BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2017 => Topic gestart door: Rick op 09 januari 2017, 14:22:53
-
Op http://www.maerklinshop.de/maerklin/?p=1 en http://www.maerklinshop.de/trix/trix-h0/?p=1 staan kennelijk enkele nieuwe producten voor 2017, waaronder een BR 42 en een Robelwagen (en een V188 voor heel veel centjes :P ) .
-
Die 188 is duidelijk een schaal 1:32 model ('Koningsspoor' zoals ze dat in Göppingen noemen), met een overeenkomstige AVP ;)
Rob
-
Aha, dat is ver buiten mijn interessegebied dus zover ben ik niet gekomen. :angel:
-
Er is ook een H0 model van de V188 :)
http://www.maerklinshop.de/maerklin/spur-h0/lokomotiven/diesellokomotiven/55931/schwere-diesel-doppellokomotive-v-188
toevoeging: sorry, dit is geen 2017 model. Ik keek met m'n neus.
-
Geen interessante Nederlandse modellen, spaarrekening blijft ook dit jaar lekker gevuld. (y) (y) (y)
-
Dit is toch niet alles?
-
@Daan : Nope.
-
Jammer, weer geen nieuwe nummer Koploper...
-
Verwacht ook niet dat ze daar nog mee gaan komen. Een ander merk zou er verstandig aan doen in het gat te springen.
-
Koploper is een populair model, zou wel iets voor artitec zijn
-
Verwacht ook niet dat ze daar nog mee gaan komen. Een ander merk zou er verstandig aan doen in het gat te springen.
Zonde, ding is van 2008 weggegooid geld voor Matrix
-
Nu we het EK schaatsen gehad hebben... Zamboni was nog warm. De helft v/d reacties verwijderd: kort samengevat "het is duur".
S.v.p. nieuwe modellen bespreken i.p.v. zeggen dat het duur is. Anders komen daarna ook de "dan koop je het toch niet" en "wie geeft je het recht in mijn portemonnee te kijken" standaard reacties. Toch? :police:
Reinout-als-moderator
-
Bij de buren kunnen ze niet lezen en zeggen ze nu dat Chris weer zegt dat er niets meer komt van Marklin/Trix.
Maar de Nope van Chris betekend dat Chris aangeeft dat er nog meer komt als reactie op de vraag van Daan. (die vraagt, is dit het? ) 8)
Aangezien ik niet bij de buren post, kunnen ze het hier lezen en doorgeven :)
-
Chris misschien niet in raadsels spreken. Chris misschien duidelijker zijn :angel:
Ugh...
Allie
-
Als het voor jou nog duidelijker moet zijn....ai.... :-\
(deze pagina reactie 6 en 7...)
Maar goed speciaal voor jou dan :
Nee, het nu getoonde van Trix/Marklin is nog niet alles er komt nog veel meer.
Komt er ook iets voor Nederland ?
Geen idee, als het goed is gaat Marklin dat ons vertellen op 12 januari om 16.00 uur !
bron : Marklin.
-
Ach, en binnen een maand is het feestje in Neurenberg en kunnen we zien of het ook een feestje wordt naar ieder zijn smaak...
Heb met je te doen naamgenoot! ;)
-
Dat Robel model verbaasd me. Deze is enkele jaren geleden toch al uitgebracht door Viessmann?? Wat is er nu anders aan de Märklin versie?
-
Dat lijkt me wel duidelijk.
Er zit een ski onder en er staat Marklin op. Dus de uitgelezen kans om er een belachelijke prijs voor te vragen :angel:
Want je denkt toch niet dat een Marklinist iets anders dan Marklin koopt :) :) :angel:
-
Het lijkt sterk op een samenwerking tussen marklin en viessmann.
Viessmann kan hierdoor zijn afzet vergroten en Marklin heeft gedeelde ontwikkelingskosten.
-
Is die set met vectron van de nmbs volledig 1:87?
Of zijn de wagens 1:100. Dat vind ik zo niet terug, ja de zug lengte maar ja dat zegt mij dommoor natuurlijk niets :P
Word nog wat, roco komt ook met de vectron en die van ls staat al heel lang in de planning.
Straks weer 4 fabrikanten tegelijk met hetzelfde model???
-
Tja dat elke fabrikant een Vectron in zijn programma wil hebben lijkt met niet heel raar gezien de aantallen die nu en de komende jaren op het spoor verschijnen.
Net als bij de 186, dan valt er iets te kiezen.
De Marklin Vectron valt in het start-up programma dus een instapmodel. Vermoed dat de rijtuigen ook uit dit segment zijn en niet exact 1:87.
-
Het lijkt sterk op een samenwerking tussen marklin en viessmann.
Viessmann kan hierdoor zijn afzet vergroten en Marklin heeft gedeelde ontwikkelingskosten.
Viessmann heeft zelf ook een AC model.
Lees net dat de kraan van de Märklin versie ook kan draaien, dus dat is ook extra naast het feit dat er Märklin op staat. ;)
-
Tja dat elke fabrikant een Vectron in zijn programma wil hebben lijkt met niet heel raar gezien de aantallen die nu en de komende jaren op het spoor verschijnen.
Net als bij de 186, dan valt er iets te kiezen.
De Marklin Vectron valt in het start-up programma dus een instapmodel. Vermoed dat de rijtuigen ook uit dit segment zijn en niet exact 1:87.
