Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 18:03:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 17:35:34
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door j.ossebaar
Vandaag om 17:00:14
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
  

Auteur Topic: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv  (gelezen 27605 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #15 Gepost op: 11 March 2017, 07:11:39 »
Ik herinner me vooral propvolle treinen in de spits eigenlijk. Als dit de capaciteit vergroot, is het een goede zaak. Directere verbindingen met de binnenstad is ook niet slecht.

Maar ik moet vandaag naar Schiedam en ga maar eens lekker nog een keer met het treintje.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2514
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #16 Gepost op: 11 March 2017, 10:02:50 »
Toen de NS jaren geleden sta-sprinters inzette, ontketende dat een hoop geklaag in de media.
Toen de NS SLT zonder toilet inzette, ontketende dat een hoop geklaag in de media.
Nu de RET straks metro's zonder toilet gaat inzetten hoor je daar niemand over.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #17 Gepost op: 11 March 2017, 10:05:12 »
Volgens de huidige plannen wordt het goederenvervoer afgehandeld over het zuidelijke spoor met maximaal 40 km per uur. In Schiedam komt een overgavespoor met een lengte van 520 meter. Goederentreinen mogen alleen buiten de spits rijden, met maximaal een goederentrein per uur. **Omdat 750 Volt te weinig is voor een elektrische locomotief, bestaat de tractie voor deze treinen uit diesellocomotieven. Als er een goederentrein op het traject rijdt, vindt het metroverkeer met een interval van 10 minuten in beide richtingen over de noordelijke sporen plaats. Op de te passeren stations komt strengelspoor (zie kaartje). Er komen in Vlaardingen (Vopak) en Maassluis (Conline) separate rangeersporen met de nodigde omloopwissels.**

In de Railhobby 370, 371 en 373 van 2015 behandeld Hans Reints het wel en wee van deze lijn door de eeuwen heen. ;D
« Laatst bewerkt op: 11 March 2017, 10:17:27 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5391
  • Modelspoor is emotie...
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #18 Gepost op: 11 March 2017, 10:08:37 »
Mag je ze van de maker ook niet plaatsen met bronsvermelding ?

Nope... Of jij moet je van te voren schriftelijk in drievoud persoonlijk verantwoordelijk stellen voor de financiële gevolgen...  ;)

Rob
Tbinnebarretije…

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #19 Gepost op: 11 March 2017, 10:28:20 »
Er is naar gekeken of de 386 inzetbaar zou zijn, echter was dit erg lastig aangezien deze in de opstelling van wereld 4 helemaal achterin staat. Tevens heeft om de zelfde reden dit stel vorig jaar het onderhoud gemist waardoor het allemaal niet ging lukken op deze korte termijn, het was te veel werk.

Heeft zo'n stel eigenlijk conditieritten nodig en hoe gaat dat dan?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #20 Gepost op: 11 March 2017, 11:12:31 »
Conditieritten is niet direct benodigd of vereist.

Al het materieel moet wel verplicht eens in de 3 maanden rollen, en het inzetbare museummaterieel moet een jaarlijkse onderhoudsbeurt hebben gehad en elke 7 maanden een ATB controlemeeting.

Omdat de 386 momenteel langer in de tentoonstelling vertoeft, is besloten om die onderhoudsbeurt en ATB meeting achterwege te laten omdat dat niet zo zinvol is als het materieel toch stilstaat.
Tijd die we weer in ander materieel hebben kunnen steken :)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #21 Gepost op: 11 March 2017, 14:25:12 »
Hoe wordt tijdens de ombouw Vopak in Vlaardingen bediend? Of laat men dat tot eind van het jaar achterwege? Volgens de info op onderstaande site vervalt Maassluis (Conline) voor goederen helemaal, dus dan speelt dat probleem daar niet.

Op onderstaande site een simulatie met een vopaktrein en het strengelspoor bij Vlaardingen Oost.
http://hoekselijn.mrdh.nl/waarom-ombouw-tot-metro
Groet, Frank

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3982
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #22 Gepost op: 11 March 2017, 14:53:33 »
Ik zie op de film dat er geen daglicht seinen meer komen , maar dat ook de bovenleiding helemaal veranderd wordt. Een goed filmje trouwens.
Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #23 Gepost op: 11 March 2017, 16:04:39 »
Maar ik moet vandaag naar Schiedam en ga maar eens lekker nog een keer met het treintje.  :)


Alleen zijn de voorbereidingen al begonnen en bleek de Hoekse Lijn dit weekend dicht.  ;D
De metro reed gelukkig wel.  (y) Het OV in dit deel van Nederland is/wordt echt van topkwaliteit.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #24 Gepost op: 11 March 2017, 16:09:38 »
Alleen jammer dat de rest van Nederland daar geen profijt van trekt. Hier worden de busdiensten gehalveerd en/of opgeheven. Mag er wel (goed) voor betalen!!!!! Maar dat is een ander verhaal..
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

brutus1

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #25 Gepost op: 11 March 2017, 16:33:31 »
Helemaal te gek straks, Waar ter wereld rij je met de metro van strand naar strand. Natuurlijk alleen in Rotterdam, de stad van de ongekende mogelijkheden. Van Nesselande strand naar Hoek van Lande strand.
Nu nog snel de slakjes in de Natura2000 duinen verwijderen en de metro stopt dan ook werkelijk met de kop op het strand. Helemaal top!!! Plannen voor het doortrekken naar Harwich schijnen ook al in de maak te zijn.

gr,

Brutus

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #26 Gepost op: 11 March 2017, 17:09:30 »
**Omdat 750 Volt te weinig is voor een elektrische locomotief, bestaat de tractie voor deze treinen uit diesellocomotieven.
Het is ook redelijk zinloos om met electrische tractie die kant op te gaan, bij de vopak hangt er ook geen draad. Bedieningen gebeuren sowieso al met diesels

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #27 Gepost op: 11 March 2017, 17:10:04 »
Jammer ik kan er ook niets meer aan doen. Je heb je punt gemaakt.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #28 Gepost op: 11 March 2017, 17:12:00 »
Het is ook redelijk zinloos om met electrische tractie die kant op te gaan, bij de vopak hangt er ook geen draad. Bedieningen gebeuren sowieso al met diesels

Dat weten wij, maar de grote hoop, en menig journalist, heeft daar absoluut geen weet van. Vandaar dat dat dan in een persbericht vermeld wordt.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: NS neemt afscheid van de Hoekselijn en de laatste Boottrein Asd--HvH vv
« Reactie #29 Gepost op: 11 March 2017, 21:40:29 »
Jammer dat mensen foto's van anderen zich eigen maken: ik stond naast degene die de zwart/wit foto eerder getoond heeft gemaakt. En nu eigent ene pwy zich die foto toe. Let op takje en de twee papieren tussen de rails van het raccordement......

Groet, Frank