Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
Vandaag om 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
Vandaag om 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
Vandaag om 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
Vandaag om 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
Vandaag om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Rivarossi IRM  (gelezen 70447 keer)

MichelNL

• Offline Offline
Re: Rivarossi IRM
« Reactie #240 Gepost op: 15 August 2008, 19:31:10 »
Hoi,

Kijk, ik heb niks tegen Rivarossi (kwaliteijt is zekker niet slecht) maar het gaat mij om het principe hoe ze met de klanten om gaan, ik heb zelf 5 jaar als verkoper gewerekt en weet hoe belangrijk de service voor de klant is.

Kijk ens op hornby-deutschland en dan rechts boven (hornby news) op dat blaadje kliken........ :o :o ???  :-X :-X

Maar voor de mensen die de IRm besteld hebben wens ik heel veel sterekte ;) ;)

Mijn hemel... Gebruik je Firefox? Kijk dan hier even naar. Het zou je reacties goed doen.

Hanzelijn

• Offline Offline
« Reactie #241 Gepost op: 15 August 2008, 19:33:35 »
volgens mij gewoon onrust stoken ??? Als je op rivarossi klikt staat er bij IRM gewoon 3e kwartaal

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #242 Gepost op: 15 August 2008, 19:46:41 »
Vermoedelijk staat Eduard morgen gewoon als handelaar op houten, en moet hij een te dure Lima IRM zien te verkopen. Het zou niet de eerste keer zijn dat een handelaar op BeneluxSpoor/Rail beweert dat de Rivarossi IRM niet komt in de hoop zijn Lima-handeltje voor veel geld te kunnen verkopen.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #243 Gepost op: 15 August 2008, 19:51:35 »
En nu is het klaar. De eerste die nu nog een off-topic bericht plaatst kan maatregelen verwachten.
Hier gaat het over de Rivarossi IRM.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Ruud NS

• Offline Offline
    • Baan
« Reactie #244 Gepost op: 15 August 2008, 20:19:19 »
@Hanzelijn

Waar, ik kan het namelijk niet vinden.
Als ik op Rivarossi klik krijg ik "UNDER CONSTRUCTION" en staat er een link naar www.hornbyinternational.com
Hier zie ik niks staan van derde kwartaal.

Mvg
Ruud

Eduard

• Offline Offline
« Reactie #245 Gepost op: 15 August 2008, 20:28:08 »
@Ruud

www.hornby-deutschland.de

Maakt niet uit op welk merk je klikt (denk ik)

Hornby international is nog steeds ,,under construction"       :-| ???

Ach ja, dit hier:

Maar voor de mensen die de IRm besteld hebben wens ik heel veel sterekte 

Daar wou ik mee zegen dat ik echt hoop dat hij uit komt, voor de mensen die hem besteld hebben, serieus! ;)

En nu genoeg met harde worden, ik ben schuld, mijn excuus hier voor ;)
Het is tenslote ,,maar" en hobby en geen politike discusie ;) :)

Ik had aal eerder vermeld dat ik de LIMA IRM heb, die wil ik met roco motor en electronica aanpassen, is dat wel te doen? Wat zou en roco taurus motor kosten?

Eduard
« Laatst bewerkt op: 15 August 2008, 21:16:01 door Eduard »

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #246 Gepost op: 15 August 2008, 21:49:11 »
Mijn hemel... Gebruik je Firefox? Kijk dan hier even naar. Het zou je reacties goed doen.

Merk even op dat hij in een Duitstalig gebied is opgegroeid. Maar inderdaad helpt een spellingcontrole dan.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #247 Gepost op: 15 August 2008, 22:06:15 »
Als hobbyist met Engels materieel bestel ik al jaren spul van o.a. Hornby. Hornby stond vóór 1997 zelf te koop, maar heeft in 1996-97 onder leiding van een nieuwe directie de productie naar China verplaatst, en het is ze sindsdien zo goed vergaan, dat ze een paar jaar geleden de failliete Lima-Rivarossi-Arnold-Jouef boedel opgekocht hebben en behoorlijk meedoen in de vaart der volkeren.

