Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schrootplaats door ruudns
25 april 2024, 23:48:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
25 april 2024, 23:09:03
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
25 april 2024, 23:01:07
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
25 april 2024, 22:31:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
25 april 2024, 22:20:53
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
25 april 2024, 22:10:05
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
25 april 2024, 21:56:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 april 2024, 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
25 april 2024, 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
25 april 2024, 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
25 april 2024, 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
25 april 2024, 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
25 april 2024, 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
25 april 2024, 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
25 april 2024, 20:11:23
Les Billards du Vivarais door Frank 123
25 april 2024, 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
25 april 2024, 19:59:22
Gewoon wat busfoto's door Keska
25 april 2024, 19:20:28
Aachenau West door wob
25 april 2024, 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
25 april 2024, 19:04:37
19 Toen door defender
25 april 2024, 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
25 april 2024, 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
25 april 2024, 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
25 april 2024, 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
25 april 2024, 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
25 april 2024, 15:58:27
  

Auteur Topic: Baanplan Lispurdoorn  (gelezen 7727 keer)

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
    • Noordbeek op Beneluxspoor
Baanplan Lispurdoorn
« Gepost op: 29 juli 2006, 13:54:05 »
Beste leden,

hierbij mijn nieuwe baanplaan:
Het is een n spoorbaan van 4,5 meter bij 80 cm en bestaat uit twee niveau's

http://i109.photobucket.com/albums/n59/spruitjes/baanplanbart.jpg

ik hoop dat het zo werkt dus brandt maar los ik ben benieuwd.

groeten bart
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:12:39 door Hans van de Burgt »
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2006, 15:01:33 »
Bart, je baanplan bekijkende lijkt het mij een sollide plan. Nog genoeg ruimte voor scenery etc.

Ik wil toch een punt van kritiek geven ;D pas je baanplan naam even aan.
in plaats van 'nieuw baanplan' iets van 'nieuw baanplan bart'

Groeten harry
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:13:17 door Hans van de Burgt »
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2006, 15:07:50 »
toch nog wat gevonden. Komende van rechts en er moeten wagons afgeleverd worden op de kopsporen rechtsonder, daar kom je niet. of je moet rangeren op de hoofdbaan. Kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

en wordt dit een station waar alle intercity's stoppen? zo niet liggen er enkele wissels verkeert. De doorgaande baan moet je proberen om zonder afbuigende wissels te maken. Anders moet ee nintercity terug naar 40 of 60 km/h. Kan niet de bedoeling zijn.

Groeten Harry
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:13:36 door Hans van de Burgt »
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Anoniem

  • Gast
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2006, 15:25:22 »
toch nog wat gevonden. Komende van rechts en er moeten wagons afgeleverd worden op de kopsporen rechtsonder, daar kom je niet. of je moet rangeren op de hoofdbaan. Kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

en wordt dit een station waar alle intercity's stoppen? zo niet liggen er enkele wissels verkeert. De doorgaande baan moet je proberen om zonder afbuigende wissels te maken. Anders moet ee nintercity terug naar 40 of 60 km/h. Kan niet de bedoeling zijn.

Groeten Harry

Of je moet de geografische omstandigheden ernaar maken dat het niet anders kan natuurlijk... Deze twee punten zijn naar mijn mening wel interessant, en de grote macht van de modelbouwer bestaat erin dat hij de omstandigheden kan creëren die in het grootbedrijf vervloekt worden... als u voelt wat ik bedoel. ;D
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:13:50 door Hans van de Burgt »

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
    • Noordbeek op Beneluxspoor
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2006, 16:07:44 »
Ok mannen,

Bedankt voor de reactie, ik dacht inderdaad ook dat het er wel goed uitziet, heeft me namelijk ook veel tijd gekost om op het idee te komen van het paradebaanvak zoals het er nu ligt. Dit stuk baanvak moet ook los gezien worden van de rest van de baan. Verder wil ik nog kijken hoe ik het beste de blokken in kan delen om met bijv. de bezetmelders van Huib maaskant de boel te gaan beveiligen.

groeten
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:14:04 door Hans van de Burgt »
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
    • Noordbeek op Beneluxspoor
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2006, 16:14:47 »
o ja de puntje van het rangeren ??? heb ik inderdaad niet aan gedacht en is toch wel lastig om dan de hoofdbaan op te gaan met je loc, en wat betreft de wissels met afbuigen enzo ik denk dat ik me daar niet echt aan stoor het is toch compromissen sluiten.

groeten

« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:14:18 door Hans van de Burgt »
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6100
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2006, 17:53:27 »
@Bart,

