@ Wim; Ik heb met de wisselaandrijvingen nog geen negatieve ervaringen. Ik heb wel hier en daar gelezen, dat de wisselaandrijvingen gevoelig zijn voor langdurig schakelen. Ik schakel met een MS-3 en die geeft een korte puls. Maar daarbij moet ik wel zeggen, dat ik nog maar een jaartje rijdt en wissel en dat gemiddeld 1 keer per week.
- hoe zit het dan met een keerlus?
JohnT,als voor een rijweg een wissel niet in de juiste stand wordt gelegd, dan zal de de trein een spoor opgaan waarvan bij de rijwegvoorbereiding niet is gecontroleerd of dat veilig kan.Zo'n situatie maakt het spel met de modelbaan interessanter, maar op een modelbaan met meer dan twee rijdende treinen kan de trdl dat over het hoofd zien en dan niet tijdig ingrijpen.Daarom meen ik dat je zo'n situatie moet proberen te vermijden.Weet je onder welke omstandigheden Rocrail met de Digitrax centrale een wissel vergeet om te leggen ?Ik heb dit probleem ook wel een gezien, en wel met een ander programma en een andere Loconet centrale, de IB-II.Uhlenbrock heeft de aansturing van wissels onlangs wel verbeterd, maar het is nog niet helemaal weg. Groet, Willem