Hornby is door de jaren heen steeds aardig stipt geweest m.b.t. de levertijden, in tegenstelling tot hun grootste concurrent. Maar dit jaar voor het eerst kampen alle leveringen, dus ook van Engels materieel, met aanzienlijke vertragingen. Ik wacht zelf op enkele stoomloks, die nu 3 tot 6 maanden uitgesteld zijn.

De modellen worden gemaakt door hun relatie Sanda Kan Industrial in Hong Kong, en ik heb begrepen, dat deze capaciteit aan het bijbouwen zijn, om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen. Dan pas zal het probleem opgelost zijn.

Hoe lang het allemaal zal duren, is mij niet bekend. Het is echter wel zo, dat Hornby in het Verenigd Koninkrijk bij het grote publiek nog steeds een uitstekende reputatie geniet, en er ongetwijfeld alles aan zal doen om de schade te beperken.

Het verbaast mij dan ook, dat de site van Hornby International zo achterloopt bij de Hornby-Deutschland site, en ook dat de site van de importeur zo weinig informatie geeft. Misschien heeft het te maken met de wijze waarop de organisatie na alle uitbreidingen in elkaar zit. Op zich zou dat niet uniek zijn. De site van Hornby Engeland (http://www.hornby.com/) is sinds vorig jaar enorm verbeterd, en mag er best zijn.

Overigens wacht ik ook op de al 2 keer uitgestelde mat46. Ik hoop dat ze de extra tijd gebruiken om het model beter te perfectioneren. Dat zou zo'n uitstel weer een beetje goedmaken.

Leen.

Eduard

• Offline Offline
« Reactie #248 Gepost op: 15 August 2008, 23:11:04 »
@Leen

Kijk, als ik jouw tekst lees........dan zie ik dat bedrijf met andere ogen en ik heb er nu pas ( en beeeeetje) begrip voor.  :-| ::)
Had Hornby nou ook deze dingen uitgelegd, had ik noit zo"n harde kritiek losgelaaten.
Maar toch find ik hed vreemd, dat het blijkbaar zo ingewikkeld is om oude modelle op de markt te brengen.
Als het en V-IRM in 1:87 zou zijn, dan is het wat anders, want dan zou het en ,,Formneuheit" zijn, maar zo als ze nu bezig zijn ???
Ik heb tot nu toe maar een enkel modell van Hornby in de winkels zien liggen en dat is het spotgoedkope TGV Set van Jouef, met......ja de supermoderne, kreisende rondmotor >:( :o :o (ok, wat wil je voor maar 89€, hoewel....meschien was het en 2de hands startset, de verpakking had kleine scheuren!)

Ik ben wel benieuwd wat eer gaat gebeuren, maar helaas heb ik ( in de komende tijd) geen vertrouwen in Hornby, wat ik wel jammer vind.
Meschien moet dit bedrijf toch gaan kijken hoe roco en piko het doen (TOP!!) , daar kunnen ze wel wat van leeren, en dat bedoel ik niet kwaad, maar als tip :D

Eduard

« Laatst bewerkt op: 15 August 2008, 23:14:31 door Eduard »

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #249 Gepost op: 16 August 2008, 00:06:44 »
Wara je rekening mee dient te houden is dat een internet-site voor veel bedrijven vooral toch een tweederangs stuk informatievoorziening is. Ze verkopen niets via hun site (toch?), dus dan is het puur eenrichtingsverkeer van producent naar consument, waar verder niet direct inkomsten tegenover staan.

Kort gezegd, ze hebben betere dingen te doen dan een voltijds employé steeds de website up-to-date te houden met de laatste informatie, alleen maar omdat een bepaald deel van de clientèle verwacht dat dat ook inderdaad gebeurt.