Hmmm ik zie/voel weer een kijk en vergelijk topic aankomen ;D ;D
Grappig (y) (y)
En misschien ook een nieuwe trend? Voor elke beurs en elke sikkeneur een model :P ;D ;D
-
Hmmm ik zie/voel weer een kijk en vergelijk topic aankomen ;D ;D
U bent een waar visionair. ;D
Jan-Peter
-
=10&tx_torrpdb_pi1[pagesort]=artnrasc&tx_torrpdb_pi1[filter]=1&tx_r{orrpdb_pi1[page]=1]Nieuwigheden 2017 (http://www.maerklin.de/de/produkte/spur-h0/neuheiten/?tx_torrpdb_pi1[perpage)
-
He, een 1600 in Raillogix kleuren.
klik (http://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/37219/20/?tx_torrpdb_pi1%5Bbacklink%5D=20&tx_torrpdb_pi1%5Bpage%5D=17&tx_torrpdb_pi1%5Bperpage%5D=10&tx_torrpdb_pi1%5Bera%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bnewonly%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bgaugechoice%5D=2&tx_torrpdb_pi1%5Bgroupchoice%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bsubgroupchoice%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bfilter%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5Bpagesort%5D=artnrasc&tx_torrpdb_pi1%5BbrandId%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5BnoPaging%5D=)
En een setje bollenwagens, EETC 1200, Fcs zelflossers.
-
Zeker weten!
Mooi weer wat voor de verzameling! Alle (nieuwe) 1200-en van Marklin, dat is een mooi streven.
-
Sound is toch sound?
Wat is dat Full sound dan?
-
Hij bedoelt dat het niet alleen maar die toeter is, maar "full"sound.
-
Haha niets. Maar dat zeggen de märklinisten altijd. Fullsound, net alsof je ook halfsound hebt. ;D ;D
-
Marklin nieuwigheden zijn nu online als PDF
http://www.maerklin.de/fileadmin/media/produkte/Neuheiten/2017/Maerklin_nh2017_NL.pdf
Mvg Koen
-
Tja, de set van ICRm-rijtuigen.
Dat je daar bestaande mallen voor gebruikt daar aan toe, maar om dan nog steeds 50 euro per rijtuig uit een gedateerde foutieve mal te gaan vragen... :-X
-
En de TRIX folder (waar de 1619 gelukkig niet in staat en dus hopelijk niet weer zo'n exclusief contract voor die 1619 net als die ERS Polen Poznan loc
http://www.maerklin.de/fileadmin/media/produkte/Neuheiten/2017/TRIX_nh2017_NL.pdf
-
Tja, de set van ICRm-rijtuigen.
Dat je daar bestaande mallen voor gebruikt daar aan toe, maar om dan nog steeds 50 euro per rijtuig uit een gedateerde foutieve mal te gaan vragen... :-X
Marklin is niet erg vernieuwend de boven genoemde kappen zijn al meer dan 33 jaar oud en zelfde geld voor de 1600 kap ook ruim 33 jaar oud, tijd voor vernieuwing lijkt me.
-
Waren het maar de kappen van 33 jaar geleden...
wat ik zie op de foto's is het de kap van het koninklijke rijtuig met het ene kleine raampje ,helaas ,anders had het voor de 1/100 rijder een mogelijk mooie aanvulling kunnen zijn ,en prijzen dat is een advies ,even wachten en ...
Bert
-
http://www.maerklin.de/fileadmin/media/produkte/Neuheiten/2017/Maerklin_nh2017_NL.pdf
Ik zie overigens ook een hoop Australische modellen in deze folder! ;D
-
En de TRIX folder (waar de 1619 gelukkig niet in staat en dus hopelijk niet weer zo'n exclusief contract voor die 1619 net als die ERS Polen Poznan loc
http://www.maerklin.de/fileadmin/media/produkte/Neuheiten/2017/TRIX_nh2017_NL.pdf
Floris, ik hoor net dat Marklin exclusief de rechten heeft dus ze komt niet bij Roco.....
Jammer, want ze is heel mooi.
-
Dat meen je niet. Dus niet eens een gelijkstroomversie (want niet in de trix folder) en voor absurde prijzen......
Daar heeft Roco de kaas flink van het brood laten eten :'(
Nu maar hopen dat Marklin er mee blijft zitten.......
Wordt echt erg boos van dit soort exclusieve praktijken >:(
-
Oei da's best een n**istreek zeg ;)
-
Floris, ik hoor net dat Marklin exclusief de rechten heeft dus ze komt niet bij Roco.....
Jammer, want ze is heel mooi.
Veel baat hebben ze er niet bij lijkt me. Bijna alle 3-railers kopen een Märklin. Alle 2-railers kopen in ieder geval geen Trix. Dus waarom ze nou exclusief die rechten hebben gekocht.....
-
Dat is mooi want nu is er kans op een N spoor versie. Als de loc exclusief voor Roco was kon dat niet. Nu maar afwachten of ie ook echt in N komt.
-
Sja, of Trix komt er nog mee of men hoopt dat iedereen de 3-rail gaat kopen en ombouwen
Wel een slechte zaak. Ik ben niet perse tegen exclusiviteit maar ik kan me voorstellen dat het erg sneu is voor een hele grote groep die nu een standaard onevenredig duur model moeten aanschaffen. Het doet me er weer aan denken dat het uiteindelijk om zaken gaat en niet om liefhebberij...
-
Was dat exclusieve ook niet ooit de strijd tussen Classix en LSModels, over de NMBS M6 rijtuigen. Met inbeslagnames enz.
Ik meen toen begrepen te hebben dat zo'n exclusiviteit maar voor een gelimiteerde tijd kon, dus wellicht is er hoop. Maar correct me if I'm wrong.
Overigens begrijp ik niets van het business model dat ze daar in Göppingen met Trix hebben. Waarom niet als Piko, gewoon alles in 2- en 3-rail. Alles behalve de onderstellen kan gelijk zijn met de juiste decoder. Of toch zo min mogelijk 2-rail om de overstap naar 3-rail aantrekkelijk te maken (als dat al zou lukken)? Vreemd beleid.....
