Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Welke Vallejo kleur? door Ronald69
Vandaag om 15:20:31
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 15:01:17
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
  

Auteur Topic: Diorama: "In de Wieldraaierij"  (gelezen 5350 keer)

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Gepost op: 16 februari 2017, 01:48:49 »
De bouw van mijn Diorama : "in de Wieldraaierij"

Hallo allemaal,

Tussen de bedrijven door en het bouwen aan mijn modulebaan, heb ik me ook ingeschreven voor de mini-dioramawedstrijd tijdens Station N-spoor 2017

Het plan:


Al sinds 3 jaar heb ik een plaatje in mijn hoofd van een bedrijvige loc-werkplaats. Denk daarbij aan Hoofdwerkplaats Tilburg als 1:1 voorbeeld. Met mijn Werkstatt Alschüberg hoopte ik die droom te verwezenlijken. Helaas is de clubbaan opgeheven en daarmee dit omvangrijke plan van tafel. Het plaatje bleef echter...

Op de clubmodule staat al sinds 2 jaar een kit-bashed model van wat ik een "Wieldraaierij" noem. Inclusief inrichting, werkvolk en details. Het idee voor dit diorama is om dit tafereel centraal te stellen en uit te werken.

In de loods is al een inrichting aanwezig. Ook staat er een kapotte V100 loc die onderhoud krijgt. Die scène blijft in takt. Verder qua aankleding liggen er rond de loods nog enkele sporen, groen en een autoweg. Dit wordt verder gedetailleerd en aangekleed.
Het thema van de Werkstatt was Duits. Tijdperk laat IV. Dat handhaaf ik.

Oh ergens gaat er een treintje pendelen, op welk spoor weet ik nog niet.  :angel:

Plaatjes uit de oude doos:

Tijdens de bouw van de Wieldraaierij op de module van de MC de Spoorstaaf, heb ik een bouwverslag bijgehouden. Hier herhaal ik enkele plaatjes uit 2014 - 2015...



De Wieldraaierij is opgebouwd uit enkele bouwpakketten van FALLER, zoals de lokschuppen en bovenstaande goederenloods.



De vloer is gestort. Albastinegrote gaten vuller.



Alle wanden zijn dubbel uitgevoerd. Tussen beide wanden lopen de electra draden tbv verlichting en dergelijke....



In de Wieldraaierij hangt een bovenloop kraan...



Bovenaanzicht, Enkele details zijn al aanwezig, zoals de afzuiging, getakeld wielstel en draaibank...



Ook buiten volgen de eerste details. Hier een laad/los perron...



Allereerste wheater poging...

Deel II van de terugblik:



Het gebouw is flink verweerd. Het moet het idee geven dat het er al een dikke 100 jaar staat. De roet vd stoomlocomotieven zit nog tegen de gevel...









Binnen volgt het ene detail na het andere...





Ook het werkvolk komt in beeld en dat brengt meteen al veel leven...

Tot zover de terugblik...

Groetjes,

Hoontje
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2017, 01:55:22 door Hoontje »

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2017, 01:49:59 »
Bouwupdate:

Zo, afgelopen week ben ik vooral 'technisch' bezig geweest met het diorama. Naast rijdende treintjes, ligt er ook een ongebruikt MCC netwerk op dit diorama.  8-)  Uiteraard moet dat dus ook gebruikt worden!   ;D ;D ;D

Vanavond was het moment suprême; een test met het autootje... Uiteraard moet het een en ander nog gefinetuned worden en zitten er nog wat hobbeltjes hier en daar, maar het autootje snort inmiddels alweer ruim een uur rond over diorama :D :D :D

Kijk oordeel zelf:

Film-om-trots-op-te-zijn-!

Ondertussen ben ik nog aan het nadenken over welk besturingssysteem ik onder m'n diorama knoop voor de treinen en of ik een mini-computer aanschaf ervoor, of een oude laptop zoek... Want zo'n minicomputer moet ook weer een beeldscherm komen en een toetsenbord en muis. Een laptop heeft alles...

Ach, eerst maar eens verder luisteren naar het rustieke gezoem van m'n onvermoeibaar voortgaand vrachtwagentje...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2017, 08:56:03 »


Het gebouw is flink verweerd. Het moet het idee geven dat het er al een dikke 100 jaar staat. De roet vd stoomlocomotieven zit nog tegen de gevel...

