Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door gdh
Vandaag om 12:37:07
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Vreemd probleem door Montanbahn
Vandaag om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
  

Auteur Topic: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen  (gelezen 12075 keer)

TGVfreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Gepost op: 29 April 2017, 23:35:07 »
Op de Trainsmania beurs in Lille stond dit weekend een kap van de BB26000, BB7200 en BB22000. Opmerkelijk omdat de twee laatste al uitgebracht zijn in een (te) kleine oplage van LSmodels. De sybic is verschenen bij Jouef (oude kap uit 1999) en recent in een budgetversie bij Piko.

Zoals jullie weten is de 1600-1800 serie familie van en de mensen van Roco op de stand bevestigden dat de Nederlandse kap er ook aan komt.

image host

image host

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4261
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #1 Gepost op: 30 April 2017, 01:40:20 »
Wat gaat er dan nieuw zijn aan deze Nederlandse kap?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #2 Gepost op: 30 April 2017, 02:22:11 »
Vind dan onder de kap interessanter, mis bij de laatste versie toch een oa kortkoppelmechanisme.

TGVfreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #3 Gepost op: 30 April 2017, 19:10:47 »
Op de foto zie je een nieuw kortkoppelmechanisme. Ik neem aan dat ze alles direct aan de huidige standaard aanpassen. De beurs vond ik tegenvallen, als Frankrijkrijder had ik meer verwacht. Er waren weinig moderne banen (wel veel smalspoor etc van hoge kwaliteit) en bijna geen handel. Als ze dan adverteren met 9000m2 dan verwacht je wel het eea.

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2267
    • Biesje.nl
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #4 Gepost op: 02 May 2017, 10:35:59 »
Ben wel benieuwd wat er naast een kortkoppel mechaniek nog verbetert kan worden aan een 1600/1700/1800. Er zijn wel wat details zoals die rechthoekjes onder de roosters, maar geen mega dingen waar een complete nieuwe kap voor nodig is? Wat mij verder nog opviel bij mijn 1601 is dat de stangen naast de cabinedeuren wat 'slordig' zitten. De gaatjes komen niet goed overeen met de plek waar de imitatie boutjes zitten. Ook de oplegging van de draaistellen kan mooier zoals bij LS Models waar het bovenste deel aan de bak vastzit zoals in het 'echie'. Verder is de oude(re) kap net iets minder 'strak' als de modernere kappen zoals van de 1200 en 2400.

Verder zal er wel een plux in komen nu. Ik hoop dat ze rekening houden met de mogelijkheid om het top sein als rangeerlicht te gebruiken. Ik ben benieuwd of ik het de moeite waard ga vinden om (alweer) mijn 1600en te vervangen. Mijn eerste 1600 was de Lima 1605 en later kwam er een 1601 bij van Lima, toen een Roco gekocht, nog met aangegoten handrails naast de cabinedeuren en Duitse pantografen op het dak. Later weer een 1600 met zilver dak en een paar postbank loks, en als laatste 2 van de laatste generatie met LEDs en rooster op correcte hoogte. Je blijft aan de gang zo :)

Mvg,

Robert.

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #5 Gepost op: 02 May 2017, 11:55:38 »
Dat heet vooruitgang. ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

RobertH

  • Offline Offline
  • Berichten: 173
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #6 Gepost op: 02 May 2017, 12:05:19 »
Charles Bukowski — 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1920
    • Flickr pagina
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #7 Gepost op: 02 May 2017, 13:52:55 »
En zo te zien dus ook met sound mogelijk!  (y)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #8 Gepost op: 02 May 2017, 13:56:04 »
Zou die sound dan ook voor de eerdere 16/17/1800'en geschikt zijn? Als je dan een 8-polige sounddecoder hebt ...

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6708
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #9 Gepost op: 02 May 2017, 14:01:33 »
16/17/1800 sound is er toch al bij Esu, kun je downloaden en in de decoder blazen.

Gr, Ben.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #10 Gepost op: 02 May 2017, 14:20:59 »

Esu heeft alleen 1600/1800 sound
« Laatst bewerkt op: 02 May 2017, 14:38:41 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd, tekst in bericht hierboven al »
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8159
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #11 Gepost op: 02 May 2017, 14:21:56 »
Oh, dat wist ik eigenlijk niet  :)  Bedankt!

manuelspot

  • Gast
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #12 Gepost op: 02 May 2017, 15:01:48 »
Ik heb voor jullie al geruim 2 jaar een super mooie sound voor de 16/1800.
En vanaf komende week zal ook de 1700 een feit zijn.
Zie het volgende filmpje op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=VS4RP0tTVJw
Te verkrijgen bij de betere winkelier. Ja mag per slot van rekening geen namen noemen. Maar goed, er is dus sound voor deze locomotieven. :D

Groetjes,

Manuel

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #13 Gepost op: 02 May 2017, 21:20:56 »
Ben wel benieuwd wat er naast een kortkoppel mechaniek nog verbetert kan worden aan een 1600/1700/1800. Er zijn wel wat details zoals die rechthoekjes onder de roosters, maar geen mega dingen waar een complete nieuwe kap voor nodig is? Wat mij verder nog opviel bij mijn 1601 is dat de stangen naast de cabinedeuren wat 'slordig' zitten. De gaatjes komen niet goed overeen met de plek waar de imitatie boutjes zitten. Ook de oplegging van de draaistellen kan mooier zoals bij LS Models waar het bovenste deel aan de bak vastzit zoals in het 'echie'. Verder is de oude(re) kap net iets minder 'strak' als de modernere kappen zoals van de 1200 en 2400.

Verder zal er wel een plux in komen nu. Ik hoop dat ze rekening houden met de mogelijkheid om het top sein als rangeerlicht te gebruiken. Ik ben benieuwd of ik het de moeite waard ga vinden om (alweer) mijn 1600en te vervangen. Mijn eerste 1600 was de Lima 1605 en later kwam er een 1601 bij van Lima, toen een Roco gekocht, nog met aangegoten handrails naast de cabinedeuren en Duitse pantografen op het dak. Later weer een 1600 met zilver dak en een paar postbank loks, en als laatste 2 van de laatste generatie met LEDs en rooster op correcte hoogte. Je blijft aan de gang zo :)

Mvg,

Robert.

Een beetje meer cabine(interieur) zou ook nog wel fijn zijn! (y)

Ik dacht zelf ook na een aantal Roco NS 1600 vervangingen nu met een 1611 nog redelijk up-to-date te zijn, en dacht er zelfs over om misschien eerdaags een NS Cargo 1637 aan te schaffen, maar dat laat ik dus maar weer even zitten.... ::) ;D

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re: Roco NS 1600/1700/1800 door de jaren heen
« Reactie #14 Gepost op: 02 May 2017, 22:47:55 »
Helder demofilmpje, Manuel (y)

Wat is nu eigenlijk het verschil in geluid tudden de 1600 en de 1700?

Mvg,

Tis
********