Dat is mooi want nu is er kans op een N spoor versie. Als de loc exclusief voor Roco was kon dat niet. Nu maar afwachten of ie ook echt in N komt.
Fleischmann, uit hetzelfde Modelleisenbahnen concern, doet toch N? Dus ook daar was H0 en N mogelijk geweest.
Artitec is net met de plan U gekomen, die komen echt niet met een nieuw model.
Niet voor de komende maanden. Maar zo richting Sint en Kerst 2017 willen die vast weer wat nieuws in de winkels, en het is gebruikelijk dat dan toch al in Neurenberg aan te kondigen.
-
Dat is natuurlijk kletskoek.
Dan had ie wel via fleischmann piccolo gekomen. ..
Maar goed. .. Waarom ineens die exclusief onzin. ....
-
Dat is mooi want nu is er kans op een N spoor versie. Als de loc exclusief voor Roco was kon dat niet. Nu maar afwachten of ie ook echt in N komt.
Eeeh, volgens mij heeft Fleischmann ook nog ergens een 1600 in n.
En nee, een eventuele Trixversie hoef ik niet.
-
Was dat exclusieve ook niet ooit de strijd tussen Classix en LSModels, over de NMBS M6 rijtuigen. Met inbeslagnames enz.
Het komt vaker voor dan je denkt, in het geval dat je noemt is er alleen een conflict over ontstaan.
Meestal kan het ook weinig kwaad, het zijn de beeldbepalende/populaire modellen zoals deze waar het wat meer opvalt en zeker als de partij in dit geval dus het 'afwijkende' Märklin betreft. Met de drempel van het andere stroomsysteem en de wellicht wat afwijkende prijs/kwaliteitverhouding (verwoord ik het zo nog enigszins neutraal?). In andere gevallen maakt het niet zoveel uit en kan het niet zoveel 'kwaad'.
Ik denk dat het financiële gewin over deze deal voor Märklin wellicht van ondergeschikt belang is ten opzichte van het marketing-voordeel in het algemeen (reclame)
-
Eeeh, volgens mij heeft Fleischmann ook nog ergens een 1600 in n.
Die zijn ze kwijt gezien de laatste uitgave waarbij de mal voor de Franse uitvoering is gebruikt (geen A sein, nummerplaat erop). Die Roco versie is dan nog zo slecht niet ;)
dit dus (https://www.google.nl/search?q=fleischmann+1602+ns&client=tablet-android-samsung&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiDl5C5h73RAhVGMBoKHcD9A6kQ_AUIBygB&biw=601&bih=375#tbm=isch&q=fleischmann+railion+1613&imgrc=raAV7HbaEg7dmM%3A), vandaar dat ik liever een Minitrix uitvoering zie. Die is technisch ook beter dan de Fleischmann.
-
Nu we het EK schaatsen gehad hebben... Zamboni was nog warm. De helft v/d reacties verwijderd: kort samengevat "het is duur".
Ja, ja. Het is duur. En Märklin bla bla. => weer wat opgeschoond.
Reinout-als-moderator
-
Is er in het recente verleden (10 jaar) ook niet een verhaal geweest met rechten? Was het niet de Fyra?
Weet iemand wat de ongeveer de boete is als Roco wel het model gaat produceren? Immers, zou dat in de kostprijs mee kunnen worden gerekend als het niet een al te groot bedrag wordt...
En stel dat Roco toch het model uitbreng, waarom zou Raillogix/Captrain een rechtzaak aanspannen tegen Roco? Voor een dergelijk bedrijf kost zo'n rechtzaak tegen een modelspoorfabrikantje, want meer is het niet dan, alleen maar tijd en geld die ze beter in andere dingen kunnen steken lijkt mij. Die hebben echt wel wat beters te doen.
-
Ach
Als het andersom was geweest, dan werd hier niet zo gepiept. Want dit is een n**istreek, maar een model aankondigen zodat een andere fabrikant de wind uit de zeilen wordt genomen (ook ergens hier), dat is 'slim zaken doen'.
Meten met twee maten he :angel: :angel: :angel:
Maar terug naar de modellen zelf, ik wil vind het ding wel mooi, maar ik wil hem wel eerst zelf zien. Marklin gebruikt niet altijd dezelfde technieken qua beschildering geloof ik en de niet elke techniek werkt in elke situatie even goed.
Wel opvallend: De decoders die ze standaard monteren spreken geloof ik ook DCC? Is voor het eerst dat ik dat zie, maar ik heb dan ook al een tijd geen Marklin gekocht.
Edit: @ Daan: Marklin gaat die strijd echt wel aan, die heeft voor de rechten betaald
-
Het verschil is natuurlijk dat Märklin alleen een technisch gedateerd tweerailmodel zou kunnen maken en daar dus ook niet aan begint.
-
Opnieuw onzin natuurlijk. Alle 2 rail merken leveren hun gevraagde modellen ook in 3 rail uitvoering.
Denk dat marklin de markt zwaar overschat. De meeste NL rijders hebben 2 rail waar de marklin ist en meestal Duits zijn georiënteerd. Bijvoorbeeld de koploper in trix uitvoering was zo uitverkocht terwijl marklin noodgrepen moest uithalen door op de 3 rail versie voetballen te drukken om er niet mee te blijven zitten.
Waar marklin nu de winst hoopt te halen is mij een raadsel.
De husa versie en dbc versie werden zowel door marklin al roco uitgebracht met ieder zijn eigen doelgroep. Nu wordt de grootste groep NL rijders het mooiste 1600 model wat er nu is gewoon niet gegund.
Zou de directeur van raillogix soms marklin rijden?
