Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
Vandaag om 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Thom
Vandaag om 22:18:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Looney Tunes
Vandaag om 22:10:03
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
Vandaag om 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
Vandaag om 20:47:32
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 20:40:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:10:53
Pendel module door Golden Oldie
Vandaag om 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
Vandaag om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
Vandaag om 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
Vandaag om 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:33:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:16:35
Klompentrein door Huup
Vandaag om 17:06:34
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
't Boemeltje door Wim1969
Vandaag om 10:36:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:46:04
Seinschakelaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:45:20
  

Auteur Topic: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen  (gelezen 12368 keer)

TGVfreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Gepost op: 29 April 2017, 23:35:07 »
Op de Trainsmania beurs in Lille stond dit weekend een kap van de BB26000, BB7200 en BB22000. Opmerkelijk omdat de twee laatste al uitgebracht zijn in een (te) kleine oplage van LSmodels. De sybic is verschenen bij Jouef (oude kap uit 1999) en recent in een budgetversie bij Piko.

Zoals jullie weten is de 1600-1800 serie familie van en de mensen van Roco op de stand bevestigden dat de Nederlandse kap er ook aan komt.

image host

image host

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4280
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #1 Gepost op: 30 April 2017, 01:40:20 »
Wat gaat er dan nieuw zijn aan deze Nederlandse kap?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #2 Gepost op: 30 April 2017, 02:22:11 »
Vind dan onder de kap interessanter, mis bij de laatste versie toch een oa kortkoppelmechanisme.

TGVfreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #3 Gepost op: 30 April 2017, 19:10:47 »
Op de foto zie je een nieuw kortkoppelmechanisme. Ik neem aan dat ze alles direct aan de huidige standaard aanpassen. De beurs vond ik tegenvallen, als Frankrijkrijder had ik meer verwacht. Er waren weinig moderne banen (wel veel smalspoor etc van hoge kwaliteit) en bijna geen handel. Als ze dan adverteren met 9000m2 dan verwacht je wel het eea.

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2277
    • Biesje.nl
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #4 Gepost op: 02 May 2017, 10:35:59 »
Ben wel benieuwd wat er naast een kortkoppel mechaniek nog verbetert kan worden aan een 1600/1700/1800. Er zijn wel wat details zoals die rechthoekjes onder de roosters, maar geen mega dingen waar een complete nieuwe kap voor nodig is? Wat mij verder nog opviel bij mijn 1601 is dat de stangen naast de cabinedeuren wat 'slordig' zitten. De gaatjes komen niet goed overeen met de plek waar de imitatie boutjes zitten. Ook de oplegging van de draaistellen kan mooier zoals bij LS Models waar het bovenste deel aan de bak vastzit zoals in het 'echie'. Verder is de oude(re) kap net iets minder 'strak' als de modernere kappen zoals van de 1200 en 2400.

Verder zal er wel een plux in komen nu. Ik hoop dat ze rekening houden met de mogelijkheid om het top sein als rangeerlicht te gebruiken. Ik ben benieuwd of ik het de moeite waard ga vinden om (alweer) mijn 1600en te vervangen. Mijn eerste 1600 was de Lima 1605 en later kwam er een 1601 bij van Lima, toen een Roco gekocht, nog met aangegoten handrails naast de cabinedeuren en Duitse pantografen op het dak. Later weer een 1600 met zilver dak en een paar postbank loks, en als laatste 2 van de laatste generatie met LEDs en rooster op correcte hoogte. Je blijft aan de gang zo :)

Mvg,

Robert.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #5 Gepost op: 02 May 2017, 11:55:38 »
Dat heet vooruitgang. ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

RobertH

  • Offline Offline
  • Berichten: 173
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #6 Gepost op: 02 May 2017, 12:05:19 »
Charles Bukowski — 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1921
    • Flickr pagina
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #7 Gepost op: 02 May 2017, 13:52:55 »
En zo te zien dus ook met sound mogelijk!  (y)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #8 Gepost op: 02 May 2017, 13:56:04 »
Zou die sound dan ook voor de eerdere 16/17/1800'en geschikt zijn? Als je dan een 8-polige sounddecoder hebt ...

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6804
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #9 Gepost op: 02 May 2017, 14:01:33 »
16/17/1800 sound is er toch al bij Esu, kun je downloaden en in de decoder blazen.

Gr, Ben.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #10 Gepost op: 02 May 2017, 14:20:59 »

Esu heeft alleen 1600/1800 sound
« Laatst bewerkt op: 02 May 2017, 14:38:41 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd, tekst in bericht hierboven al »
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #11 Gepost op: 02 May 2017, 14:21:56 »
Oh, dat wist ik eigenlijk niet  :)  Bedankt!

manuelspot

  • Gast
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #12 Gepost op: 02 May 2017, 15:01:48 »
Ik heb voor jullie al geruim 2 jaar een super mooie sound voor de 16/1800.
En vanaf komende week zal ook de 1700 een feit zijn.
Zie het volgende filmpje op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=VS4RP0tTVJw
Te verkrijgen bij de betere winkelier. Ja mag per slot van rekening geen namen noemen. Maar goed, er is dus sound voor deze locomotieven. :D

Groetjes,

Manuel

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1227
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #13 Gepost op: 02 May 2017, 21:20:56 »
Ben wel benieuwd wat er naast een kortkoppel mechaniek nog verbetert kan worden aan een 1600/1700/1800. Er zijn wel wat details zoals die rechthoekjes onder de roosters, maar geen mega dingen waar een complete nieuwe kap voor nodig is? Wat mij verder nog opviel bij mijn 1601 is dat de stangen naast de cabinedeuren wat 'slordig' zitten. De gaatjes komen niet goed overeen met de plek waar de imitatie boutjes zitten. Ook de oplegging van de draaistellen kan mooier zoals bij LS Models waar het bovenste deel aan de bak vastzit zoals in het 'echie'. Verder is de oude(re) kap net iets minder 'strak' als de modernere kappen zoals van de 1200 en 2400.

Verder zal er wel een plux in komen nu. Ik hoop dat ze rekening houden met de mogelijkheid om het top sein als rangeerlicht te gebruiken. Ik ben benieuwd of ik het de moeite waard ga vinden om (alweer) mijn 1600en te vervangen. Mijn eerste 1600 was de Lima 1605 en later kwam er een 1601 bij van Lima, toen een Roco gekocht, nog met aangegoten handrails naast de cabinedeuren en Duitse pantografen op het dak. Later weer een 1600 met zilver dak en een paar postbank loks, en als laatste 2 van de laatste generatie met LEDs en rooster op correcte hoogte. Je blijft aan de gang zo :)

Mvg,

Robert.

Een beetje meer cabine(interieur) zou ook nog wel fijn zijn! (y)

Ik dacht zelf ook na een aantal Roco NS 1600 vervangingen nu met een 1611 nog redelijk up-to-date te zijn, en dacht er zelfs over om misschien eerdaags een NS Cargo 1637 aan te schaffen, maar dat laat ik dus maar weer even zitten.... ::) ;D

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #14 Gepost op: 02 May 2017, 22:47:55 »
Helder demofilmpje, Manuel (y)

Wat is nu eigenlijk het verschil in geluid tudden de 1600 en de 1700?

Mvg,

Tis
********