Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bisonkit verdunner door Hans Reints
Vandaag om 14:54:08
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 14:42:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:30:51
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
Vandaag om 14:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Keska
Vandaag om 14:11:43
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
Vandaag om 14:07:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door sander1985
Vandaag om 14:07:35
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:03:38
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Reinout van Rees
Vandaag om 13:41:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:36:18
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Ellerman
Vandaag om 13:34:47
US diorama in H0 door Benrail
Vandaag om 13:03:59
NS 8400 van Werps door Gert Arkema
Vandaag om 12:10:55
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:55:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door aad52
Vandaag om 10:57:15
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
  

Auteur Topic: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg  (gelezen 11834 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3700
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #45 Gepost op: 12 april 2017, 14:14:22 »
Misschien een domme vraag ,maar hoe doet de SSN het dan ?
Die hebben niet eens een eigen stuk spoor en moeten altijd op spoor van Prorail rijden in Nederland dan.
Maar ze hebben wel eigen machinisten. Gaat er altijd  een pilot mee ?
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12318
    • sleutelspoor
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #46 Gepost op: 12 april 2017, 14:17:28 »
Zo ver ik weet zijn SSN machinisten ook machinist van hun beroep.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rene de Haan

  • Offline Offline
  • Berichten: 105
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #47 Gepost op: 12 april 2017, 15:05:05 »
Die zijn inderdaad allemaal machinist van beroep, dus hebben via de werkgever (die ook de dienstregel kan verzorgen :)) alle papieren.
He, een raadplaat *tje :)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #48 Gepost op: 12 april 2017, 15:37:29 »
Waar kan ik die verordening terug vinden?

Zie post 34.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3700
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #49 Gepost op: 12 april 2017, 16:37:58 »
Sobat & Rene bedankt voor de informatie.  ;)
 Gr ,
Peter
 
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
  Met   kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1842
    • Flickr pagina
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #50 Gepost op: 12 april 2017, 16:44:27 »
SSN en ook VSM rijden op de hoofdlijnen op een attest van een vervoerder. ZLSM doet dat op hun eigen attest.

könings

  • Gast
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #51 Gepost op: 12 april 2017, 16:58:47 »
Aha, dat zal het probleem dan ook zijn. Dan zal ZLSM dit ook wel op die manier gaan oplossen. Maar met de onzekerheid welke vervoerder in Limbabwe wel of niet mocht gaan rijden, zal het er nog niet van gekomen zijn.
Grt Bas

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1842
    • Flickr pagina
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #52 Gepost op: 12 april 2017, 23:58:22 »
Maar het rijden via een andermans attest is ook niet gemakkelijk. Voor een ritje af en toe zoals SSN en VSM doen rijdt men op een andermans attest en is er ook een verantwoordelijk machinist bij namens die vervoerder. Voor de ZLSM is het bijna dagelijkse kost en dan zou je telkens ook een machinist moeten huren voor die slagen Schin op Geul - Valkenburg.
IL&T is er, hun kennende, niet van gisteren op vandaag mee gekomen dat de eisen wat gingen veranderen. Jammer dat er nu niet gereden kan worden!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3867
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #53 Gepost op: 14 april 2017, 19:32:53 »
Als je voor elke rit een machinist in moet gaan huren, dan leveren die ritjes al heel snel niets meer op hoor...

Vwb de afgelopen periode, hoe het precies zat bij de ZLSM is niet bekend maar de regelgeving is al een tijd niet gewijzigd dus mogelijk dat ILeT een overgangsperiode gehanteerd heeft die nu verlopen is of de vork anders in de steel zat...
« Laatst bewerkt op: 14 april 2017, 19:41:23 door Thom »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #54 Gepost op: 31 augustus 2017, 16:10:00 »
Gisteren zijn hier kamervragen over beantwoord.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail?id=2017Z08418&did=2017D23366
Wat mij opvalt is dat de ZLSM kennelijk nooit een ontheffing heeft gehad.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7393
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #55 Gepost op: 31 augustus 2017, 16:56:11 »
Ik heb het kamerstuk zonet gelezen. De ZLSM gaat het veiligheidscertificaat (dat in 2016 verliep) opnieuw aanvragen, dat zou begin 2018 geregeld kunnen zijn. Dat is deel één.

Deel twee is dat ze toch ècht machinisten nodig hebben met hoofdlijnbevoegdheid. Ze gaan in overleg kijken of één v/d opleidingsinstituten een "klasje" kan beginnen daarvoor, gericht op het rijden richting Valkenburg (dus zonder lessen over schipholtunnelveiligheid enzo).


Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #56 Gepost op: 31 augustus 2017, 23:59:48 »
dan is nog altijd niet duidelijk wat de kosten en wie ervoor opdraait en hoe lang zon opleiding/les wordt

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7393
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #57 Gepost op: 01 september 2017, 00:08:43 »
Dat certificaat, dat klinkt alsof niemand er moeilijk over doet en dus klinkt het alsof dat niet veel kost.

Machinistenopleiding, dat klinkt me wel als een flinke financiële kluif, ook als er misschien korting wordt gegeven. Zeker omdat je meerdere machinisten met zo'n papiertje nodig gaat hebben. De kosten daarvoor zullen toch echt bij de ZLSM terecht komen, dat is niet iets waar prorail voor gaat betalen. Het lijkt me wel iets waarvoor je heel gericht op zoek kan gaan naar sponsoring/subsidie.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3867
Re: ZLSM voorlopig niet meer naar Valkenburg
« Reactie #58 Gepost op: 01 september 2017, 22:27:58 »
Nou, reken maar dat dat certificaat ook niet gratis is, en je om dat aan te vragen je papierwinkel knap op orde dient te hebben.
Daar moet je al je zaken als bijv. verzekeringen, interne regelgeving en Veiligheids Managment Systeem voor op orde hebben...