Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door T.Spat
24 april 2024, 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West door wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
24 april 2024, 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
24 april 2024, 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
  

Auteur Topic: Marklin & Trix 2017  (gelezen 28191 keer)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #90 Gepost op: 13 januari 2017, 19:02:50 »

Een niet nader te noemen modelspoorzaak Met Tomeloze Energie  ;)  biedt de loc nu al als omgebouwde versie naar gelijkstroom aan.
Problem solved!


Steyn

Ja gezien en zeker te prijzen, Top zaak  (y) Maaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Heulllllll veullllllllllllllllllllllll duurder dan een Roco (die in 2017 qua UVP zelfs 30 euro is gezakt waardoor ik neig direct te kopen en niet op de R..... te wachten)
Met die flauwekul herriesound van Merklien er in (waarschijnlijk om de herrie van de moter te verdoezelen) daarnaast is het model van Merkliennn vele malen minder mooi dan van Roco (geen losse slangetjes enz, dus errug jammer....

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #91 Gepost op: 13 januari 2017, 19:17:41 »
Luidspreker hard aan zetten, hoor je het niet.  8)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #92 Gepost op: 13 januari 2017, 19:18:18 »
overigens volgens de site van die winkel een van de best verkochte artikelen (de gelijkstroomversie dus!) dat geeft te denken...................

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2433
  • Aachenau West
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #93 Gepost op: 13 januari 2017, 19:57:35 »
......waaronder een BR 42......
In Nederland waarschijnlijk niet in trek maar ik ben blij met dit nieuws.
Nostalgie. De BR42 van Trix Express was de favoriet van mijn jonge jaren en die heb ik toen bij elkaar gespaard met een krantenwijk. Ik stond er toentertijd niet bij stil dat het om een (foute) oorlogsloc ging. Toen ik me dat wel bewust werd, liep de liefde een deuk op, maar ging toch nooit meer over. Wel storend dat M* het in de folder naar aanleiding van deze loc heeft over "gloriejaren". Wat zouden ze daar in hemelsnaam mee bedoelen?
De Trix Express heb ik eind jaren '80 verkocht toen ik over ging op 2 rail gelijkstroom. Het bleek te ingewikkeld om 'm om te bouwen.

Inmiddels heb ik een model van Lilliput (de update van het model is alweer zeker 20 jaar oud). Veel mooier dan de Trix Express, maar met één groot nadeel: de motor bevindt zich in de tender. Het is niet de bedoeling om hier discussies over uit te lokken, maar ik vind tenderaandrijving niks.
Nu het model ook onder de merknaam Trix wordt uitgebracht, komt er eindelijk een loc met aandrijving in de ketel.
Heel blij dus.

Of het werkelijk een geheel nieuw model wordt is nog even afwachten. Het zou jammer zijn als er bijvoorbeeld een oude tender van de BR52 gebruikt wordt. Ook het machinistenhuis van de BR52 zou kunnen worden (her)gebruikt. Dan waarschijnlijk geen losse handgrepen bij de deuren. Verder ontbraken op de foto de nabootsingen van drijfwerkverlichting (bij Lilliput wel aanwezig). Verder zal ik waarschijnlijk (weer) genoegen moeten nemen met een te grote afstand tussen loc en tender. Daar staat dan weer tegenover dat de trapjes gewoon vast zitten i.p.v. schuivend gekoppeld aan kortkoppelsysteem van Lilliput.
Ook lijkt er helaas een spleet te zitten de toevoer naar de cilinders, wat M* vaker doet om de aandrijving beweegbaar te maken ten opzichte van de ketelopbouw. De zandleidingen zien en daarentegen weer heel mooi uit.

Ik ben al met al zeer benieuwd.

Groet, Bas

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #94 Gepost op: 13 januari 2017, 19:59:29 »
Waarom komen ze iedere jaar met een ICR(m) set en nooit een nieuwe Koploper voor 2 rail, die is 1:93,5 en veel vraag naar.
Roco brengt ook zeer vaak 3 rail modellen uit voor Marklin rijders, waarom doet Marklin dit niet wederzijds? 

En dat verhaal van voetbal koploper om ze verkocht te krijgen ja, dat klopt maar als ze het sleepcontact weggehaald hadden was het direct uitverkocht.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #95 Gepost op: 13 januari 2017, 20:23:12 »
overigens volgens de site van die winkel een van de best verkochte artikelen (de gelijkstroomversie dus!) dat geeft te denken...................

Hoi

Geeft mij te denken dat Märklin slim bezig is.
Een dure wisselstroomlok aan gelijkstroomrijders verkopen. ;D

Bart

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #96 Gepost op: 13 januari 2017, 20:37:00 »
Aha, dus je geeft toe dat Marklin te duur is  :P

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3207
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #97 Gepost op: 13 januari 2017, 21:10:32 »
Hoi

Geeft mij te denken dat Märklin slim bezig is.
Een dure wisselstroomlok aan gelijkstroomrijders verkopen. ;D

Bart
als ze gelijkstroom geleverd zou worden zouden ze er nog meer verkopen.....
Dus wat er slim aan is?

