Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 12:41:39
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:34:27
Het Boemeltje - Electronica door RobVille
Vandaag om 12:33:26
Rails code 83 en Mat 46 ervaringen door cor_b
Vandaag om 12:10:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door cor_b
Vandaag om 12:05:28
LS Models 2025 door spoorzeven
Vandaag om 11:26:31
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 11:22:00
Handregelaar aan IB Basic door Ben
Vandaag om 11:05:52
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:57:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:42:11
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 08:51:37
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:02:06
DB Fals, wat is H of OH op de zijkant? door ES44C4
Vandaag om 07:21:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 06:47:25
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door martindegroot
Vandaag om 02:47:06
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
18 June 2025, 20:34:37
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
18 June 2025, 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
18 June 2025, 16:59:08
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
18 June 2025, 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
18 June 2025, 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 June 2025, 12:08:20
  

Auteur Topic: Het moet weer 1 april worden...  (gelezen 3162 keer)

Arbhin

  • Planner
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 573
  • Modelbouw of op-schaal bouwen?
    • Digitaal rijden:
Re: Het moet weer 1 april worden...
« Reactie #15 Gepost op: 30 March 2017, 10:32:06 »
Ik vind het onderschrift bij de foto eigenlijk wel het leukst: Een niet-zelfrijdende trein...

Maar ik ben bang dat het wel serieus is, treinen zonder machinist.
Alle modelbouwers zijn de NS wat dat betreft al voor.
Volg mijn draadje over ontwerpen en plannen van een nieuwe Modelbaan: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,73506

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2105
  • MSc Micro-Electronics
Re: Het moet weer 1 april worden...
« Reactie #16 Gepost op: 30 March 2017, 11:12:01 »

Er zijn 3 redenen waarom ik dit bericht niet serieus neem
1. Er bestaan al machinist-loze treinen in bijvoorbeeld metrosystemen. Voor zover ik weet is het HIER op dit moment nog verboden om zulke treinen te gebruiken, zeker omdat alle bijbehorende veiligheidsinstallaties nog ontbreken
2. Prorail wil niet zeggen welke vervoerders ze willen gaan testen, maar het gaat om zowel reizigers en goederentreinen : dit vind ik ronduit verdacht, je zou toch denken dat bedrijven graag willen bewijzen dat ze de beste zijn en innovativiteit wint passagiers/klanten.
3. De datum van het bericht.
« Laatst bewerkt op: 30 March 2017, 11:49:16 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd »
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8439
  • Spoor N
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

wimk

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
    • kusee.nl
Re: Het moet weer 1 april worden...
« Reactie #18 Gepost op: 30 March 2017, 11:38:05 »
Alhoewel ik niet zo geloof in treinen zonder machinist, lees ik deze berichten niet als 1-april grap.

Het is pas een 1-april grap, als er echt op die datum iets zou gebeuren.
Een bericht over machinist-loze treinen zou er dan zo uitzien:

  • Komende zaterdag zal er een proef worden genomen met een machinist-loze trein. De trein van 12 uur van Groningen naar Veendam zal dan op proef uit zichzelf rijden. De machinist zal plaatsnemen in de achterste cabine van de trein, zodat hij/zij in een noodsituatie toch nog kan ingrijpen


En dan in de treinen een bord in de achterste cabine plaatsen met de datum erop afgedrukt. En kijken hoeveel fotografen er naar deze speciale treinloze rit zouden gaan kijken.

Wim K