Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco BR 93 stroomafname door AP3737
Vandaag om 16:30:49
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mark D.
Vandaag om 16:26:24
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 16:16:55
Uhlenbrock Intellibox 3 door Dirk
Vandaag om 16:15:35
kan de yamorc 6016es-cs een digikeijs dr4088 cs vervangen? door Dirk
Vandaag om 16:13:09
Modelspoorbaan van Einte door cor_b
Vandaag om 16:00:14
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:52:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:36:24
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Wim Vink
Vandaag om 15:34:33
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:31:58
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 15:22:27
Open huis VAMES Modelspoorclub Apeldoorn door Joz
Vandaag om 15:13:44
iTrain baanontwerp door Chris Westerduin
Vandaag om 14:57:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Hollandserhbfan
Vandaag om 14:44:40
Z21 App gebruiken om wissels via de 10836 decoder door n-driver
Vandaag om 14:44:00
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 14:30:18
Deining in Dönsdorf door Basilicum
Vandaag om 14:23:27
2025-8-18: Spoor verzakt: veel minder treinen tussen Eindhoven en Utrecht door VAM65
Vandaag om 14:11:57
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 13:42:33
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 13:38:05
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door RhB-Mikey
Vandaag om 12:44:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:38:20
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 12:09:36
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 11:50:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 11:30:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:27:26
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
Vandaag om 11:18:48
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door dh3201
Vandaag om 11:07:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:47:10
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 09:46:49
  

Auteur Topic: Vervoer Rotterdam-Bayern Expres: 6x per week, vanaf 7 februari.  (gelezen 1571 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12467
    • sleutelspoor
Vervoer Rotterdam-Bayern Expres: 6x per week, vanaf 7 februari.
« Gepost op: 28 January 2017, 10:40:43 »
We hebben de ziekenboeg verlaten en zijn weer terug in Busines. Het volgende voor u gelezen;
From 7 February 2017, the frequency of the Rotterdam-Bayern Express will increase from five to six departures per weekThere will be more rail shuttle services in both directions: from southern Germany to the Rotterdam port and vice versa, according to an announcement from the operators European Gateway Services (EGS) and TX Logistik AG (TXL).“This sixth train will increase our capacity by around 15 %, which is absolutely necessary given the growing demand,” says Wolfgang Debusmann, director of the TXL division Maritime. “A daily connection means we can offer our customers a flexible system.” Mark van Andel, director at EGS, says: “The Rotterdam-Bayern Express is a viable alternative to the traditional route from and to Bavaria via the North German ports.” The Rotterdam-Bayern Express serves all the major container terminals in Rotterdam, at both the Maasvlakte and in the Maas/Waalhaven area. In southern Germany, the service will call at the Tricon Container Terminal in Nuremberg and the inland terminal München Riem in Munich. European Gateway Services and TX Logistik also offer pre-transport and post-transport services at both locations. Cargo which departs Rotterdam by train on day 1 is already at the southern German terminals on day 2, and on customers’ doorsteps everywhere in southern Germany and the north of Austria on day 3. In the other direction, the same transit time applies to the connection with the container shipping companies. A big advantage of the route via Rotterdam is the time saving. Many shipping companies use Rotterdam as their first and/or last port of call in Europe. This offers highly favourable transit times to and from southern Germany. While the deep-sea vessel sails to the North German ports after Rotterdam, the container is already en route to southern Germany on the Rotterdam-Bayern Express. This can reduce the journey time by two days. In the other direction, outbound cargo from southern Germany can actually be put aboard the train later and still make the connection with the deep-sea vessel in Rotterdam. The Dutch fiscal advantages provide a further benefit of the route via Rotterdam. source : Port of Rotterdam
« Laatst bewerkt op: 28 January 2017, 20:53:14 door Bert van Gelder. Reden: Titel paste niet »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

MHS84

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re: Op 7 februari 2017 gaat de frequentie van de Rotterdam-Bayern Expres van vijf n
« Reactie #1 Gepost op: 28 January 2017, 20:46:07 »
European Gateway Services and TX Logistik also offer pre-transport and post-transport services at both locations.
Waarschijnlijk wordt hier trucking bedoeld en je leest niet vaak dat aan- en afvoer als "all-in" wordt aangeboden. Erg positief dus.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11658
    • Mijn fotoarchief
Re: Op 7 februari 2017 gaat de frequentie van de Rotterdam-Bayern Expres van vijf n
« Reactie #2 Gepost op: 28 January 2017, 20:52:24 »
Hans, wanneer steek je er nou eens wat meer moeite in dan alleen knippen en plakken? De opmaak nodigt niet uit tot lezen en het is een kleine moeite om er een Nederlandse samenvatting van te maken.....