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #98 Gepost op: 13 januari 2017, 21:26:08 »
Hoi

Verouderde, slecht gedetailleerde, lawaaiige en te dure lok volgens de DC-fractie alhier.
Net zo onverkoopbaar als de Trix koploper die 1:93 is. Die is niet voor niks een jaartje geleden geannuleerd voor trix.

Märklin concentreert zich op hun doelgroep. Daarvan is de omzet het grootst.
Trix is het stiefkindje dat af en toe wat schnabbels toegeworpen krijgt. Niewe ontwikkelingen (zoals een onderstel voor de 1600) zul je hier niet meer tegenkomen.

Bart

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6524
  • Spaar ze allemaal.
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #99 Gepost op: 13 januari 2017, 21:34:57 »
Dat Märklin niet aardig is voor potentiële klanten is dus nog vriendelijk uitgedrukt.

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1219
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #100 Gepost op: 13 januari 2017, 21:50:48 »
200 euro voor de vectron's en traxx 3. :o wel met geluid maar dat hoeft voor mij niet.
En op de foto's zien ze niet echt super uit. vooral de pantografen zien erg lomp uit.

Voor 200 heb ik ook een Roco vectron die er waarschijnlijk veel beter gaat uitzien en dan duw ik er zelf wel een Lopi 4 in.

Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #101 Gepost op: 13 januari 2017, 22:51:36 »
Dat Märklin niet aardig is voor potentiële klanten is dus nog vriendelijk uitgedrukt.

Hallo

Moet dat dan? Het is een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling.
Overigens zie ik geen verschil met andere merken.

Bart

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6524
  • Spaar ze allemaal.
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #102 Gepost op: 13 januari 2017, 23:11:21 »
Ja dat moet, vooral als bedrijf.

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 809
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #103 Gepost op: 14 januari 2017, 00:09:25 »
Waarom zou een rijtuig niet op schaal eigenlijk minder duur moeten zijn dan een rijtuig wel op schaal? Uitgerekend Märklin laat zien dat dat verband niet bestaat. Het beetje verschil in materiaalkosten heeft weinig invloed op de prijs  ;D
Ik zou ook niet weten waarom uitgerekend Märklin rijtuigen van het niveau LSM zou moeten gaan ontwikkelen. Het brengen van rijtuigen in een incorrecte schaal is juist hier een heilig huisje omdat (de beperkingen van) hun railsysteem heilig is. Bij elke andere fabrikant die gewoon 1:87 rijtuigen maakt zou het dus logischer en wenselijker zijn in mijn optiek als 'we' dus rijtuigen willen vergelijkbaar met LSM

Terwijl mijn Roco's 1/87 prima over mijn m en k rails rijden, zie ik geen beperkingen. Alleen de 'oude' wissellantaarnen geven problemen. Maar die zijn eraf in mijn schaduwstations. De 'nieuwe' lantaarnen hebben geen problemen.
Groeten

Olav

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7402
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Marklin & Trix 2017
« Reactie #104 Gepost op: 14 januari 2017, 00:09:52 »
Eh.... oproep aan iedereen in dit draadje: in hoeverre kunnen jullie iets constructiever zijn? Ik (=moderator) ben, gezien mijn modelbaan-onderwerp, niet geïnteresseerd in Märklin en in nieuwe NL modellen. Als moderator ben ik dit draadje wel aan het volgen. De reden? Ik heb er al twee keer lopen vegen omdat er de standaard "te duur! Aargh!" berichten werden geplaatst.

Maar nog steeds vliegt het "wisselstroom!", "Märklin is duur", "trix is stiefkindje", "93.5 is $%&S^" in het rond.

Aan iedereen die dergelijke uitspraken heeft gedaan bij deze dus de vraag hoe constructief dat was. Als mod die nooit dit soort modellen zal kopen ("geef mij maar tweedehands roco DB spul uit de jaren 1990") zit ik me te verbazen over hoe het er hier aan toe gaat. Moet alles van Märklin bekritiseerd worden? Is alles slecht? Willen jullie "dus" dat ik het draadje maar dichtgooi? Een zeikdraadje kunnen we hier op ons geliefde forom missen als kiespijn, dus......

Dus.... uitnodiging bij deze aan de notoire klagers in dit draadje om hun bezwaren iets ordentelijker te verwoorden. En anders ga ik weer zambonizeren. Lijkt me terecht.

En een nog hartelijker uitnodiging aan alle anderen om hun besprekingen van nieuwe Mätrix modellen toe te voegen!

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)