Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw  (gelezen 4622226 keer)

gsoonius

  • Offline Offline
  • Berichten: 30
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1125 Gepost op: 23 oktober 2017, 23:43:51 »
 (y) graag gedaan (y)

Op YouTube kun je ook filmpjes vinden !

groetjes Gerard

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22194
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1126 Gepost op: 24 oktober 2017, 14:12:27 »
Ben flink zoekende geweest hoe ik het beste de betonnen tunnelingang moest maken. Twee pogingen zijn in het grote archief beland maar de derde poging is naar mijn zin. De foto's geven een aardig beeld van het begin van de bouw hiervan. Niets is er nog vastgelijmd en er moet nog erg veel gebeuren. Maar het begin is er en ik kan nu gelukkig weer verder.







Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22194
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1127 Gepost op: 24 oktober 2017, 15:28:28 »
De rails van het nep baantje in de tunnel was net wat te kort. Daarom er maar een stukje aan geplakt.


Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22194
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1128 Gepost op: 24 oktober 2017, 16:10:12 »
Vorige week na heel lang zoeken de Liliput BBO BR214 gevonden. Een heel stoere loc. Nu ook een van de varianten gevonden de BBO BR213. Het verschil tussen de 213 en de 214 zit hem vooral in de neus. De BR213 oogt ook erg goed, is zeldzaam maar net iets minder stoer dan de BR214. Nu nog blijven zoeken naar de groene variant. Hiervan ken ik alleen een plaatje dus dat gaat nog wel een dingetje worden  :o
Als er belangstelling is voor meer/andere/detail foto's van de BR213 dan laat me het maar even weten en ik zal de foto's maken en plaatsen.

mvg
Wim







Met vriendelijke groet,
Wim

bosje77

  • Offline Offline
  • Berichten: 2844
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1129 Gepost op: 24 oktober 2017, 18:15:27 »
Hoi Wim,

Deze heeft niet die donker groene belijning op de lok maar is toch ook een mooi model met mooie grote “oren”😉👍🏻

Gr Robin

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22194
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1130 Gepost op: 24 oktober 2017, 19:16:08 »
Hoi Robin,
Nee helaas niet met die fraaie groene belijning maar net als de 214 toch een heel aparte en stoere loc.
Ben blij dat ik deze twee versies heb kunnen vinden. Je komt ze zelden tegen en de prijzen liegen er niet om. Op ebay DL staat een 213 voor 225 euro. Gelukkig van mijn exemplaar goedkoper  :D
Wat ik leuk aan Liliput vind is dat ze vaak bijzondere modellen hebben die niet door andere fabrikanten worden gemaakt. Vooral de wat oudere modellen die nog echt in Oostenrijk werden gemaakt. Vandaag de dag komen ze allemaal uit China. Maar bijna alle fabrikanten laten hun modellen vandaag de dag in het verre oosten maken. Niet dat dat een probleem hoef te zijn maar toch.

Ook Rivarossi heeft, of had, een flink aantal bijzondere modellen. Ben ooit in de modeltreinen winkel van Rossi (de eigenaar van Rivarossi) in Riva Italie geweest. Deze winkel lag aan de haven. Weet het nog precies een winkel vol met honderden Rivarossi's. En alleen maar Rivarossi's. Dat was nog in de gouden jaren van de modeltreinen.
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2017, 19:18:10 door Wim Vink »
Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22194
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1131 Gepost op: 25 oktober 2017, 15:24:17 »
Eens komt het goed..............



Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22194
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1132 Gepost op: 26 oktober 2017, 16:14:51 »
Weer aardig opgeschoten met het rotsgebeuren. Bijna 40 stukken en stukjes rots gelijmd. Nog een stuk of 15 te gaan.
Dus weer een stukje eerder bij eens........

Had wel een gevalletje pech. Het onderhand beroemde (of beruchte) stukje muur is niet meer. Kwam er net even te hard tegen aan en krak. Uithuilen en opnieuw beginnen zeggen ze dan. Nou ik hoef nog net niet te huilen maar wel opnieuw beginnen. Och, zo blijf je bezig  :D



Met vriendelijke groet,
Wim

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 253
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1133 Gepost op: 26 oktober 2017, 17:15:22 »
Mooi Wim!

Jammer van het stukje muur, maar de nieuwe geformeerde rots partij mag er zeker wezen.

Hoe vocht-gevoelig of kwetsbaar is dat werken met gips. Probeer het zelf zo veel mogelijk te vermijden maar is soms onvermijdbaar. 

Hoe ervaar jij of jullie dat. En hoe poreus word het spul na een x aantal jaren. Of smeer je met de verf alles dicht en blijft het alsmede daar door langer goed?