-
Je zou het ze (zie mail adres) (http://www.raillogix.com/index.php/nl/) kunnen vragen of het een speciale reden heeft dat het grootste deel van de modelspoorders naar modern Nederlands voorbeeld nu van deze lok verstoken blijven.
Stephan.
-
Märklin had beter een alleenrecht op alle uitvoeringen van de Vectron kunnen afdwingen, maar daar zijn ze nu te laat voor....
-
Nu maar hopen dat Marklin er mee blijft zitten.......
Wordt echt erg boos van dit soort exclusieve praktijken >:(
stom gelul want Marklin bepaald natuurlijk helemaal niet zelf dat bepaalde rechten voor een model exclusief zijn. Beetje kortzichtig weerrrr >:( Ik begrijp je frustratie en dat ik wel blij ben doet verder niet terzake, maar wil ik toch ff vermelden al is het maar... :P
-
Maar brigitte. Jij zou hem toch ook kopen als roco 3 rail uitvoering ?
Was iedereen blij. ...
-
Klopt Floris, maar je zegt zelf al ergens iets over brood en kaas :-\
Tja...
-
Die vette, ver uitstekende roosterpartij gaan juist bij dit livrei niet echt helpen Brigitte. Zonde.
-
Dat zal best Henk maar in het Roco topic zitten jullie te zaniken over een blokje in de kap dus waar hebben we nu over allemaal ??? Ik meen iets van speelgoed ;)
-
stom gelul want Marklin bepaald natuurlijk helemaal niet zelf dat bepaalde rechten voor een model exclusief zijn. Beetje kortzichtig weerrrr >:( Ik begrijp je frustratie en dat ik wel blij ben doet verder niet terzake, maar wil ik toch ff vermelden al is het maar... :P
Nee, wie dan? Railogix? En wordt bij ieder model dat wordt uitgebracht, rechten aangekocht?
-
Dat zal best Henk maar in het Roco topic zitten jullie te zaniken over een blokje in de kap dus waar hebben we nu over allemaal ??? Ik meen iets van speelgoed ;)
Ikki, zaniken over een blokje? ???
Dit was eigenlijk de enige 1600 die ik nog wel leuk had gevonden. Maar ja, misschien is vier van het oude en vier van het vernieuwde Rocomodel ook wel genoeg. ;D
-
Je begrijpt me Henk ;)
-
Je zou het ze (zie mail adres) (http://www.raillogix.com/index.php/nl/) kunnen vragen of het een speciale reden heeft dat het grootste deel van de modelspoorders naar modern Nederlands voorbeeld nu van deze lok verstoken blijven.
Stephan.
Hoezo?
Is er een verbod op het kopen van een märklin lok?
Bart
-
Nee hoor, maar die wil niet op een 2 rail baan.
En omdat er nu Märklin en dan weer Raillogic de zwarte piet krijgen toegespeeld kan het misschien duidelijkheid brengen.
-
Er is mij weleens het verzoek gedaan niet meer zo'n 'kabaalding' aan te schaffen, inderdaad. ;D
-
Hoi
Met als logisch gevolg dat het ding niet voo 2 rail aangeboden wordt (y)
En exclusiefrechten hebben meerdere firma's.
Roco met Geiblinger.
Railad
Bahnshop
Märklin met loc&more.
Ik zie het probleem dus niet zo. ::)
Bart
-
Met als logisch gevolg dat het ding niet voo 2 rail aangeboden wordt (y)
Zeg je nu dat het de schuld van de 2-railers is dat dat ding niet aangeboden wordt op die markt?
-
Hoi
Met als logisch gevolg dat het ding niet voo 2 rail aangeboden wordt (y)
En exclusiefrechten hebben meerdere firma's.
Roco met Geiblinger.
Railad
Bahnshop
Märklin met loc&more.
Ik zie het probleem dus niet zo. ::)
Bart
Zou zo maar kunnen. Maar dan is er vast óók een 3 rail variant van.
Heb best wat "sound" loks van marklin. Maar dan op trix onderstel. Naar mijn weten is er geen trix 1600. Dus ik snap het niet. ...
-
Tja, de set van ICRm-rijtuigen.
Dat je daar bestaande mallen voor gebruikt daar aan toe, maar om dan nog steeds 50 euro per rijtuig uit een gedateerde foutieve mal te gaan vragen... :-X
Waar zie jij prijzen staan?
En ja, verkeerde ramen, verkeerd klein raam... de schaal... zelfs als het 19,95 per stuk zou zijn is het prijzig, anderzijds LSM laat niks meer horen dus keuze heb je niet.
-
Het was voor Marklin een uitgelezen moment om met verbeterde ICR's te komen en op schaal, nu LS Models Nederland in de moeras laat zaken.
-
Waar zie jij prijzen staan?
Kijk eens voor de grap op pagina 195 van de PDF .... :-* :angel:
JP
-
Waar zie jij prijzen staan?
