Maar als de kortsluit beveiliging goed werkt zie ik het probleem niet.
En voor boosterscheidingen zijn hele simpele oplossingen, waarbij de 2 boosterspanningen nooit op elkaar terecht kunnen komen, safety first.
Hallo Edwin en anderen,Mijn modeltreincollega heeft in het begin veel problemen gehad. Hij heeft een hele gevoelige kortsluitbeveiliging in zijn baan. In eerste aanleg schakelde deze beveiliging zijn IB uit en de IB de Power8. Dat bleek de verkeerde volgorde. Bij kortsluiting is een aantal keren de Power8 opgeblazen, op de baan gebeurde helemaal niets. Inmiddels zit de kortsluitbeveiliging op de Power8 en werkt het prima. Zowel Hobbytime als Uhlenbrock hebben ons hierbij prima geholpen en steeds netjes de Power8 weer gerepareerd en via overleg met hen zijn we ook er uiteindelijk achter gekomen waar het probleem zat. Zolang de Power8 niet uit is bij kortsluiting (dus tijdens de uitschakeltijd van de IB nog aan staat) probeert hij de spanning vast te houden en blaast zichzelf dan op.Op mijn baan zit de Power8 rechtstreeks op de baan, zonder een apart kortsluitbeveiligingscicuit. Volgens mij is het dus prima te doen om een Power8 te gebruiken.