Wie kan mij helpen aan artikel 711 van de NEN1010?Heeft betrekking op Tentoonstellingen, shows en stands.De NEN1010 die ik thuis heb is van 1988.
Ach, er is binnen de BNLS forumbaan een kleine discussie ontstaan over de elektrische veiligheid, zoals bv het al dan niet bevestigenvan trafo's onder de modules. Richard heeft het voortouw genomen om eens te kijken wat de normen nu eigenlijk zeggen, dat is alles. De norm, en hopelijk dan ook de antwoord, waar zoiets in te vinden zou kunnen zijn is hoofdstuk 711 van de NEN1010, die over beurzen en stands gaat.
Dan verwacht ik dat je in de NEN1010 niks vindt. De NEN1010 gaat nl. over de vaste installatie, niet over de verplaatsbare apparatuur die je daar aan hangt. Zoals ik eerder zei, de exploitant van het gebouw is verantwoordelijk voor de vaste installatie, je mag verwachten dat die zijn spulletjes op orde heeft.
In de inleiding van NEN 1010 hoofdstuk 711 staat dat het ook geldt voor "verrijdbare en draagbare uitstallingen en materieel".
Wat ik zelf wil is dat het veilig gaat en dat er een richtlijn is. (Wat is er zoal voorgeschreven.....)
Gezien het feit dat je geen toegang hebt tot de norm, mag ik afleiden dat je niet terzake kundig bent.