En ook op de website met Neuheiten staat richtprijzen genoemd:
LINK naar ICRm-rijtuigen (http://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/42648/20/?tx_torrpdb_pi1%5Bbacklink%5D=20&tx_torrpdb_pi1%5Bpage%5D=6&tx_torrpdb_pi1%5Bperpage%5D=40&tx_torrpdb_pi1%5Bera%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bnewonly%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bgaugechoice%5D=2&tx_torrpdb_pi1%5Bgroupchoice%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bsubgroupchoice%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bfilter%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5Bpagesort%5D=artnrasc&tx_torrpdb_pi1%5BbrandId%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5BnoPaging%5D=)
Ik vind het vooral jammer omdat Marklin de laatste jaren met de vele Duitse 1:93,5 rijtuigen de laatste jaren heeft laten zien, wel degelijk interesse te hebben in nieuwe ontwikkelingen, ook al zijn deze al ruim voorradig bij andere fabrikanten (zelfs in deze afwijkende lengtemaat bij bijvoorbeeld FLM). Bijvoorbeeld DEZE SET (http://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/42918/20/?tx_torrpdb_pi1%5Bbacklink%5D=20&tx_torrpdb_pi1%5Bpage%5D=6&tx_torrpdb_pi1%5Bperpage%5D=40&tx_torrpdb_pi1%5Bera%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bnewonly%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bgaugechoice%5D=2&tx_torrpdb_pi1%5Bgroupchoice%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bsubgroupchoice%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bfilter%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5Bpagesort%5D=artnrasc&tx_torrpdb_pi1%5BbrandId%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5BnoPaging%5D=). Deze rijtuigen zijn ontwikkelingen van de laatste jaren, kloppen wel, zijn beter op schaal en toch per rijtuig maar 4 euro duurder dan de ICRm-rijtuigen. Duitse rijtuigen zullen best beter verkopen, maar van de ICR-rijtuigen zijn de ontwikkelingskosten inmiddels wel dubbel en dwars terug verdiend lijkt mij zo...
-
Waarom zou een rijtuig niet op schaal eigenlijk minder duur moeten zijn dan een rijtuig wel op schaal? Uitgerekend Märklin laat zien dat dat verband niet bestaat. Het beetje verschil in materiaalkosten heeft weinig invloed op de prijs ;D
Ik zou ook niet weten waarom uitgerekend Märklin rijtuigen van het niveau LSM zou moeten gaan ontwikkelen. Het brengen van rijtuigen in een incorrecte schaal is juist hier een heilig huisje omdat (de beperkingen van) hun railsysteem heilig is. Bij elke andere fabrikant die gewoon 1:87 rijtuigen maakt zou het dus logischer en wenselijker zijn in mijn optiek als 'we' dus rijtuigen willen vergelijkbaar met LSM
-
En verder vind ik het eigenlijk best een geinige set voor de doelgroep. Ben wel benieuwd of Märklin de moeite neemt nieuwe raaminzetten te maken. Zo ja, dan over een tijdje misschien ook icr(m) in geel-blauw.
-
En niet iedereen heeft ruimte op opstelsporen / stations om 6 bakken op lengteschaal 1:87 te plaatsen. Met lok er bij gaat het al gauw over ruim 2 meter treinlengte.
-
Dan neem je een rijtuig minder of ga je n-spoor rijden. (y)
-
En ook op de website met Neuheiten staat richtprijzen genoemd:
LINK naar ICRm-rijtuigen (http://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/42648/20/?tx_torrpdb_pi1%5Bbacklink%5D=20&tx_torrpdb_pi1%5Bpage%5D=6&tx_torrpdb_pi1%5Bperpage%5D=40&tx_torrpdb_pi1%5Bera%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bnewonly%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bgaugechoice%5D=2&tx_torrpdb_pi1%5Bgroupchoice%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bsubgroupchoice%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bfilter%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5Bpagesort%5D=artnrasc&tx_torrpdb_pi1%5BbrandId%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5BnoPaging%5D=)
Ik vind het vooral jammer omdat Marklin de laatste jaren met de vele Duitse 1:93,5 rijtuigen de laatste jaren heeft laten zien, wel degelijk interesse te hebben in nieuwe ontwikkelingen, ook al zijn deze al ruim voorradig bij andere fabrikanten (zelfs in deze afwijkende lengtemaat bij bijvoorbeeld FLM). Bijvoorbeeld DEZE SET (http://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/42918/20/?tx_torrpdb_pi1%5Bbacklink%5D=20&tx_torrpdb_pi1%5Bpage%5D=6&tx_torrpdb_pi1%5Bperpage%5D=40&tx_torrpdb_pi1%5Bera%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bnewonly%5D=0&tx_torrpdb_pi1%5Bgaugechoice%5D=2&tx_torrpdb_pi1%5Bgroupchoice%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bsubgroupchoice%5D=&tx_torrpdb_pi1%5Bfilter%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5Bpagesort%5D=artnrasc&tx_torrpdb_pi1%5BbrandId%5D=1&tx_torrpdb_pi1%5BnoPaging%5D=). Deze rijtuigen zijn ontwikkelingen van de laatste jaren, kloppen wel, zijn beter op schaal en toch per rijtuig maar 4 euro duurder dan de ICRm-rijtuigen. Duitse rijtuigen zullen best beter verkopen, maar van de ICR-rijtuigen zijn de ontwikkelingskosten inmiddels wel dubbel en dwars terug verdiend lijkt mij zo...
Ik ben er helemaal mee eens, maar daarvoor heb je ook een Nederlandse importeur voor, maar laat dat nou juist het probleem zijn, dat is De Kleine Benelux en die is niet zo ambitieus, sinds dat hun de importeurschap hebben komt er niet echt spectaculaire nieuwe modellen of nieuwe uitvindingen, het zijn vooral herkauwde oude modellen. Als marklin de moeite zou nemen de NS Loc 1600 en de ICR rijtuigen een update te geven en vooral de rijtuigen op te krikken naar 1:93 dan kunnen ze er weer jaren mee voort. Ik denk dat er een enorme vraag is naar ICR en ICRm rijtuigen, dus zonder en met airco. Het klopt dat Marklin veel voor duitsland doet, maar ook voor zwitserland enz.
-
Het grappige is dat Märklin sinds het opheffen van Märklin Nederland jarenlang geen officiële vertegenwoordiging in Nederland heeft gehad - voor zover ik weet alleen een medewerker die direct uit Göppingen werd aangestuurd. In die jaren is er nog aardig wat verschenen. DD-AR is bijvoorbeeld uit die periode.
