Goed.Met mijn verjaardag kreeg ik een airbrush set.Een kleine compressor met een black bull airbrush (kloon van een simpele badger)Na 2 minuten begaf de compressor het al, en op Railz hebben we bekeken wat het was.De airbrush deed het prima, hetzij het ding wel helemaal compleet uit elkaar moest wilde er wat verf uit komen en het afstellen was ook al een ramp.Nu, een paar weken verder een nieuwe compressor met luchttank en de hele santekraam.Maar nu deed de airbrush het weer niet.Lucht genoeg door het kreng, maar het zoog niets aan uit het trechtertje.Boel schoon gemaakt en in elkaar gezet na 100 miljoen keer een of ander kolere pinnetje op de millimeter nauwkeurig te hebben moeten terug plaatsen, kon ik mijn stelschroef ook weer bewegen, maar nu gaf de airbrush al weer lucht zonder de knop in te drukken dus dat was OOk weer niet goed.Na 2 uur zenuwen met dat kreng, en een kromme naald de hele bende in de vuilnisbak geknikkerd en heb ik dus een leuke compressor zonder airbrush.Wie geeft mij advies over een goede maar vooral gebruiksvriendelijke airbrush, want tot nu toe is mijn airbrush avontuur een nachtmerrie die me veel geld gekost geeft en ik amper een spetter op mijn modellen heb gezet.grom.
tja, misschien klinkt dit raar, maar zat er geen garantie op ??
Railz organiseert ook airbrush cursussen. Als ik nu cursist ben wat moet ik mij dan voorstellen bij de kwaliteit van de cursus als één van de leden van het team van Railz moeite heeft met het spuitwerk en dit voorlegt aan het forum ??Wiebe
@Chris,Almere is ongetwijfeld een goede oplossing. Maar als je in Rotterdam iets zoekt kan ik je ook Harolds grafiek aanbevelen vlak achter de kubuswoningen. Daar zit ook een airbrush expert (geen modelbouw deskundige) met mooie compressoren en veel verschillende airbrushes waaronder de al genoemde Evolution.En verder doe ik al 15 jaar met een Badger 150. Veel tijd kost het schoonmaken en onderhoud, maar dat hoort er bij airbrush nu eenmaal bij.mvg,Ivo