- Peter

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #250 Gepost op: 16 August 2008, 00:56:46 »
"(...)  alleen maar omdat een bepaald deel van de clientèle verwacht (...)"

Juist, omdat dat per saldo de mensen zijn die uiteindelijk jouw boterhammen betalen ! De tijd dat je blij moest zijn om bij een fabrikant of winkel te mogen kopen is nagenoeg voorbij .....

Sander

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #251 Gepost op: 16 August 2008, 01:35:14 »
Nou, nee. De core business is treintjes verkopen, niet de website up-to-date houden. Of die website nu up-to-date is of niet, de IRM zullen ze echt wel verkopen.

Af en toe vergeten we dat we als doorgaans jonge, meestal on-line zijnde modelspoorders bepaald niet representatief zijn voor de gehele markt.

- Peter

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #252 Gepost op: 16 August 2008, 01:48:55 »
En ik ga zomaar spontaan blozen .... hij noemt me (doorgaans) jong ..... :-*

Toch denk ik, Peter, dat je denkbeeld een beetje passé is. Het huidige marketing inzicht is namelijk dat de moderne consument juist wel on-line is. En de moderne modelbouwer zijn zoekresultaten zelfs op z'n website of blog plaatst. De wat meer behoudende modelbouwer schrijft er alleen maar over op een forum en geeft je de link naar zijn YouTube filmpjes ....

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #253 Gepost op: 16 August 2008, 11:29:21 »
Het WWW is geen marketing-gereedschap, maar voornamelijk in gebruik voor productinformatie, tenminste als het gaat over de relatie tussen fabrikant en gebruiker. Gebruikers kijken niet iedere week of maand op de site van, laten we zeggen, Philips, om te kijken of die misschien een nieuw product hebben. Nee, in plaats daarvan krijg je een marketing-campagne via TV, radio en geschreven media - en voor uitgebreide informatie kun je op de website terecht.

En zeg eens, welk voordeel heeft de fabrikant om ons dagelijks of in ieder geval wekelijks op de hoogte te houden met het laatste nieuws omtrent één of ander product en waarom het nu weer eens verlaat is? In onze bedrijfstak gebeurt ontstaat heel veel door een klein groepje mensen, die wat te horen krijgen van de fabrikanten, importeurs of anderen en dan eens wat laten doorschemeren (of plompverloren op hun site zetten).

En dan verwachten we dat de fabrikanten vrolijk mee gaan doen en alles snel online zetten, zodat wij als gebruikers maar zo goed mogelijk op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen. Er wordt nog geen product geleverd, maar iedereen is weer blij omdat hij nu alles weet.

Daar heb ik dus mijn gerede twijfels bij. Vandaar dus dat het hele gekrakeel over de IRM:
"Goh, hij is er nog niet."
"Zou het komen door de Olympische Spelen?"
"Of misschien door die aardbeving?"
"Waarom zeggen ze niets? Wij hebben toch een recht om dat te weten!"
"Ja, dat kan echt niet meer in deze tijd."
"Wanneer komt hij nou?"
"Tweede kwartaal 2008, zei mijn winkelier, die het van de importeur had."
"Maar de site zegt vierde kwartaal."
"Ja, maar die wordt niet bijgehouden."

Enzovoorts... eindeloos... er is niets te melden en toch wordt er over gepraat.

- Peter

Bartje81

• Offline Offline
« Reactie #254 Gepost op: 16 August 2008, 12:06:29 »
En laten we niet vergeten dat de Nederlandse modelspoormarkt voor Hornby naar verhouding vrij klein is, dus niet zo interessant en dus niet zo veel voorrang zal genieten bij het produceren van modellen.

Doen ze het goed in Groot-Brittanië, Italíë, Frankrijk en Duitsland, dan valt daar veel meer te verdienen dan hier bij ons.....

Bart