-
Ik maak mij niet druk dat Roco de Raillogic niet kan leveren dan koop ik de blokjeslok wel. Groot voordeel dat je bij collega modelspoorders toch wat verschillende locks kan zien rijden. Wat ik wel heel jammer vindt dat er een schitterend TEE set met Franse lok en rijtuigen wordt uitgebracht bij Marklin maar bij Trix alleen de lok dat vindt ik pas echt een gemiste kans.
-
@Piet, Ik maak me sterk dat de winkel waar die rijtuigset zou willen kopen best wel genegen is om er gelijkstroomassen onder de zetten...
Rob
-
Ik maak mij niet druk dat Roco de Raillogic niet kan leveren dan koop ik de blokjeslok wel. Groot voordeel dat je bij collega modelspoorders toch wat verschillende locks kan zien rijden. Wat ik wel heel jammer vindt dat er een schitterend TEE set met Franse lok en rijtuigen wordt uitgebracht bij Marklin maar bij Trix alleen de lok dat vindt ik pas echt een gemiste kans.
Gewoon bij de winkelier om gelijkstroomwielen vragen. Heb ik enkele jaren geleden ook gedaan, toen deze rijtuigen voor de eerste keer uitkwamen.
Toen wel een Reeks 15 van LSModels erbij gekocht: voor de Etoile du Nord zoals die tot eind 1986 reed (vanaf 1 januari '87 met ex-Benelux 25.5 omdat de Reeks 15 geen ATB had).
CKLX
-
Ik weet dat er gelijkstroom assen onder de rijtuigen gezet kunnen worden maar dan blijf ik wel met een wisselstroom lok zitten, en als ik de TEE kompleet met lok wil laten rijden moet ik dus ook een Trix lok kopen en proberen de wisselstroom lok te verkopen.
Tel uit je verlies, waarom hetzelfde set niet als Trix aanbieden ik denk niet dat mijn leverancier de locks wil wisselen maar wie weet.
-
Misschien valt ook hier iets te regelen met een winkelier.
CKLX
-
Kun je geen kapwissel doen met de Raillogic ??
Door Trix onderstel te gebruiken?
-
Er is geen Trix onderstel van een 16/17/1800
bovendien word het dan wel een hele dure grap en is de kap van Marklin 10x minder mooi afgewerkt als die van Roco...
-
Ik weet dat er gelijkstroom assen onder de rijtuigen gezet kunnen worden maar dan blijf ik wel met een wisselstroom lok zitten, en als ik de TEE kompleet met lok wil laten rijden moet ik dus ook een Trix lok kopen en proberen de wisselstroom lok te verkopen.
Tel uit je verlies, waarom hetzelfde set niet als Trix aanbieden ik denk niet dat mijn leverancier de locks wil wisselen maar wie weet.
Dan beter de lok kopen en een set rijtuigen scoren, bijvoorbeeld Trix 23408. Die rijtuigen zijn niet erg schaars en zefs nog nieuw te vinden. Trix 23409 erbij en je hebt een trein van redelijke lengte. Vier rijtuigen is te kort voor Parijs-Brussel.
-
Ik weet dat er gelijkstroom assen onder de rijtuigen gezet kunnen worden maar dan blijf ik wel met een wisselstroom lok zitten, en als ik de TEE kompleet met lok wil laten rijden moet ik dus ook een Trix lok kopen en proberen de wisselstroom lok te verkopen.
Tel uit je verlies, waarom hetzelfde set niet als Trix aanbieden ik denk niet dat mijn leverancier de locks wil wisselen maar wie weet.
OK, dus de 3-rail is een set van lok + rijtuigen en Trix alleen een lok. Zoals al eerder gezegd, ik snap niks van het beleid bij die rare jongens in Göppingen.....
Maar er is vast wel een 3-railer te vinden die alleen die lok wil, dan kun je samen kopen en wisselen. Of een winkelier die wil wisselen en de 3-rail lok los in de verkoop wil doen. Gewoon hier en daar vragen, berichtje in Gevraagd en Aangeboden en op vergelijkbare rubriek op het 3-rail forum. Als je 'm echt wil zal 't vast wel lukken.
-
Er is geen Trix onderstel van een 16/17/1800
bovendien word het dan wel een hele dure grap en is de kap van Marklin 10x minder mooi afgewerkt als die van Roco...
Een niet nader te noemen modelspoorzaak Met Tomeloze Energie ;) biedt de loc nu al als omgebouwde versie naar gelijkstroom aan.
Problem solved!
Steyn
-
Ik ben wel benieuwd hoe de Vectron van Marklin zich verhoudt tot die van Piko. De Traxx AC3 van de expert serie vindt ik zelf iets mooier dan de Matrix versie en hij rijdt ook een stuk stiller. En hij is nog goedkoper tenzij je de soundversie wil hebben :)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20161120_164243-1_resized_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20161120_164243-1_resized_1.jpg)
En ook of de Robel van Viessmann zelf ook de draaifunctie krijgt van zijn kraan :)
-
Hoezo solved? Komt er ook een moderne aandrijving in. ;D
-
Een niet nader te noemen modelspoorzaak Met Tomeloze Energie ;) biedt de loc nu al als omgebouwde versie naar gelijkstroom aan.
Problem solved!
Steyn
Ja gezien en zeker te prijzen, Top zaak (y) Maaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Heulllllll veullllllllllllllllllllllll duurder dan een Roco (die in 2017 qua UVP zelfs 30 euro is gezakt waardoor ik neig direct te kopen en niet op de R..... te wachten)
Met die flauwekul herriesound van Merklien er in (waarschijnlijk om de herrie van de moter te verdoezelen) daarnaast is het model van Merkliennn vele malen minder mooi dan van Roco (geen losse slangetjes enz, dus errug jammer....
