Ik weet niet of ik dit draadje mee mag gebruiken, maar ja, uiteindelijk gaat het om digitaal beginnen.
Wat mij betreft hoeft het niet geautomatiseerd te zijn, wissels en ontkoppelen op de analoge manier.
En met een Roco Multimaus is dat een goed begin, en kan je daar veel mee?
En, nu komt mijn breekpunt, is het mogelijk digitaal te rijden, en de Fleischmann draaischijf analoog te gebruiken.Want ik zit te denken, als er een digitale lok richting draaischijf rijdt, rijdt hij dan gewoon weer analoog de schijf op en verder de lokloods in?
Creeer je met een draaischijf op een digitale baan geen keerlus als je de lok omdraait?
Draadje inderdaad maar afgesplitst en de titel aangepast, dat lokt meer specifieke hulp aan Reinout-als-moderator
draaischijf zelf niet voeden
Analoog niet dan? Maar inderdaad, draaischijf NIET de aanliggende sporen laten voeden en een keerlusmodule gebruiken is de meest gebruiksvriendelijke situatie.[edit]Zit alleen te denken, zou je het nu niet ook om kunnen draaien, draaischijf zelf niet voeden en deze de voeding juist van de aanliggende sporen laten krijgen? Scheelt je een keerlustmodule. Enige nadeel is dat je functies (zoals licht en geluid) op de draaischijf uit gaan tijdens het draaien. Dus dat is wel minder mooi.Timo
Analoog niet dan?
In een draaischijf zit standaard toch een mechanisme dat de spanning ompoolt als je door het 180 graden punt draait. Dat kan je bij digitaal gewoon handhaven. Of is er een probleem wat ik over het hoofd zie?