Ergens rond 6.50 uur op een ochtend, datum?
Ik heb destijds de aanvaring van de Nedlloyd Bahrein met de brug gezien. Ergens rond 6.50 uur op een ochtend, datum? Ik zat te eten in de eetzaal van de Hoge Wiek, toen nog personeelsflat van het SFG en had vol zicht op het gebeuren. Jammer dat ik toen m'n camera niet bij had maar ja, daar denk je niet aan als je op het punt staat naar je werk te gaan. Was wel een erg spectaculair gezicht...
Mijn oom woonde toen op het adres Oranjeboomstraat 1, dus vlak naast de Hef(in het pand waarin heel vroeger ook een spaarbank en een politiebureau zaten).Dus ik kon het allemaal eerste rang volgen.
Mijn schoonvader is helaas niet echt een verhalenverteller, maar hij was namens de werf de verantwoordelijke aan boord. Ik weet niet precies wat er fout ging, maar alles wat ik weet is dat hij naderhand zijn ontslag heeft aangeboden, maar dat dit niet aanvaard is
Een laadboom was losgeraakt en draaide ongecontroleerd heen en weer.Bij het passeren van de hef raakte hij een kabel van de noordelijke toren. Enkele kabels braken.Het noordelijke contragewicht kwam heel scheef te hangen, en het val een beetje.
Ik heb later nog de afscheidsrit gemaakt 's avonds met de SSN Dat was heel indrukwekkend met fluitende (Stoom)treinen en schepen.