-
Luidspreker hard aan zetten, hoor je het niet. 8)
-
overigens volgens de site van die winkel een van de best verkochte artikelen (de gelijkstroomversie dus!) dat geeft te denken...................
-
......waaronder een BR 42......
In Nederland waarschijnlijk niet in trek maar ik ben blij met dit nieuws.
Nostalgie. De BR42 van Trix Express was de favoriet van mijn jonge jaren en die heb ik toen bij elkaar gespaard met een krantenwijk. Ik stond er toentertijd niet bij stil dat het om een (foute) oorlogsloc ging. Toen ik me dat wel bewust werd, liep de liefde een deuk op, maar ging toch nooit meer over. Wel storend dat M* het in de folder naar aanleiding van deze loc heeft over "gloriejaren". Wat zouden ze daar in hemelsnaam mee bedoelen?
De Trix Express heb ik eind jaren '80 verkocht toen ik over ging op 2 rail gelijkstroom. Het bleek te ingewikkeld om 'm om te bouwen.
Inmiddels heb ik een model van Lilliput (de update van het model is alweer zeker 20 jaar oud). Veel mooier dan de Trix Express, maar met één groot nadeel: de motor bevindt zich in de tender. Het is niet de bedoeling om hier discussies over uit te lokken, maar ik vind tenderaandrijving niks.
Nu het model ook onder de merknaam Trix wordt uitgebracht, komt er eindelijk een loc met aandrijving in de ketel.
Heel blij dus.
Of het werkelijk een geheel nieuw model wordt is nog even afwachten. Het zou jammer zijn als er bijvoorbeeld een oude tender van de BR52 gebruikt wordt. Ook het machinistenhuis van de BR52 zou kunnen worden (her)gebruikt. Dan waarschijnlijk geen losse handgrepen bij de deuren. Verder ontbraken op de foto de nabootsingen van drijfwerkverlichting (bij Lilliput wel aanwezig). Verder zal ik waarschijnlijk (weer) genoegen moeten nemen met een te grote afstand tussen loc en tender. Daar staat dan weer tegenover dat de trapjes gewoon vast zitten i.p.v. schuivend gekoppeld aan kortkoppelsysteem van Lilliput.
Ook lijkt er helaas een spleet te zitten de toevoer naar de cilinders, wat M* vaker doet om de aandrijving beweegbaar te maken ten opzichte van de ketelopbouw. De zandleidingen zien en daarentegen weer heel mooi uit.
Ik ben al met al zeer benieuwd.
Groet, Bas
-
Waarom komen ze iedere jaar met een ICR(m) set en nooit een nieuwe Koploper voor 2 rail, die is 1:93,5 en veel vraag naar.
Roco brengt ook zeer vaak 3 rail modellen uit voor Marklin rijders, waarom doet Marklin dit niet wederzijds?
En dat verhaal van voetbal koploper om ze verkocht te krijgen ja, dat klopt maar als ze het sleepcontact weggehaald hadden was het direct uitverkocht.
-
overigens volgens de site van die winkel een van de best verkochte artikelen (de gelijkstroomversie dus!) dat geeft te denken...................
Hoi
Geeft mij te denken dat Märklin slim bezig is.
Een dure wisselstroomlok aan gelijkstroomrijders verkopen. ;D
Bart
-
Aha, dus je geeft toe dat Marklin te duur is :P
-
Hoi
Geeft mij te denken dat Märklin slim bezig is.
Een dure wisselstroomlok aan gelijkstroomrijders verkopen. ;D
Bart
als ze gelijkstroom geleverd zou worden zouden ze er nog meer verkopen.....
Dus wat er slim aan is?
-
Hoi
Verouderde, slecht gedetailleerde, lawaaiige en te dure lok volgens de DC-fractie alhier.
Net zo onverkoopbaar als de Trix koploper die 1:93 is. Die is niet voor niks een jaartje geleden geannuleerd voor trix.
Märklin concentreert zich op hun doelgroep. Daarvan is de omzet het grootst.
Trix is het stiefkindje dat af en toe wat schnabbels toegeworpen krijgt. Niewe ontwikkelingen (zoals een onderstel voor de 1600) zul je hier niet meer tegenkomen.
Bart
-
Dat Märklin niet aardig is voor potentiële klanten is dus nog vriendelijk uitgedrukt.
-
200 euro voor de vectron's en traxx 3. :o wel met geluid maar dat hoeft voor mij niet.
En op de foto's zien ze niet echt super uit. vooral de pantografen zien erg lomp uit.
Voor 200 heb ik ook een Roco vectron die er waarschijnlijk veel beter gaat uitzien en dan duw ik er zelf wel een Lopi 4 in.
-
Dat Märklin niet aardig is voor potentiële klanten is dus nog vriendelijk uitgedrukt.
Hallo
Moet dat dan? Het is een bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling.
Overigens zie ik geen verschil met andere merken.
Bart
-
Ja dat moet, vooral als bedrijf.
-
Waarom zou een rijtuig niet op schaal eigenlijk minder duur moeten zijn dan een rijtuig wel op schaal? Uitgerekend Märklin laat zien dat dat verband niet bestaat. Het beetje verschil in materiaalkosten heeft weinig invloed op de prijs ;D
Ik zou ook niet weten waarom uitgerekend Märklin rijtuigen van het niveau LSM zou moeten gaan ontwikkelen. Het brengen van rijtuigen in een incorrecte schaal is juist hier een heilig huisje omdat (de beperkingen van) hun railsysteem heilig is. Bij elke andere fabrikant die gewoon 1:87 rijtuigen maakt zou het dus logischer en wenselijker zijn in mijn optiek als 'we' dus rijtuigen willen vergelijkbaar met LSM
Terwijl mijn Roco's 1/87 prima over mijn m en k rails rijden, zie ik geen beperkingen. Alleen de 'oude' wissellantaarnen geven problemen. Maar die zijn eraf in mijn schaduwstations. De 'nieuwe' lantaarnen hebben geen problemen.