Ik blijf je graag volgen. Succes met de rest van het kleuren, groenen etc etc.

Max.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22194
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1134 Gepost op: 26 oktober 2017, 17:26:25 »
Hoi Max,
Nou gips is erg vocht gevoelig. Zelfs als er verf en/of washes op aangebracht is. Dus erg uitlijken dat het op geen enkele manier nat wordt. Een druppeltje is misschien geen probleem maar meer ook niet.

En gips is natuurlijk kwetsbaar. En in de loop der jaren wordt het nog wel wat kwetsbaarder. Dus er altijd voorzichtig mee omgaan.

Zelf heb ik nog geen ervaring hoe het gips zich houdt na een aantal jaren. Maar een goede bekende van mij met een van de grootste banen in Nederland zegt dat gips jaren meegaat. Zijn laatste baan is dik 20 jaar oud en er zijn, tot nu toe althans, geen echte problemen. Dus we kunnen aannemen dat dat wel mee valt.

mvg
Wim






Met vriendelijke groet,
Wim

sdz1976

  • Offline Offline
  • Berichten: 2214
  • ovmv.be
    • ovmv.be
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1135 Gepost op: 26 oktober 2017, 18:03:55 »
Wat een knappe stoere machines Wim!!!


Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22194
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1136 Gepost op: 26 oktober 2017, 18:25:57 »
Ja echte stoere jongens Samuel. Ook heel aparte modellen. Was even zoeken maar ze zijn geland  :D
Er zijn van de BR214 al de nodige foto's geplaatst op dit draadje. Van de BR213 zal ik nog wat foto's maken en plaatsen waar onder detail foto's.
Ik zie je op Eurospoor!

mvg
Wim
Met vriendelijke groet,
Wim

Twinkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 848
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1137 Gepost op: 26 oktober 2017, 18:26:04 »
Vorige week na heel lang zoeken de Liliput BBO BR214 gevonden. Een heel stoere loc. Nu ook een van de varianten gevonden de BBO BR213. Het verschil tussen de 213 en de 214 zit hem vooral in de neus. De BR213 oogt ook erg goed, is zeldzaam maar net iets minder stoer dan de BR214.

Hoi Wim,

Mooie machines (y)

Ik heb nog wat aanvullende info voor je:

Ik ken de Reihe 213 helemaal niet..., sterker nog: die bestond ook niet  ;)
Je hebt 2 verschillende series: de Reihe 214 en de Reihe 114. (In Oostenrijk doen ze niet aan Baureihe, alleen Reihe is goed genoeg voor ze :))
De BBÖ Reihe 214 is gebouwd als 2 cylinder machine door de Wiener Lokomotivfabrik Floridsdorf, in een serie van 13 stuks. Tussen de 214.01 t/m 214.07 en de 214.08 t/m 214.13 zaten de verschillen zoals zichtbaar op jouw modellen, vooral in de beplating en afdekking van diverse appendages op de ketel, onder het ketelfront en andere windleiplaten. Bij de DRG en later de ÖBB reden deze machines als Reihe 12.0, in 1962 ging de laatste buiten dienst.

Daarnaast is door Wiener Neustadt 1 exemplaar van de Reihe 114 gebouwd, als 3 cylinder machine, maar die is niet verder in productie genomen omdat de machine ten opzichte van de Reihe 214 gewoon niet zo goed was. Stoomopwekking was minder, hoger kolengebruik, meer en moeilijk onderhoud vanwege de 3e binnenliggende cylinder en drijfwerk...  In 1953 ging deze lok (door de DRG in 1938 omgenummerd tot 12.101) uit dienst, na al sinds midden 1949 stil te hebben gestaan met een gescheurd cylinderblok.

Als ik naar jouw modellen kijk heb je nu dus een BBÖ-uitvoering en is de 2e aanwinst de ÖBB 12.10, een model van de "2e helft" van de serie van de WLF. En plaats gerust meer foto's van deze modellen, daar krijg ik niet snel genoeg van!

Met vriendelijke groeten,
Twinkie


Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22194
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1138 Gepost op: 26 oktober 2017, 18:32:03 »
Hallo Twinkie. Bedankt voor de informatie over deze locs. Erg leuk om te weten en zo leer je ook weer wat bij! Had al een beetje gegoogeld maar deze info heb ik niet gevonden.
Er moet ook nog een groen model zijn van Lilliput. Ken alleen een plaatje hiervan maar het model nog nooit gezien.
Zoals gezegd ga ik nog extra foto's maken.

mvg
Wim
Met vriendelijke groet,
Wim

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22194
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw
« Reactie #1139 Gepost op: 26 oktober 2017, 20:04:22 »
Even een begin gemaakt.......

Met vriendelijke groet,
Wim