Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 17:34:46
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door MOVisser
Vandaag om 17:29:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 17:26:56
Palisade Canyon door RobVille
Vandaag om 17:22:59
Project seaside Germany door Scratchbuilt
Vandaag om 17:10:23
C12c rijtuig door Pauldg
Vandaag om 17:04:21
De prachtige reeksen van Bemo door Pauldg
Vandaag om 17:01:55
Een leuke vrachtwagen door Arjan6511
Vandaag om 16:20:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Spelfaut
Vandaag om 16:10:12
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:26:28
Tankinstallaties voor dieseltreinen door spoorijzer
Vandaag om 14:15:25
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Huup
Vandaag om 13:26:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 13:06:40
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
  

Auteur Topic: Vervoer Rotterdam-Bayern Expres: 6x per week, vanaf 7 februari.  (gelezen 1590 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12498
    • sleutelspoor
Vervoer Rotterdam-Bayern Expres: 6x per week, vanaf 7 februari.
« Gepost op: 28 January 2017, 10:40:43 »
We hebben de ziekenboeg verlaten en zijn weer terug in Busines. Het volgende voor u gelezen;
From 7 February 2017, the frequency of the Rotterdam-Bayern Express will increase from five to six departures per weekThere will be more rail shuttle services in both directions: from southern Germany to the Rotterdam port and vice versa, according to an announcement from the operators European Gateway Services (EGS) and TX Logistik AG (TXL).“This sixth train will increase our capacity by around 15 %, which is absolutely necessary given the growing demand,” says Wolfgang Debusmann, director of the TXL division Maritime. “A daily connection means we can offer our customers a flexible system.” Mark van Andel, director at EGS, says: “The Rotterdam-Bayern Express is a viable alternative to the traditional route from and to Bavaria via the North German ports.” The Rotterdam-Bayern Express serves all the major container terminals in Rotterdam, at both the Maasvlakte and in the Maas/Waalhaven area. In southern Germany, the service will call at the Tricon Container Terminal in Nuremberg and the inland terminal München Riem in Munich. European Gateway Services and TX Logistik also offer pre-transport and post-transport services at both locations. Cargo which departs Rotterdam by train on day 1 is already at the southern German terminals on day 2, and on customers’ doorsteps everywhere in southern Germany and the north of Austria on day 3. In the other direction, the same transit time applies to the connection with the container shipping companies. A big advantage of the route via Rotterdam is the time saving. Many shipping companies use Rotterdam as their first and/or last port of call in Europe. This offers highly favourable transit times to and from southern Germany. While the deep-sea vessel sails to the North German ports after Rotterdam, the container is already en route to southern Germany on the Rotterdam-Bayern Express. This can reduce the journey time by two days. In the other direction, outbound cargo from southern Germany can actually be put aboard the train later and still make the connection with the deep-sea vessel in Rotterdam. The Dutch fiscal advantages provide a further benefit of the route via Rotterdam. source : Port of Rotterdam
« Laatst bewerkt op: 28 January 2017, 20:53:14 door Bert van Gelder. Reden: Titel paste niet »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re: Op 7 februari 2017 gaat de frequentie van de Rotterdam-Bayern Expres van vijf n
« Reactie #1 Gepost op: 28 January 2017, 20:46:07 »
European Gateway Services and TX Logistik also offer pre-transport and post-transport services at both locations.
Waarschijnlijk wordt hier trucking bedoeld en je leest niet vaak dat aan- en afvoer als "all-in" wordt aangeboden. Erg positief dus.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11698
    • Mijn fotoarchief
Re: Op 7 februari 2017 gaat de frequentie van de Rotterdam-Bayern Expres van vijf n
« Reactie #2 Gepost op: 28 January 2017, 20:52:24 »
Hans, wanneer steek je er nou eens wat meer moeite in dan alleen knippen en plakken? De opmaak nodigt niet uit tot lezen en het is een kleine moeite om er een Nederlandse samenvatting van te maken.....