Werk je plannen m.b.t. scenery e.d. ook verder uit, en stuur ons een setje met alle bestanden. Dan nemen we e.e.a. op in ons archief baanplannen.
Het is inderdaad een goed idee om een originele naam te bedenken voor je baanplan.

groetjes,

Hans van de Burgt

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2006, 18:47:11 »
Het is wel erg recht allemaal, ga je geen flexrails gebruiken?
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:14:46 door Hans van de Burgt »

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3704
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2006, 18:52:37 »
 Bart,  ;)
   Ik tel 4 doorgaande sporen in het schaduwstation.
 Is dat niet een beetje weinig?
Ik heb bij mezelf de ervaring,dat er na of tijdens de bouw van de baan materieel bijkomt,en dan lijken me die 4 sporen gewoon te weinig.
 Verder vind ik het een mooi plan ,afgezien van de puntjes,die mijn voorgangers al genoemd hebben.
-Peter
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:15:01 door Hans van de Burgt »
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #9 Gepost op: 29 juli 2006, 18:59:41 »
Jup mooi plan! lekker recht! Echt het betere werk zou ik zeggen.

Het rangeer "probleem" is op te lossen met 2 simpele wissels op je hoofdbaan net aan de rechterkant van het station.

Let wel op inderdaad of je nog meer schaduwsporen bij bouwen kan. Ik heb me zelf ook in de vingers gesneden met dat probleem. Ik bouwde 15 schaduwopstelsporen, de baan is nog niet eens af en nu heb ik al 17 treinen en nog 6 besteld! een probleem dus.  ;D

Maar ik heb overgens weer wel heel veel lof, voor je lekker lange parade baan!

m.v.g.

Mark
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:15:15 door Hans van de Burgt »
love to build realistic     let's be kind.

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2006, 19:46:24 »
@bart, het lijkt misschien gezeur, maar heb je al een naam voor je baan? of wat voor naam krijgt je station? misschien de naam van de vrouw erin verwerken? mag je waarschijnelijk wat meer eraan werken! ;D
Kijk anders zijn er straks 101 banen hier op de site van nieuw baanplan.
Klinkt ook niet zo serieus. Met een originele naam komt het direct serieuzer over, betekend meer hits en dus kans op meer goede adviesen.

@marc, ik had het nog niet willen noemen. Aan de rest van het plan te zien was bart er vlot achtergekomen dat het probleem op te lossen is met 2 extra wissels. Hij heeft er ook ruimte voor. De rest is goed doordacht.

Nog 1 klein puntje. onderste spoor van je station de wissel aan de linkerzijde, zou je die misschien een stukje (dat er je langste lok kan staan) naar rechts kunnen zetten? kun je een lokwissel doen zonder op de hoofdbaan te komen.
't is alleen maar een idee.

Groeten Harry
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:15:28 door Hans van de Burgt »
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

FCA

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2006, 21:04:09 »
Bart, mooi baanplan met een mooie paradebaan!
Het enige wat ik anders zou doen is het station diagonaal plaatsen. Het is nu allemaal vrij recht en parallel.
Dan ben je tevens van die slinger af.
Voor de rest, prima plan

Pieter


« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:15:42 door Hans van de Burgt »

KC

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2006, 01:03:18 »
Bart,

Naast dat ik mij aansluit bij voorgaande spreker (diagonaal station) is je baan ook uitgevoerd als een opgevouwen ovaal. Gevolg is dat treinen maar 1 kant op kunnen rijden, tenzij je ze handmatig op de andere baan zet. Ik heb daarom meer voorkeur voor een opgevouwen hondebot. Leuker als de ICE die naar Duitsland rijd, ook weer uit Duitsland terugkomt. 

Je station diagonaal betekent ook dat het station visueel meer los komt van je paradebaan (ook al heb je een hoogteverschil)

Suc6,
Kees

« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:15:57 door Hans van de Burgt »

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
    • Noordbeek op Beneluxspoor
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2006, 09:31:26 »
Ok,

thanks, ik heb vandaag weer een hoop om over na te denken en ga zeker nog wat dingen uitproberen.

groeten bart
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:16:10 door Hans van de Burgt »
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
    • Noordbeek op Beneluxspoor
Re: Baanplan Lispurdoorn
« Reactie #14 Gepost op: 30 juli 2006, 21:06:55 »
Ja,

na een dagje stoeien met de opmerkingen hebben we wat dingen aangepast, het enige wat ik nog wil kijken is of ik er nog een hondebot (ja kees ;D) in kan verwerken maar daar ben ik nog niet uit hoe ik dat ga doen. dus brul maar wat jullie er van vinden.

groeten bart

ps hierbij de link http://i109.photobucket.com/albums/n59/spruitjes/lispurdoornV1.jpg
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2006, 16:16:25 door Hans van de Burgt »
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996