Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
Vandaag om 23:16:43
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Edsko Hekman
Vandaag om 23:15:09
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
Vandaag om 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
  

Auteur Topic: Piko 2017  (gelezen 63840 keer)

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 698
  • DCC 1:87 NS (1996)
Re: Piko 2017
« Reactie #30 Gepost op: 29 December 2016, 16:33:58 »
Interesant die 2200en , zit er ook cabineverlichting in ? is het hekwerk van metaal of plastic ?
Gelijkstroom 1:87 NS(1981)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Piko 2017
« Reactie #31 Gepost op: 29 December 2016, 16:37:58 »
Cabine verlichting dacht ik wel (digitaal schakelbaar) en zover ik weet metalen handrailingen.
« Laatst bewerkt op: 29 December 2016, 16:39:46 door Chris »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Piko 2017
« Reactie #32 Gepost op: 29 December 2016, 16:54:50 »
Dan neem ik ook aan apart schakelbare front- en sluitverlichting?

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4261
Re: Piko 2017
« Reactie #33 Gepost op: 29 December 2016, 17:25:37 »
De sounddecoder komt ook los te koop zag ik.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #34 Gepost op: 29 December 2016, 17:28:03 »
De 2200'n als dummy zou ook heel welkom zijn. Een meerwerkende 2200 achterop een Klompentrein gaat vast geen succes worden namelijk.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4350
    • Modeltrein projecten
Re: Piko 2017
« Reactie #35 Gepost op: 29 December 2016, 17:39:06 »
Hoezo niet? Ik heb twee diesels van REE. In multitractie op de multimuis reageren ze *exact* gelijk geen getrek en geduw. Als je 2 Piko's uit dezelfde productie haalt moet dat ook kunnen. Kijk dat het overbodig is, is een ander verhaal.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Piko 2017
« Reactie #36 Gepost op: 29 December 2016, 18:12:33 »
En als je wat tandwieltjes verwijdert, heb je ook een dummy.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5568
Re: Piko 2017
« Reactie #37 Gepost op: 29 December 2016, 18:15:47 »
En zou er, belangrijk voor een Nederlands model, ook rangeerverlichting in de HO 2200 zitten?
Groet, Frank

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5378
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #38 Gepost op: 29 December 2016, 18:37:17 »
Hoezo niet? Ik heb twee diesels van REE. In multitractie op de multimuis reageren ze *exact* gelijk geen getrek en geduw. Als je 2 Piko's uit dezelfde productie haalt moet dat ook kunnen. Kijk dat het overbodig is, is een ander verhaal.

Met twee locs vooraan kan dat inderdaad best, zo doe ik dat ook met 2x 2400. Maar met drie of vier Plan E's en een energiewagen tussen beide locs, krijg je problemen in de bogen, omdat de trein daar langer wordt door de kortkoppelmechanieken.

En als je wat tandwieltjes verwijdert, heb je ook een dummy.
Uiteraard, maar als een dummy fabriek-af goedkoper kan omdat er geen motor etc in hoeft....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2178
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Piko 2017
« Reactie #39 Gepost op: 29 December 2016, 19:37:07 »
Wat ook leuk is, is dat ze de sounddecoder ook los leveren.

Verder hoop ik wel dat de foto's bij de HO modellen van de huidige N modellen zijn.  ;)
Gezien de nummers zal dat ook wel.
Grtz!
Tedo

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Piko 2017
« Reactie #40 Gepost op: 29 December 2016, 19:41:48 »
Met twee locs vooraan kan dat inderdaad best, zo doe ik dat ook met 2x 2400. Maar met drie of vier Plan E's en een energiewagen tussen beide locs, krijg je problemen in de bogen, omdat de trein daar langer wordt door de kortkoppelmechanieken.
Vangt de lastregeling dat niet op? Daar is het toch voor zou je zeggen...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Piko 2017
« Reactie #41 Gepost op: 29 December 2016, 19:47:09 »
Uiteraard, maar als een dummy fabriek-af goedkoper kan omdat er geen motor etc in hoeft....

Jeroen

En hoeveel euro scheelt dat denk je?
Qua ontwikkel- en productiekosten is er nauwelijks verschil tussen een gemotoriseerde en ongemotoriseerde versie. Terwijl kopers wel een serieus prijsverschil verwachten. Reden waarom er zo weinig dummies van Europese loks of van treinstellen worden uitgebracht. Tegenwoordig eigenlijk alleen weleens in een set.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Met een sik

  • NS modellen wakkeren de hebberigheid aan
  • Offline Offline
  • Berichten: 844
  • mekkerend het leven door
Re: Piko 2017
« Reactie #42 Gepost op: 29 December 2016, 19:57:48 »
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de importeur met de vraag waarom een losse sounddecoder € 110,- kost en het prijsverschil tussen een analoge loc en een loc met ingebouwde sounddecoder maar € 90,- is
Groet,

Gerard

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Piko 2017
« Reactie #43 Gepost op: 29 December 2016, 20:10:34 »
Gerard,

Als je een loc koopt, betaal je meteen een bedrag voor behandeling van je bestelling, de logistiek, de administratieve verwerking van je betaling enz.
Als je diezelfde loc koopt inclusief sounddecoder betaal je de kosten van die decoder,  € 90,- extra.

Koop je diezelfde decoder los, betaal je ook  € 90,- voor je decoder. En daar komen dan ook de diverse kosten bij. Dat is ongeveer de  € 20,- verschil. Dat lijkt wellicht veel, maar ik denk dat die € 20,- best wel redelijk is.

Sander

brutus

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re: Piko 2017
« Reactie #44 Gepost op: 29 December 2016, 20:11:10 »
Met een Sik,

Bijna overal is het zo dat als je een accesoire los koopt je meer betaald dan  direkt bij aankoop.  Denk aan opslag kosten, voorraad kosten, handelingskosten etc. Bij inbouw in de fabriek bestellen ze gelijk een groot aantal. En als je dan later hem wilt is het een  serviceonderdeel.  Ik vind het alleen wel vreemd dat dit soort vragen in de hobby bij de importeur neergelegt word. Als je met de auto een vraag hebt, ga je naar je garage en niet naar de  importeur. In dit geval vraag je het de winkel, de importeur doet normalieter   alleen contacten met de winkelier. Anders krijgen ze een dagtaak aan mails behandelen van alle hobbyisten.

Maar misschien dat Wim Wolters wel even tijd vrij maakt voor jou vraag , het is een aardige man.

Groeten

Brutus