraagd... weer opgeschoven... weer paar maanden later... etc...

En dat het dus niet op de site staat van REZ of HORNBY... en dat vinden mensen jammer..

Zo voldoende  ;D
« Laatst bewerkt op: 17 August 2008, 23:40:56 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
Nederlands H0 Modelspoor

Gert1

  • Gast
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #268 Gepost op: 18 August 2008, 11:24:59 »
Als er deze site en 3rail-forum niet geweest waren, had misschien een handjevol mensen het opgemerkt. Wees eerlijk, hoe kwam jij er achter? Kijk je soms iedere dag op de site van Märklin?

Volkomen mee eens! Märklin Nederland mag dan een hekel aan forums hebben, ze profiteren er volop van! Ik was zaterdagmiddag na ons bezoek aan de beurs in Houten nog in Utrecht en heb daar nog een praatje gemaakt met de verkoper in de Märklin Store. Op mijn vraag of hij blij was met de Olympische Koploper, reaegeerde hij met "Reken maar!" en liet een lach van oor tot oor zien.

Met andere woorden: de modelspoorfabrikanten hebben inmiddels door hoe ze marketing via internet kunnen bedrijven en reken maar dat ze stiekemweg heel erg blij zijn met beneluxspoor en het 3-rail-forum.

Hopelijk krijgt men bij REZ ook door dat communicatie erg belangrijk is en dat de huidige gang van zaken rondom de IRM niet echt handig is.

mvg,
Gert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #269 Gepost op: 18 August 2008, 11:56:21 »
Ik krijg de indruk (maar dit is met een flinke dosis speculaas) dat REZ niet (meer) zo geïnteresseerd is in kleine treintjes als in kleine autootjes.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40