Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Hollandserhbfan
Vandaag om 14:44:40
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door n-driver
Vandaag om 14:44:00
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Joz
Vandaag om 14:43:27
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 14:30:18
kan de yamorc 6016es-cs een digikeijs dr4088 cs vervangen? door Dirk
Vandaag om 14:28:02
Deining in Dönsdorf door Basilicum
Vandaag om 14:23:27
Roco BR 93 stroomafname door Henk Veenstra
Vandaag om 14:14:32
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door VAM65
Vandaag om 14:11:57
iTrain baanontwerp door Bert V
Vandaag om 14:02:27
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 13:42:33
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 13:38:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 13:36:35
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door RhB-Mikey
Vandaag om 12:44:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
Vandaag om 12:39:50
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:38:20
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 12:09:36
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 11:50:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 11:30:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:27:26
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
Vandaag om 11:18:48
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 11:18:11
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door dh3201
Vandaag om 11:07:18
Uhlenbrock Intellibox 3 door bellejt
Vandaag om 10:13:14
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:47:10
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 09:46:49
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 09:36:15
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door MathynK
Vandaag om 09:32:15
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 08:41:33
Modelspoorbaan van Einte door Jelmer
Vandaag om 08:21:44
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 08:12:37
  

Auteur Topic: ESU LokPilot v4 DCC (54611) en Standaard (53611), was is verschil?  (gelezen 3724 keer)

Freddy

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Beste forumleden.
Ik wil een analoge lok (HO gelijkstroom) gaan digitaliseren.
Zie, op veel modelbouw sites, dat de esu serie lokpilot uitgebreide mogelijkheden biedt.
Denk aan de aanschaf van de  Esu 53611 goedkoper dan de 54611. Maar wat is het wezenlijke verschil (buiten de prijs) ???
Kan hierover informatie nergens vinden dan alleen dat de 53611 een ouder type is?
Wie kan mij het verlossende antwoord geven.
Dank
Freddy Wijnbergen
« Laatst bewerkt op: 06 March 2017, 15:02:44 door Reinout van Rees. Reden: titel verduidelijkt »
fantasiebaan, tijdperken gemixt. rijd digitaal Roco en Fleischmann HO

bellejt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2288
Re: esu lokpilot 54611 en 53611
« Reactie #1 Gepost op: 03 March 2017, 18:27:23 »
het verschil zit in de programmatiemogelijkheden en railcom.Heb je genoeg aan simpele programmatie ga dan voor de 53 reeks.Wil je wat meer mogelijkheden kwa functiemapping en railcom ga dan voor de 54 reeks.
Greetings,salutations,groetjes,

Bert V

  • Offline Offline
  • Berichten: 895
Re: ESU LokPilot 54611 en 53611, was is verschil?
« Reactie #2 Gepost op: 03 March 2017, 21:35:00 »
Op de website van ESU staat toch wel het een en ander over de verschillen. De 53611 is geen ouder type maar een opnieuw ontworpen model met wat minder toeters en bellen. Op http://www.esu.eu/support/faq/lokpilot/lokpilot-standard/ staat een overzichtje van de verschillen. Railcom hebben ze overigens allebei volgens ESU.

Groeten,
Bert

JWS

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: ESU LokPilot 54611 en 53611, was is verschil?
« Reactie #3 Gepost op: 06 March 2017, 13:56:12 »
Prijsverschil is NU te verwaarlozen! Rond de €23-24 per stuk.

met groet,
Jan Willem

 

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4656
Re: ESU LokPilot 54611 en 53611, was is verschil?
« Reactie #4 Gepost op: 06 March 2017, 14:27:46 »
Voor de duidelijkheid, het gaat hier dus om de LokPilot Standaard en de LoPi v4 DCC (LoPi 4 DCC). De namen zijn iets duidelijker dan de nummers ;D

De standaard is inderdaad de uitgeklede versie. Je levert iets in op de motor afregeling (en het automatisch afregelen) maar vooral op alle functiemappen. De Standaard kan je alleen de basis dingen instellen waar je bij de v4 het zo gek kan maken als je wilt. Voor het prijsverschil (snel ff gekeken) van €5,- zou ik het niet laten en de v4 pakken.


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7753
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: ESU LokPilot v4 DCC (54611) en Standaard (53611), was is verschil?
« Reactie #5 Gepost op: 06 March 2017, 15:06:29 »
De vraag is ook: wil je alle toeters en bellen instellen. En heb je een programmer of uitgebreide centrale of alleen een multimaus? Als je alleen een multimaus hebt is een Standard handiger omdat die veel makkelijker in te stellen is. Dus als je alleen je verlichting wilt schakelen: Standaard is prima.

Wil je de toeters ende bellen wel (en uitgebreidere motorinstellingen) wel èn heb je een centrale/sprog/programmer waarmee je het makkelijk in kan stellen: dan de v4.

Reinout

(Als mod: titel even aangepast (ik herkende de artikelnummers zelf ook niet))
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4656
Re: ESU LokPilot v4 DCC (54611) en Standaard (53611), was is verschil?
« Reactie #6 Gepost op: 06 March 2017, 15:34:02 »
@Reinout van Rees, niet helemaal met je eens. Want dat instellen hoeft niet, het kan. En één ding dat de Standaard mist en je veel instelwerk kan schelen is dan weer de automatische motor afregeling. 8) Want zoals ik deze week al zei, gewoon een decoder inbouwen en zonder afregelen perfect rijgedrag verwachten is een illusie ::)

En het instellen van toetsers en bellen is met alleen de software al goed te doen. Alleen de LokProgrammer software kan al een mooi lijstje aan te passen CV's voor je maken. Toegegeven, het is wat gedoe om een lang lijstje met een MultiMuis in te kloppen en dat gaat sneller met de LokProgrammer zelf maar gelukig is dat meer eenmalig.


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7753
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: ESU LokPilot v4 DCC (54611) en Standaard (53611), was is verschil?
« Reactie #7 Gepost op: 06 March 2017, 16:48:17 »
Met die automatische motorafregeling heb je wel een punt. De Standards winnen het bij mij ruim van de V4's dus daar dacht ik helemaal niet aan :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Benrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 1305
Re: ESU LokPilot v4 DCC (54611) en Standaard (53611), was is verschil?
« Reactie #8 Gepost op: 06 March 2017, 20:52:22 »
vergeet niet dat er ook een verschil in formaat is, de standaard is iets groter.
en soms is iets net iets teveel, zou dat wel nakijken.
Groet van Ben

Freddy

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: ESU LokPilot v4 DCC (54611) en Standaard (53611), was is verschil?
« Reactie #9 Gepost op: 07 March 2017, 17:10:44 »
Heren,
dank  (y), ik heb nu genoeg info om een keuze te kunnen maken voor welke decoder.
Freddy
fantasiebaan, tijdperken gemixt. rijd digitaal Roco en Fleischmann HO