Mooi gedaan! (y)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2017, 11:12:15 »
Hoi,

Zeer creatief. En dat in N!.
Dit diorama dan zelfstandig of is dat later te plaatsen ergens?

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2017, 11:16:23 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2017, 19:09:52 »
Hoi Koen,

Dank je. Dit diorama staat op zichzelf en blijft dat vooralsnog ook. Mijn "main focus" blijft de NL modulebaan. ;)


Groetjes

Hoontje

william_2

  • Offline Offline
  • Berichten: 370
    • Bouw van mijn baan
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2017, 13:06:55 »
Geweldig  (y)

Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #6 Gepost op: 23 februari 2017, 01:26:51 »
@ William, dank  :)

Bouwupdate:

Zo, weer een aantal dagen verder. Dankzij wat 'verplichte vrije dagen vanwege de griep' het een en ander kunnen klussen aan dit diorama. De eerste scenery scènes worden zichtbaar en uitgevoerd. Daarnaast is de straatverlichting aangelegd en zijn de stukken rails geballast die dat nog moesten worden.
Ook heb ik met behulp van een zakje fine ballast-schwarz van JEWEHA de provinciale weg geasfalteerd...

Goed, foto's:



Een overzicht van het begin van de week; de bodem van het diorama is geschilderd, evenals het wegdek. Het MCC autootje heeft inmiddels al enkele uren probleemloos rondgereden... :D :D :D



Een V100 brengt een lage bakwagen vol nieuw gedraaide wielstellen weg. Een scène die later in beweging te zien zal zijn. Of dat dit spoor zal zijn weet ik nog niet ;) Links naast de trein zie je de asfaltweg liggen drogen...



2 Stoere sjouwers...



Een hoge bakwagen vervoert wielstellen. De balkjes zijn dun balsa-hout, de wielstellen van een setje van Graham-Farris. Het doek is een laagje afgepeld papier van een papierenzakdoekje. Het spanbandje is naaigaren...



Een dummy V212 kijkt door de deur naar buiten. Mogelijk verplaatst deze nog...



Wat is dat nu? Politie?!



Nog meer???



Er zijn 2 oude containers gevonden waarvan niemand meer wist van wie ze waren of waar ze vandaan kwamen. Dus werd de politie gebeld en deze onderzoekt ze nu met een heuse speurhond...



Ondertussen zijn nieuwe grondstoffen naar de Wieldraaierij gebracht...



Een kleine hoge bakwagen met lading. (Nog uit de startset van Fleischmann die ik kreeg op mijn 8ste...)



Verderop is een rangeerploeg bezig met het uithalen van een wagon met staalrollen. Het oude Köffje vermaakt zich prima!



De rangeerploeg controleert de wagon en lading nog snel...



Remmen lossen...



Rangeren op zicht...



Ook binnen in de Wieldraaierij wordt nog altijd hard doorgewerkt...



En zo staat het er inmiddels bij. Een overzicht van het diorama. Ik weet nog niet of al het rollend materiaal zo al goed staat...

Daarnaast dus ook de verlichting getest; later komt er een dag-nacht simulatie en dan wil ik ook de straatverlichting zien schakelen. Door middel van een OC32 zijn er verschillende effecten toegevoegd aan de lampen, waardoor ze niet alleen maar aan/uit schakelen. Kijk en oordeel zelf in dit filmpje!

Zo, nu misschien maar eens na gaan denken over de aansturing van de treinen, daar gaat het uiteindelijk om...

Tot zover,

Hoontje

Eegtrain

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
  • Lid Modelspoorgroep Eindhoven
    • Project Tauernbahn
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2017, 02:09:46 »
Hey erg mooi !
Erg goed gedaan al die details !  (y)
Ik blijf dit graag volgen !

Groeten Jake

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #8 Gepost op: 06 maart 2017, 00:32:36 »
@Jake: Dankjewel.

Bouwupdate:

Van de week begonnen met de uitbreiding van het gebouw op het diorama. De Wieldraaierij zit vast aan een 2 verdiepingen tellend, stenen gebouw. De stijl probeer ik als 'Ratjetoe' uit te voeren. De basis aan de achterzijde is gelijk aan de Wieldraaierij, de voorzijde is 'moderner'.
Alles wordt samengesteld uit onderdelen van verschillende Pola en Faller bouwdozen.

