Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 17:02:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:09:51
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 16:01:20
Probleem met inloggen door Joz
Vandaag om 15:55:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 15:50:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Onshape gebruikersgroep door MOVisser
Vandaag om 13:23:37
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:03:35
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
  

Auteur Topic: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?  (gelezen 17624 keer)

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 947
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #90 Gepost op: 08 January 2017, 09:57:55 »
Dreig even off topic te gaan maar hoop dat dit door de vingers wordt gezien daar het over het in dit draadje besprokene gaat.
Het zou aan de organisator van de beurs in Houten te overwegen zijn dat hij in dit soort omstandigheden de beurs kan afgelasten. Nu hebben zowel klanten als handelaren grote risico's gelopen. Voor hen die er wel waren zal de beurs niet het aanbod en de omzet geboden hebben wat men er normaal van mag verwachten.
Voor de organisatie zijn er mogelijk wel kosten en geen inkomsten. Dat is echter middels een goed contract, verzekering en mogelijk beroep op overmacht mogelijk een oplossing voor te vinden. Verder is het in de huidige tijd ivrij eenvoudig iedereen tijdig op de hoogte te brengen.
Als reactie op de opmerking van Falcon: zowel in België als in Duitsland is het gebruik van Winterbanden meer gemeengoed danwel wettelijk voorgeschreven in deze omstandigheden. Je opmerking over spray is nu net de essentie van het typisch Nederlandse probleem. In Nederland gebruiken we veel ZOAB (zeer open asfalt beton). Buiten Nederland wordt ZOAB vrijwel niet toegepast. ZOAB heeft als goede eigenschap dat het meer water opneemt en zo tot minder opspattend water en dus beter zicht en grip leidt. Nadeel is echter dat het oppervlak bij ijzel veel gladder wordt en ook veel  moeilijker schoon te krijgen is.
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3500
    • modulebaan.nl
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #91 Gepost op: 08 January 2017, 10:20:25 »
Naar mijn idee waren de omstandigheden gisteren niet zo slecht dat de beurs afgelast moest worden. Een aantal handelaren zal ook al op vrijdagavond aangekomen zijn, en in Houten overnacht hebben.
Het wegdek in Nederland is gebouwd voor hier normale omstandigheden: regen. Dan is het heel prettig als er geen opspattend water is. Ik vermoed dat dat de verkeersveiligheid ook ten goede komt.
Voorzover ik begrepen heb, moeten we rekening houden met gemiddeld twee dagen per jaar dat de omstandigheden echt slecht zijn door ijzel. Waarschijnlijk is dit in onze omstandigheden de situatie die het minste aantal verkeersslachtoffers veroorzaakt. Ondanks het grote aantal aanrijdingen met blikschade van gisteren.
In de loop van de dag werden de omstandigheden vanuit het westen beter, zoals ook voorspeld.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22757
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #92 Gepost op: 08 January 2017, 10:29:23 »
Ja, regen is een stuk normaler in Nederland dan sneeuw en ijs (in België ook denk ik). Het voordeel van ZOAB bij regen is heel goed te merken bij een overgang tussen ZOAB en klassiek asfalt. Echt een wereld van verschil, vooral wat betreft het zicht.
Of het allemaal veel ongevallen scheelt is wat anders. Denk wel dat het scheelt, maar mensen rijden bij regen harder op ZOAB net als ze doen op sneeuwbanden bij sneeuw en ijs.

Overigens gisteren niet naar Houten geweest, omdat ik niets nodig had. De fiets met sneeuwbanden had het wel gered.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #93 Gepost op: 08 January 2017, 10:30:14 »
Als reactie op de opmerking van Falcon: zowel in België als in Duitsland is het gebruik van Winterbanden meer gemeengoed danwel wettelijk voorgeschreven in deze omstandigheden.
In Duitsland overigens wèl verplicht. Er wordt uiteraard niet op gecontrolleerd maar na een ongeval krijg je problemen.

Anyway On Topic. Ik ben uiteindelijk niet gegaan gezien de meldingen. Ik ben bij dit soort omstandigheden altijd banger voor mijn medeweggebruikers dan voor mijzelf. En zeker in het weekend zit er weer ander volk op de weg. Voor een zak zeeschuim en wat autotjes is mij dat het risico niet waard.
No dress rehearsel, this is our life.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22757
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #94 Gepost op: 08 January 2017, 10:31:33 »
Je weet toch dat iedereen beter rijdt dan gemiddeld Marc?  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #95 Gepost op: 08 January 2017, 10:34:47 »
Vooral ik.  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #96 Gepost op: 08 January 2017, 10:44:48 »
Is degemiddelde duitser niet meer gewend aan winters weer
En met zoab is het slecht strooien,omdat het zout in het zoab zakt en dan geen werking meer heeft
En wat de meesten NIETkunnen ,is aanpassen
« Laatst bewerkt op: 08 January 2017, 14:03:36 door Reinout van Rees. Reden: Tag gefixt »

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2708
  • Wel Belg, niet gek !
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #97 Gepost op: 08 January 2017, 18:28:05 »
Heb zelf winterbanden omdat ik veel kilometers doe, maar hou er rekening mee : winterbanden zijn alleen nuttig voor regen en sneeuw. Waarbij je bij deze laatste ok niet als een gek door de sneuuw moet sjeezen. Op ijzel, glij je even goed/slecht ( hoe je't bekijkt ) met winterbanden als met zomerbanden. Ijzel is gewoon een kwestie van rijstijl aanpassen, en dat wil in sommige gevallen effectief wel zeggen : minder dan 50 rijden.
Want heb het gisteren onderweg naar Houten mogen ondervinden rondom Breda : ook al rij je 50 daar zoals de borden boven de autostrade toonden, je glijdt van hier naar daar, ook al rij je gewoon rechtdoor aan een slakkegangetje. Gewoon kwestie van rustig blijven, geen bruuske maneauvres maken, en als je zulk weer niet gewoon bent, gewoon thuisblijven, zobiezo al genoeg brokkenpiloten op de baan ( waar ik ook niet mee ga zeggen dat ik een superchauffeur ben :) )

Maar de beurs er om aflassen .... dunno. Je gaat zobiezo mensen voor de deur hebben staan, die niet dagelijks hun mail/internet checken voor ze vertrekken etc, en die staan uiteindelijk ook voor een gesloten deur.
Ondernemen = risicos nemen, en dat wil wel eens zeggen dat je een beurs organiseerd, of als standhouder naar een beurs gaat, waar weinig opkomst is.