Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Spoor 1 loc omschakelen van analoog naar digitaal.
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 07:33:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 07:30:47
Hoe programmeer ik de snelheid van mijn lok met de multimuis?
door
Frits C
Vandaag
om 07:04:49
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Thom
Vandaag
om 02:07:36
Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905
door
Bahn-AG
Vandaag
om 00:18:52
Bf Kibronn
door
Benelux795
Vandaag
om 00:06:32
Bahnstrecke 5867
door
Frans Peeters
22 November 2025, 23:59:21
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
22 November 2025, 23:23:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
22 November 2025, 23:16:12
VERPLAATST: Liliput schaal N
door
Reinout van Rees
22 November 2025, 22:18:37
VERPLAATST: Gezocht: Digikeijs DR4088LN LocoNet GND
door
Reinout van Rees
22 November 2025, 22:09:04
VERPLAATST: Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd
door
Reinout van Rees
22 November 2025, 21:54:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
puntenglijder
22 November 2025, 21:22:43
Smeren, vet, olie, enz
door
Charles_
22 November 2025, 20:52:08
Roco 1753 (nieuw generatie) bevestiging panto's
door
System-M
22 November 2025, 20:33:30
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
nighttrain1
22 November 2025, 20:05:20
S88N bezetmelder
door
Patrick Smout
22 November 2025, 19:40:19
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
VAM65
22 November 2025, 18:58:01
Doornvliet
door
Alewijn
22 November 2025, 18:47:27
Museumdepot Beekbergen in H0
door
wob
22 November 2025, 17:26:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
22 November 2025, 17:23:20
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Eriktrein
22 November 2025, 17:22:58
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
defender
22 November 2025, 16:38:01
US diorama in H0
door
Wim Vink
22 November 2025, 16:37:46
Stub switches
door
Hans1963
22 November 2025, 15:18:51
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Frank 123
22 November 2025, 15:14:37
Modelbaan Beltheim.
door
Paulus
22 November 2025, 15:00:46
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Sven
22 November 2025, 15:00:43
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
22 November 2025, 14:41:33
Stottering Piko 98551BD
door
Ben
22 November 2025, 13:44:22
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren (gelezen 5035 keer)
Thom
Offline
Berichten: 4082
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #15 Gepost op:
02 August 2017, 01:11:11 »
Bedoelen we nu deze bogen voor dit viaduct ?
A15
A15, 4053 IJzendoorn
https://goo.gl/maps/QnZQ4RRRJ6J2
Een minder haaks viaduct had beveel langer moeten zijn en daarmee nog een heel stuk duurder..
En zo gek krap zijn die bogen toch niet ?.
«
Laatst bewerkt op: 02 August 2017, 01:14:26 door Thom
»
Gelogd
NS264
Offline
Berichten: 9053
Het leven op de weg.
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #16 Gepost op:
02 August 2017, 09:29:59 »
Volgens mij in de "vork".
De rest is aardig recht.
Gelogd
Werkspoor modulen weer aktief.
Swalbenburg in N
de pauze stand.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
Rut88
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 1
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #17 Gepost op:
02 August 2017, 18:27:46 »
Helaas gisteren net te laat. Anders was ik ook even bij de getrokken trein op Tiel Hauptbahnhof gaan bekijken.
Gelogd
Martin Hornis
Offline
Berichten: 1431
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #18 Gepost op:
03 August 2017, 01:17:45 »
Citaat van: Thom op 02 August 2017, 01:11:11
Bedoelen we nu deze bogen voor dit viaduct ?
Ja, vooral de eerste boog vanaf Tiel nabij de Saneringsweg/Veldsteeg is flut, dat geldt in mindere mate ook voor de 4e boog vanaf Tiel (= 1e boog vanaf Kesteren).
Gelogd
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.
Floris
Offline
Berichten: 4945
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #19 Gepost op:
03 August 2017, 09:17:03 »
plaatjes van de werkzaamheden:
De ombouwtrein is inmiddels klaar en weer vertrokken:
203-1_Echteld_290717
by
florisdeleeuw
, on Flickr
Er wordt volop nieuwe ballast gelost
203-2_Tiel_010817
by
florisdeleeuw
, on Flickr
Gelogd
https://www.flickr.com/photos/florisleeuw
wimk
Offline
Berichten: 828
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #20 Gepost op:
03 August 2017, 09:39:08 »
Citaat
Bedoelen we nu deze bogen voor dit viaduct ?
Die 4 bogen bij de A15 zijn een gevolg van de aanleg van de Betuwe goederenspoorlijn. Voorheen lag de spoorlijn laag, en de snelweg A15 hoog. Omdat het nogal duur en moeilijk in te passen was om de betuwespoorlijn ook hoog te leggen (voor zware goederentreinen moet je een minder steile helling hebben, voor de oude betuwe-personenlijn kunnen die hellingen veel steiler), is er voor gekozen om de boel om te draaien. De A15 (en de nieuwe betuewegoederenlijn) zijn na de wijziging laaggelegen, en de oude spoorlijn Tiel-Kesteren hooggelegen.
Dat kun je niet in een weekendje doen. Daarom heeft men eerst naast de betuwelijn (personenlijn) een nieuw grondlichaam aangelegd. Ook het viaduct werd nieuw (naast spoorlijn en naast A15) aangelegd. In e-e-n weekend/week werd de boel toen omgedraaid.
Je ziet het in het landschap nog terug. Kijk maar op goegel-meps. De spoorlijn Tiel-Kesteren lag vroeger recht en nu met enkele bochten. De A15 lag vroeger iets zuidelijker, en is iets naar het noorden opgeschoven. De betuwegoederenlijn is er uiteraard toen nieuw bijgekomen.
Dat de bochten als scherp worden ervaren is een gevolg van de gekozen ontwerpcriteria, blijkbaar nog aanvaardbaar bij de gereden snelheid.
Wim K
Gelogd
Mijn persoonlijke website
Mijn spoorfoto's
Modelbaan Flachdorf
Jes
Offline
Berichten: 840
Re: Renovatie baanvak Tiel-Kesteren
«
Reactie #21 Gepost op:
03 August 2017, 19:48:22 »
Ja hoor, we zijn echt in Tiel. RailPro zelflossers én SGM langs het perron, 3 augustus 2017.
«
Laatst bewerkt op: 03 August 2017, 19:52:10 door Jes
»
Gelogd
met vriendelijke groet, Jesse
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Renovatie baanvak Tiel-Kesteren