Goed, foto's:



Het diorama zoals dat vandaag erbij ligt. Aan de voorzijde is het nodige groen geplaatst, de contouren van de eerste verdieping van het nieuwe gebouw zijn ook zichtbaar. Evenals de door een servo aangedreven deur.
De grote zwarte "vlek" is de muur aan de straatzijde van de Wieldraaierij. De zwarte tussenlaag voorkomt lichtlekkage.



zicht zoals de vrachtwagenchauffeur gaat krijgen. Hier is ook goed links en rechts van de weg het resultaat van mijn "groenwerk" te zien...



De deur scharniert op een verenstaal van 0,8mm en is dubbel uitgevoerd...



Tweede verdieping in wording...



Dit weekend een Dinamo startset gekocht. Beetje overkill op de module, maar op de OC32 en diens toebehoren na, heb ik alles nodig wat erin zit. De OC32 met toebehoren komt wel weer op de modulebaan van pas ooit.

Ter afsluiting onderstaande detailfoto; het begint stilaan wat te worden zo!



Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #9 Gepost op: 19 maart 2017, 00:40:58 »
Bouwupdate:

Zo, een maand verder... Wat een stof in de draadjes van m'n projecten  :o  . Gelukkig ligt het werk aan het diorama alles behalve stil. Helaas werkt Youtube niet echt mee, dus de filmpjes krijgen jullie later. Of misschien is het wel de voorzienigheid; moet je gewoon komen kijken in Hilversum eind mei! :D :D :D

Goed, foto's; Er komen al verschillende scenes en langzaamaan komt het diorama dus ook tot leven!



Overzicht van het voorplein bij de Wieldraaierij. Een rangeerploeg is bezig met het lossen van een hoge bakwagon en het overladen van een vrachtwagen. De kraan kan overigens echt draaien...





Detailopnames van de overlaad-scene. Het vrachtwagentje is een bakwagentje van Wiking. Hierin heb ik met behulp van enkele 0402 Sunny White en Red LED's verlichting ingebouwd...



Hetzelfde bakwagentje, nu tijdens het inbouwen van de verlichting...



Achterlichten. Nog wat te fel, later met de OC32 worden ze gedimd...



Voorlichten, eveneens veel te fel. Dus dimmen met de OC32 later...



Ander detail; in de hoge-bakwagen staat een verlader geduldig te wachten tot de kraan teruggedraaid is...



Terwijl de ene verlader staat te wachten, haalt een ander het dekzeil van de wagen af, zodat men goed bij de lading nieuwe wielstellen bijkan...



Hier een rangeerder die een V212 radio-loc op afstand besturend, de Wieldraaierij in rangeert...



Een van de verladers overlegt met de voorman van de Wieldraaierij. Alles is bijna gelost en verladen, maar de V212 die ook op dit spoor staat moet er eigenlijk langs...



Ondertussen hobbelt het MCC-wagentje vrolijk verder. Hier verlaat hij de Wieldraaierij richting de Provinciale Weg... Deze gevel is nieuw toegevoegd de laatste maand...
De bordjes komen uit verschillende bouwpakketten en eigen-maak op mat fotopapier. Het rode waarschuwingslicht is opnieuw een LED 0402 in een 3D geprinte behuizing die eigenlijk bij een AHOB hoort...



Ook onder de kraan is een LED 0402 'HARD-White' geplaatst bij wijze van bouwlamp/ver-schijner...



Na al dit harde werken... Is't tijd voor pauze! :D :D :D

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje




Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #10 Gepost op: 27 maart 2017, 01:44:29 »
Bouwupdate:

Afgelopen dagen druk gewerkt aan de voltooiing van de grote hal. Enkele uitdagingen waren om het dak nauwsluitend te maken aan de achtergrond, zonder deze laatste te beschadigen en om een gedeelte van het gebouw afneembaar te maken zodat ik bij de servo + MCC auto kan als er iets misgaat. Uiteraard moet dit afneembare gedeelte niet opvallen!

