Je kunt niet zeggen dat het niet opvalt , wat een imposant gezicht.Kun je nagaan als het straks helemaal aangekleed en klaar is.En wat een mooie foto's daar straks weer gemaakt kunnen worden.
Misschien had je hem al gezien maar voor de liefhebber van 2- en 3-assige lokjes brengt Roco de Beierse PtL 2/2 „Glaskasten“ opnieuw uit. Het is dezelfde uitvoering als voorheen (die overigens al heel erg gedetailleerd was) maar nu hebben ze ook een versie met sound. Het enige wat ik jammer vind is dat hij nog steeds geen verlichting heeft. Maar dat zal wel te maken hebben met de filigrane uitvoering.Bron: https://www.roco.cc/de/product/248307-72058-0-0-0-0-0-002001-1/products.html
Hoi Wim, Och ja, ik had in een opwelling nog een opmerking bijgeplaatst en na herlezen moest die maar weg. Bij mijn oude locs kan ik een tandwiel verwijderen en de elektrische aansluiting naar de motor onderbreken, zodat de loc mee kan in dubbeltractie als dummy. Wel de el. aansluiting naar de lampen laten zitten.Ik vroeg me af of zoiets met de locs van nu, één van je twee ÖBB 2045ers ook mogelijk is: - de mechanische overbrenging onderbreken. Ik weet niet of dat mogelijk is, worm(en) of wormwiel(len) verwijderen? - de elektrische aansluiting naar de motor onderbreken, maar wel lampen en geluid digitaal kunnen blijven bedienen De tweede loc zou dan als dummy in dubbeltractie mee kunnen rijden. Loc 1 zou dan wel krachtig genoeg moeten zijn om de sleep / stam plus de dummy loc te kunnen voortbewegen. Zo hoef je niet te tobben om ze beide gelijk te laten rijden en blijft geknars van wielen je bespaard. Maar nogmaals, ik weet niet hoe het daarbinnen uitziet, of dit mogelijk haalbaar is.
... Wat meespeelt is dat ik in 2007 de Trix versie heb gekocht. Neem aan dat de nieuwere Roco wel wat fraaier gedetailleerd zal zijn ??