-
Eh.... oproep aan iedereen in dit draadje: in hoeverre kunnen jullie iets constructiever zijn? Ik (=moderator) ben, gezien mijn modelbaan-onderwerp, niet geïnteresseerd in Märklin en in nieuwe NL modellen. Als moderator ben ik dit draadje wel aan het volgen. De reden? Ik heb er al twee keer lopen vegen omdat er de standaard "te duur! Aargh!" berichten werden geplaatst.
Maar nog steeds vliegt het "wisselstroom!", "Märklin is duur", "trix is stiefkindje", "93.5 is $%&S^" in het rond.
Aan iedereen die dergelijke uitspraken heeft gedaan bij deze dus de vraag hoe constructief dat was. Als mod die nooit dit soort modellen zal kopen ("geef mij maar tweedehands roco DB spul uit de jaren 1990") zit ik me te verbazen over hoe het er hier aan toe gaat. Moet alles van Märklin bekritiseerd worden? Is alles slecht? Willen jullie "dus" dat ik het draadje maar dichtgooi? Een zeikdraadje kunnen we hier op ons geliefde forom missen als kiespijn, dus......
Dus.... uitnodiging bij deze aan de notoire klagers in dit draadje om hun bezwaren iets ordentelijker te verwoorden. En anders ga ik weer zambonizeren. Lijkt me terecht.
En een nog hartelijker uitnodiging aan alle anderen om hun besprekingen van nieuwe Mätrix modellen toe te voegen!
Reinout-als-moderator
-
De Märklin Highlights in een "Werksfilm" op Youtube:
https://youtu.be/EODGzQuuC5E (https://youtu.be/EODGzQuuC5E)
Grz,
Gérard Drost
-
Interessant filmpje.
Ik ben behoorlijk overtuigd. Die BR42 staat hoog op mijn verlanglijstje. (Zie mijn posting van gisteravond).
Groet, Bas
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2017-01-14_om_15.03.44.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2017-01-14_om_15.03.44.png)
Vind het niet fraai aan de voorkant. Is dit een proefmodel?
-
Lijkt een uitvergroot schaal Z model :o
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2017-01-14_om_15.16.58.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Schermafbeelding_2017-01-14_om_15.16.58.png)
Voor de rode geldt hetzelfde. Lijkt mij dat dit niet het definitieve model is.
-
Ja, die wordt zo uitgeleverd en dan hebben we hier weer vele pagina's leesplezier.
handmonster, kap van een 185 met een zelfgemaakte kop erop. Nee, niet? ::)
-
Zoals in de nieuwheden catalogus staat, zijn dit nog handregelaars. ;D (Langleve google translate...).
De Duitse versie is hier iets duidelijker: Handmuster. Het zijn dus nog proefmodellen. Als ik de plaatjes bekijk zijn beide zo uit de 3d-printer gerold.
Als verkoper heb je natuurlijk altijd de keus. Laat ik alleen het plaatje van origineel zien, kan de klant hetzelf bedenken hoe het model er uit ziet; of laat ik een hele vroege protomodel zien, details zijn niet erg goed, maar laten wel de ruimtelijke indruk van het model zien (hoe ziet het er straks bij mijn modeltafel eruit).
Wat je ook doet, tot de eerste productie modellen kan het alle kanten uit. En daar zijn er, offtopic gaand, ook de nodige voorbeelden van.
Jan-Peter
-
Zag net bij mijn favoriete winkel dat de TEE VT11.5 ( M37603) nu ook in een gouden versie wordt aangeboden voor een kleine € 2.400,-- Volgens mij een schitterend model en uiteraard voor de verzamelaar van bijzondere objecten.
Jammer dat er volgens mij nu geen gelijkstroom versie uitkomt. Of zijn de wijzen van MTE daar ook toe in staat om deze om te bouwen. Dan zou ik er zeker belangstelling voor hebben
Groet,
Pauw
-
Informeer dit bij hen, momenteel zitten ze echter in Neurenberg. Een antwoord zal dus in of na het weekend pas komen.
Groeten,
Christoph
ps. ik hoef geen goud kleurig TEE treinstel, volgens mij heeft deze zo niet gereden. Dus ook niet op mijn modelbaan.
-
Er staan best wel leuke dingen tussen. De "opvolger" van de GATX-set, met 12 wagens voor Märklin en 6 van Trix heb je dan 3,5 meter aan keteltrein. En met €40 per wagen is dat eh... oké.
Amerikaans en inox is leuk, maar die zou ik eerder aan de overkant van de grote plas kopen. Wel even wachten tot daar paniek uitbreekt en de dollar zakt.
Ik weet niet goed wat ik over die 24-karaats VT 11.5 zou moeten denken.
Saillant detail: de rail op de eerste pagina van de Märklin-catalogus hebben geen puko's. ;D
- Peter
-
Spoor 1 heeft toch ook geen puko's ???
:P :P :D
-
Omdat er ook wel wat liefhebbers zijn van frans materieel: een indrukwekkende lok serie 241-A van de SNCF. Als museumlok ook vast wel op andere thema's in te zetten.
https://www.maerklin.de/de/lp/2017/die-goldene-zeit-des-reisens/
Märklin: 39241, Trix: 22941. Zeker niet goedkoop maar het is in ieder geval geen lullig klein dingetje ;)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plakatprospekt_22941_DD_F_NL_low_res_Pagina_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Plakatprospekt_22941_DD_F_NL_low_res_Pagina_1.jpg)
(Bron: Trix)