Daarnaast heb ik een achtergrond geplaatst. Ook zijn er weer meer details verschenen en is de weg aangekleed met bermen, bossages, vangrail en verkeersborden.
De lantaarnpalen zijn ingesteld dat ze elke 5,5 minuut aan en uit springen. Dat was nog best een gepuzzel in de OC32. Vanwege de verschillende lantaarnpalen, wilde ik per paalsoort ook een bijpassend lichteffect. Dus simpel aan/uit schakelen was er niet bij. Nu is het gelukt dus. Filmpje volgt ooit nog wel ;)

Goed, foto's:



Het diorama aan het begin van vorig weekend. De omkasting is gebouwd van 4mm populierentriplex. Dat hadden we hier nog 2 platen liggen...



De enige startset-Fleischmann V212 met sluitseinen :D



Flink sjouwen!



De kraan heeft nu ook stootjukken. Een H-profiel van styreen en een oude buffer van een kapotte loc...



Enkele vorkheftrucks. Hier nog ongewheaterd...



De Wieldraaierij staat er al 140 jaar. De klimop groeit gestaag tegen de gevel op...



De inrit is voorzien van een toegangspoort + hekwerk.. De bordjes zijn van een oud PIKO bouwpakket (gitaar fabriek) en zelfmaak op de inkjet printer met mat foto papier...







Detailopnamen van het hekwerk en wat groen ervoor...



Plaatsen van de achterwand PEARD leverde deze op een sterke ondergrond. Even insprayen met lijmspray en een nachtje vastdrukken langs de randen (wasknijpers en plankjes) en het ding zit!



Het hoekje waar de Köff rangeert bevat 2 in onbruik geraakte sporen. Echter sloot hier de achterwand niet echt mooi aan. Daarnaast had ik geprobeerd een wagonnetje te verroesten met ijzerpoeder van ANITA Decor. Met de dremel werd het dingentje op maat gesneden en voorzien van groen, een alleraardigste scene...



Zicht van bovenaf, het roest is dus daadwerkelijk metaal. Een poeder wat je met verdunde houtlijm opbrengt, dan laten drogen. Drenken met azijn. Na een paar dagen opschuren en uitsmeren en tadaa! Roest!





Detailopnames...





Grootste klus was het dak bouwen op de grote hal. Dit gedeelte zit vast. Het vergde veel geduld en wat plakband, maar het is gelukt! Rechts komt een afneembaar gedeelte...



Vanaf de kopsekant is het een imposant geheel aan het worden, al zeg ik het zelf :D ...



Boven de ingang van de grote hal is met behulp van styreen-met-baksteen-motief een steunmuur gebouwd. Hier nog maagdelijk wit...



De afneembare verdieping. Deze verbergt de servo die de deur beweegt. De ramen zijn doorkijkbaar, maar er zit geen scenery achter...



Totaal overzicht van het afneembaar gedeelte...



En totaaloverzicht zonder afneembaar gedeelte...



Het losse stuk zelf...



Het sluit nauw aan, aan de achtergrond. De onderste verdieping ook, alleen staat de muur iets versprongen, zodat de bovenverdieping hieromheen kan klemmen...



Zijkant/zichtzijde op de afneembare verdieping. Deze valt achter de 'houten' sierstrip van de benedenverdieping...



Totaaloverzicht van de grote hal met nieuwe verdieping. Alles geschilderd en gewheaterd...



Ook de Provinciale weg is aangepakt. Links en rechts zijn bermen aangelegd, verkeersborden geplaatst, reclameborden, vangrails én bossages...



Verweerd verkeersbord. Het pijlbordje is zelfbouw m.b.v. de printer...



De berm tussen stamlijn + weg met enkele verkeersborden. Het straalt echt de sfeer uit van zo'n stamlijntje waarbij je denkt: 'rijdt hier eigenlijk ooit nog weleens wat?' en dat je dan opeens een trein tegenkomt!



Verkeersbord wat nog herinnert aan de tijd van de modulebaan van MC de Spoorstaaf. "Kiel Nordhafen" zou na de Werkstatt Alschüberg komen en deze weg leidde daarheen...



Reclamebord met de naam van de Werkstatt. Het doet vermoeden dat de hoofdingang 200 mtr. verderop ligt. Vergroot het ruimtelijke effect van dit Diorama wat slechts een kleine sectie van het complete Werkstatt terrein laat zien...



