Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko blauwe 1000 door Deetrein
Vandaag om 20:52:31
Esu 51820 SwitchPilot v2 door Ben
Vandaag om 19:52:14
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 19:29:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 19:25:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Debvd
Vandaag om 19:23:33
Terschellinger Spoor door Michiel2
Vandaag om 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:03:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
Minibaan Visserskaai H0 door jan47
Vandaag om 13:06:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:57
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
  

Auteur Topic: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?  (gelezen 17480 keer)

RikM

  • Offline Offline
  • Berichten: 947
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #90 Gepost op: 08 January 2017, 09:57:55 »
Dreig even off topic te gaan maar hoop dat dit door de vingers wordt gezien daar het over het in dit draadje besprokene gaat.
Het zou aan de organisator van de beurs in Houten te overwegen zijn dat hij in dit soort omstandigheden de beurs kan afgelasten. Nu hebben zowel klanten als handelaren grote risico's gelopen. Voor hen die er wel waren zal de beurs niet het aanbod en de omzet geboden hebben wat men er normaal van mag verwachten.
Voor de organisatie zijn er mogelijk wel kosten en geen inkomsten. Dat is echter middels een goed contract, verzekering en mogelijk beroep op overmacht mogelijk een oplossing voor te vinden. Verder is het in de huidige tijd ivrij eenvoudig iedereen tijdig op de hoogte te brengen.
Als reactie op de opmerking van Falcon: zowel in België als in Duitsland is het gebruik van Winterbanden meer gemeengoed danwel wettelijk voorgeschreven in deze omstandigheden. Je opmerking over spray is nu net de essentie van het typisch Nederlandse probleem. In Nederland gebruiken we veel ZOAB (zeer open asfalt beton). Buiten Nederland wordt ZOAB vrijwel niet toegepast. ZOAB heeft als goede eigenschap dat het meer water opneemt en zo tot minder opspattend water en dus beter zicht en grip leidt. Nadeel is echter dat het oppervlak bij ijzel veel gladder wordt en ook veel  moeilijker schoon te krijgen is.
Interesse Scandinavië,NS IV-V en scenery

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3499
    • modulebaan.nl
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #91 Gepost op: 08 January 2017, 10:20:25 »
Naar mijn idee waren de omstandigheden gisteren niet zo slecht dat de beurs afgelast moest worden. Een aantal handelaren zal ook al op vrijdagavond aangekomen zijn, en in Houten overnacht hebben.
Het wegdek in Nederland is gebouwd voor hier normale omstandigheden: regen. Dan is het heel prettig als er geen opspattend water is. Ik vermoed dat dat de verkeersveiligheid ook ten goede komt.
Voorzover ik begrepen heb, moeten we rekening houden met gemiddeld twee dagen per jaar dat de omstandigheden echt slecht zijn door ijzel. Waarschijnlijk is dit in onze omstandigheden de situatie die het minste aantal verkeersslachtoffers veroorzaakt. Ondanks het grote aantal aanrijdingen met blikschade van gisteren.
In de loop van de dag werden de omstandigheden vanuit het westen beter, zoals ook voorspeld.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22719
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #92 Gepost op: 08 January 2017, 10:29:23 »
Ja, regen is een stuk normaler in Nederland dan sneeuw en ijs (in België ook denk ik). Het voordeel van ZOAB bij regen is heel goed te merken bij een overgang tussen ZOAB en klassiek asfalt. Echt een wereld van verschil, vooral wat betreft het zicht.
Of het allemaal veel ongevallen scheelt is wat anders. Denk wel dat het scheelt, maar mensen rijden bij regen harder op ZOAB net als ze doen op sneeuwbanden bij sneeuw en ijs.

Overigens gisteren niet naar Houten geweest, omdat ik niets nodig had. De fiets met sneeuwbanden had het wel gered.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10774
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #93 Gepost op: 08 January 2017, 10:30:14 »
Als reactie op de opmerking van Falcon: zowel in België als in Duitsland is het gebruik van Winterbanden meer gemeengoed danwel wettelijk voorgeschreven in deze omstandigheden.
In Duitsland overigens wèl verplicht. Er wordt uiteraard niet op gecontrolleerd maar na een ongeval krijg je problemen.

Anyway On Topic. Ik ben uiteindelijk niet gegaan gezien de meldingen. Ik ben bij dit soort omstandigheden altijd banger voor mijn medeweggebruikers dan voor mijzelf. En zeker in het weekend zit er weer ander volk op de weg. Voor een zak zeeschuim en wat autotjes is mij dat het risico niet waard.
No dress rehearsel, this is our life.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22719
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #94 Gepost op: 08 January 2017, 10:31:33 »
Je weet toch dat iedereen beter rijdt dan gemiddeld Marc?  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10774
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #95 Gepost op: 08 January 2017, 10:34:47 »
Vooral ik.  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5941
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #96 Gepost op: 08 January 2017, 10:44:48 »
Is degemiddelde duitser niet meer gewend aan winters weer
En met zoab is het slecht strooien,omdat het zout in het zoab zakt en dan geen werking meer heeft
En wat de meesten NIETkunnen ,is aanpassen
« Laatst bewerkt op: 08 January 2017, 14:03:36 door Reinout van Rees. Reden: Tag gefixt »

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2706
  • Wel Belg, niet gek !
Re: 7 januari 2017 Houten wie gaat er?
« Reactie #97 Gepost op: 08 January 2017, 18:28:05 »
Heb zelf winterbanden omdat ik veel kilometers doe, maar hou er rekening mee : winterbanden zijn alleen nuttig voor regen en sneeuw. Waarbij je bij deze laatste ok niet als een gek door de sneuuw moet sjeezen. Op ijzel, glij je even goed/slecht ( hoe je't bekijkt ) met winterbanden als met zomerbanden. Ijzel is gewoon een kwestie van rijstijl aanpassen, en dat wil in sommige gevallen effectief wel zeggen : minder dan 50 rijden.
Want heb het gisteren onderweg naar Houten mogen ondervinden rondom Breda : ook al rij je 50 daar zoals de borden boven de autostrade toonden, je glijdt van hier naar daar, ook al rij je gewoon rechtdoor aan een slakkegangetje. Gewoon kwestie van rustig blijven, geen bruuske maneauvres maken, en als je zulk weer niet gewoon bent, gewoon thuisblijven, zobiezo al genoeg brokkenpiloten op de baan ( waar ik ook niet mee ga zeggen dat ik een superchauffeur ben :) )

Maar de beurs er om aflassen .... dunno. Je gaat zobiezo mensen voor de deur hebben staan, die niet dagelijks hun mail/internet checken voor ze vertrekken etc, en die staan uiteindelijk ook voor een gesloten deur.
Ondernemen = risicos nemen, en dat wil wel eens zeggen dat je een beurs organiseerd, of als standhouder naar een beurs gaat, waar weinig opkomst is.