Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:02:27
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
barry1972
Vandaag
om 20:02:03
Stalen rijtuigen van NS
door
spoorzeven
Vandaag
om 19:57:10
H0 U-vormig Pendel-rangeer baantje -
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:41:10
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:39:26
Magneet koppelingen voor Bemo
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 19:39:09
RhB H0m, Albulisch
door
Boertje
Vandaag
om 19:06:07
Fleischmann Anna ombouw.
door
Erwin 054
Vandaag
om 19:00:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 18:46:43
Aachenau West
door
Vroeger
Vandaag
om 18:13:54
MiWuLa
door
Olav
Vandaag
om 17:29:24
Br 38 Piko Superen.
door
puntenglijder
Vandaag
om 17:21:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
puntenglijder
Vandaag
om 17:18:13
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
nighttrain1
Vandaag
om 17:04:20
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald69
Vandaag
om 16:42:47
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 16:29:51
Swalbenburg, N modulebaan
door
Bjor
Vandaag
om 16:08:56
maatvoering AKI
door
MOVisser
Vandaag
om 15:46:52
br 041 334-4 Fleischmann H0
door
008200
Vandaag
om 15:31:19
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 15:29:40
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:09:55
NS-seinen bij en in een splitsingsstation
door
1200blauw
Vandaag
om 14:20:57
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 13:55:17
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren?
door
Biesje
Vandaag
om 13:03:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:56:19
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings
door
HugoB123
Vandaag
om 12:45:33
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
Jelmer
Vandaag
om 09:20:08
Eyro Interlaken
door
Bas, Dordrecht
Vandaag
om 08:52:15
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart
door
Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc
door
hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Ombouw-Renovatie SS 862
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ombouw-Renovatie SS 862 (gelezen 4722 keer)
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: Ombouw-Renovatie SS 862
«
Reactie #30 Gepost op:
25 April 2017, 23:47:23 »
yup mini en maxi
«
Laatst bewerkt op: 25 April 2017, 23:50:22 door roadster36
»
Gelogd
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: Ombouw-Renovatie SS 862
«
Reactie #31 Gepost op:
26 April 2017, 23:40:56 »
Een ander minpunt aan de Philotrain 1700en is het knorrende geluid bij het rijden en de kardanas die heel snel uit zijn kom schiet bij het oppakken van de lok.
Daarom pas ik hem nu maar meteen aan door er een nieuwe motor en een andere kardanas in te bouwen.
Deze zijn verkrijgbaar bij Piet Peetoom.
Enig nadeel hij is wel een stuk dikker dus beter zichtbaar , maar bovenstaand duo zal hem straks toch voor een deel aan het oog onttrekken.
Links de nieuwe as aan de tandwielkast rechts de oude kardanas met de oude motor.
«
Laatst bewerkt op: 27 April 2017, 00:30:19 door roadster36
»
Gelogd
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4350
Re: Ombouw-Renovatie SS 862
«
Reactie #32 Gepost op:
26 April 2017, 23:43:30 »
Kosta?
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: Ombouw-Renovatie SS 862
«
Reactie #33 Gepost op:
26 April 2017, 23:47:31 »
De motor 22 euro en de Kardan een eurootje of 5
Het was overigens wel een hele tour om het messing kommetje van de wormas af te krijgen .
Hij zat muurvast. trekken met een poelietrekker schoten de trekarmpjes steeds los.
Uiteindelijk kommetje in de bankschroef en met een doorslag een paar fikse tikken gegeven.
«
Laatst bewerkt op: 26 April 2017, 23:49:42 door roadster36
»
Gelogd
ingenium
TM
Offline
Berichten: 4350
Re: Ombouw-Renovatie SS 862
«
Reactie #34 Gepost op:
26 April 2017, 23:54:05 »
Dat zal hem leren!
Gelogd
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...
roadster36
Offline
Berichten: 5554
Team Mitropa
Re: Ombouw-Renovatie SS 862
«
Reactie #35 Gepost op:
27 April 2017, 00:41:21 »
Ander punt is de stroomafname.
Bij Philotrain neemt de lok van de ene rail de stroom af en de tender van de andere rail.
Omdat de loks van Messing zijn is deze combinatie nogal kortsluitings gevoelig.
Ik ga de wielen in de tender omdraaien zodat lok en tender nu de zelfde polariteit hebben.
Op de andere zijde ga ik stoomafnemers maken die goed geisoleerd zijn van de lok.
Hiervoor ga ik bij de bogie aan de kant van de geisolerde wielen (zie rode rand in het drijfwiel)een strook plastic tegen de voetplaat lijmen.
Bij een grote uitslag van de bogiewielen kan nu geen kortsluiting meer ontstaan.
Het plastic is met houtlijm gelijmd en word transparant als het droog is.
En extra stroomafnemers van de tender.
De dikke paarse draad ga ik nog vervangen door dun decoderdraad.
«
Laatst bewerkt op: 27 April 2017, 01:06:31 door roadster36
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Ombouw-Renovatie SS 862