Zicht langs de stamlijn met rechts nog net de V212 en de Draaierij en links de Provinciale weg met vangrails...



Helikopterview waarbij de vangrail nu wel vastzit + verder aangekleed is de berm. Ik heb met behulp van Woodland Clump Foliage een begin gemaakt met de overgang naar de foto-achtergrond...

Wat rest is nog een laatste test met MCC, met het nieuwe wegdek werken enkele reedcontacten niet meer, dus die moeten opnieuw aangelegd worden. Ook moeten de berijdbare sporen nog aangesloten worden. Ik twijfel nog altijd of ik dit ook automatisch maak, of dat ik gewoon een Trafo eraan knoop...
Daarnaast ga ik nog de zijwanden netjes afwerken en schilderen én moet de deksel er nog opkomen met de dag-nachtsimulatie d.m.v. LED's. Hopelijk heb ik deze week nog wat tijd over, want in april + mei heb ik al m'n tijd nodig voor de grote baan. Die ligt nu al dik 10 maanden uit elkaar en jullie willen die toch ook zien bewegen op Station N-spoor 2017, niet?!

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Arbhin

  • Planner
  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 573
  • Modelbouw of op-schaal bouwen?
    • Digitaal rijden:
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #11 Gepost op: 27 maart 2017, 08:15:25 »
Met die details erbij komt het echt mooi tot leven! Trouwens: Politie bij een container unit is niks nieuws: In de bouw worden deze dingen bij het leven open gebroken.

Ik volg dit draadje al een tijdje in stilte, maar moest nu toch echt even zeggen dat het geweldig aan het worden is.

Groet,
Arbhin
Volg mijn draadje over ontwerpen en plannen van een nieuwe Modelbaan: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,73506

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6130
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #12 Gepost op: 27 maart 2017, 08:50:37 »
Een mooi project. De foto's lenen zich ook om in stereo op te nemen. Krijg je een echt mooi idee van de dieptewerking van de module.

Groet Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 30 maart sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #13 Gepost op: 03 april 2017, 22:37:57 »
Bouwupdate:

Afgelopen dagen bezig geweest met de verdere omlijsting. Ook zijn er nog wat details verwerkt, maar geen foto's van gemaakt meer.
Met de komst van (een deel van) het deksel, heb ik ook de dag-nachtsimulatie proberen te maken. Dit is nog een heel gepruts met een LEDstrip Warm-White, een RGB-LEDstrip en de OC32. Leon van Perlo heeft ooit wel een demo bestand geupload, maar dat vinden op het dinamo-forum was enorm lastig. Al goed, eenmaal gevonden, werd het een hoop uitzoekwerk, want de handleiding ontbreekt zeg maar...  Dus snel een en ander instellen is er ditmaal niet bij  :'( Maar goed, het is ook wel weer eens leuk om uit te proberen  ;D

Nu enkele dagen een paar uur zitten 'programmeren' met dit als gevolg. Het beeld is slecht en zwak omdat ik m'n diensttelefoon misbruikt heb voor HET FILMPJE.

Het is een eerste ruwe cut, ik blijf de komende dagen nog wat instellen. De film laat het ook schokkeriger zien dan het in real life lijkt.
Ook de plexi-glasschotten moeten nog op maat gezaagd worden en dan ingepast. En dat bewegende treintje... Mjah... dat komt wel... Ooit...   ::)  :D

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Diorama: "In de Wieldraaierij"
« Reactie #14 Gepost op: 14 mei 2017, 22:47:10 »
Bouwupdate:

Door persoonlijke omstandigheden raakte de bouw van zowel m'n grote baan als van dit Diorama plots in een gedwongen pauze.
Vandaag eindelijk kans gezien om enkele zaken te fatsoeneren. O.a. de plexiglasplaten op maat gemaakt en in de houders geschoven. Daarnaast qua bedrading e.e.a. gefatsoeneerd.

Tot Hilversum is er geen dag vrij meer, dus het is zoals het is...

Hier een laatste plaatje, voor de nieuwste details, kom lekker kijken in het weekend van 26 mei a.s. in Hilversum!



Groetjes

Hoontje