Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 07:54:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 07:53:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 07:51:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 06:38:25
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Biesje
Vandaag om 00:41:33
Roco wagon openen door ArjanB
02 October 2025, 23:58:14
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
02 October 2025, 22:46:17
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
02 October 2025, 22:33:27
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
02 October 2025, 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
02 October 2025, 21:34:36
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
02 October 2025, 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
02 October 2025, 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
02 October 2025, 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
02 October 2025, 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
02 October 2025, 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
02 October 2025, 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
02 October 2025, 18:23:08
De wijntrein door Frits C
02 October 2025, 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
02 October 2025, 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
02 October 2025, 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
02 October 2025, 15:51:21
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
02 October 2025, 12:33:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
02 October 2025, 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
02 October 2025, 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
02 October 2025, 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
02 October 2025, 09:43:08
  

Auteur Topic: Piko 2017  (gelezen 65798 keer)

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 705
  • DCC 1:87 NS (1996)
Re: Piko 2017
« Reactie #30 Gepost op: 29 December 2016, 16:33:58 »
Interesant die 2200en , zit er ook cabineverlichting in ? is het hekwerk van metaal of plastic ?
Gelijkstroom 1:87 NS(1981)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re: Piko 2017
« Reactie #31 Gepost op: 29 December 2016, 16:37:58 »
Cabine verlichting dacht ik wel (digitaal schakelbaar) en zover ik weet metalen handrailingen.
« Laatst bewerkt op: 29 December 2016, 16:39:46 door Chris »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4561
Re: Piko 2017
« Reactie #32 Gepost op: 29 December 2016, 16:54:50 »
Dan neem ik ook aan apart schakelbare front- en sluitverlichting?

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4279
Re: Piko 2017
« Reactie #33 Gepost op: 29 December 2016, 17:25:37 »
De sounddecoder komt ook los te koop zag ik.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5384
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #34 Gepost op: 29 December 2016, 17:28:03 »
De 2200'n als dummy zou ook heel welkom zijn. Een meerwerkende 2200 achterop een Klompentrein gaat vast geen succes worden namelijk.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: Piko 2017
« Reactie #35 Gepost op: 29 December 2016, 17:39:06 »
Hoezo niet? Ik heb twee diesels van REE. In multitractie op de multimuis reageren ze *exact* gelijk geen getrek en geduw. Als je 2 Piko's uit dezelfde productie haalt moet dat ook kunnen. Kijk dat het overbodig is, is een ander verhaal.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22564
Re: Piko 2017
« Reactie #36 Gepost op: 29 December 2016, 18:12:33 »
En als je wat tandwieltjes verwijdert, heb je ook een dummy.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5611
Re: Piko 2017
« Reactie #37 Gepost op: 29 December 2016, 18:15:47 »
En zou er, belangrijk voor een Nederlands model, ook rangeerverlichting in de HO 2200 zitten?
Groet, Frank

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5384
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #38 Gepost op: 29 December 2016, 18:37:17 »
Hoezo niet? Ik heb twee diesels van REE. In multitractie op de multimuis reageren ze *exact* gelijk geen getrek en geduw. Als je 2 Piko's uit dezelfde productie haalt moet dat ook kunnen. Kijk dat het overbodig is, is een ander verhaal.

Met twee locs vooraan kan dat inderdaad best, zo doe ik dat ook met 2x 2400. Maar met drie of vier Plan E's en een energiewagen tussen beide locs, krijg je problemen in de bogen, omdat de trein daar langer wordt door de kortkoppelmechanieken.

En als je wat tandwieltjes verwijdert, heb je ook een dummy.
Uiteraard, maar als een dummy fabriek-af goedkoper kan omdat er geen motor etc in hoeft....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2192
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Piko 2017
« Reactie #39 Gepost op: 29 December 2016, 19:37:07 »
Wat ook leuk is, is dat ze de sounddecoder ook los leveren.

Verder hoop ik wel dat de foto's bij de HO modellen van de huidige N modellen zijn.  ;)
Gezien de nummers zal dat ook wel.
Grtz!
Tedo

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Piko 2017
« Reactie #40 Gepost op: 29 December 2016, 19:41:48 »
Met twee locs vooraan kan dat inderdaad best, zo doe ik dat ook met 2x 2400. Maar met drie of vier Plan E's en een energiewagen tussen beide locs, krijg je problemen in de bogen, omdat de trein daar langer wordt door de kortkoppelmechanieken.
Vangt de lastregeling dat niet op? Daar is het toch voor zou je zeggen...

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22564
Re: Piko 2017
« Reactie #41 Gepost op: 29 December 2016, 19:47:09 »
Uiteraard, maar als een dummy fabriek-af goedkoper kan omdat er geen motor etc in hoeft....

Jeroen

En hoeveel euro scheelt dat denk je?
Qua ontwikkel- en productiekosten is er nauwelijks verschil tussen een gemotoriseerde en ongemotoriseerde versie. Terwijl kopers wel een serieus prijsverschil verwachten. Reden waarom er zo weinig dummies van Europese loks of van treinstellen worden uitgebracht. Tegenwoordig eigenlijk alleen weleens in een set.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Met een sik

  • NS modellen wakkeren de hebberigheid aan
  • Offline Offline
  • Berichten: 847
  • mekkerend het leven door
Re: Piko 2017
« Reactie #42 Gepost op: 29 December 2016, 19:57:48 »
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de importeur met de vraag waarom een losse sounddecoder € 110,- kost en het prijsverschil tussen een analoge loc en een loc met ingebouwde sounddecoder maar € 90,- is
Groet,

Gerard

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Piko 2017
« Reactie #43 Gepost op: 29 December 2016, 20:10:34 »
Gerard,

Als je een loc koopt, betaal je meteen een bedrag voor behandeling van je bestelling, de logistiek, de administratieve verwerking van je betaling enz.
Als je diezelfde loc koopt inclusief sounddecoder betaal je de kosten van die decoder,  € 90,- extra.

Koop je diezelfde decoder los, betaal je ook  € 90,- voor je decoder. En daar komen dan ook de diverse kosten bij. Dat is ongeveer de  € 20,- verschil. Dat lijkt wellicht veel, maar ik denk dat die € 20,- best wel redelijk is.

Sander

brutus

  • Offline Offline
  • Berichten: 118
Re: Piko 2017
« Reactie #44 Gepost op: 29 December 2016, 20:11:10 »
Met een Sik,

Bijna overal is het zo dat als je een accesoire los koopt je meer betaald dan  direkt bij aankoop.  Denk aan opslag kosten, voorraad kosten, handelingskosten etc. Bij inbouw in de fabriek bestellen ze gelijk een groot aantal. En als je dan later hem wilt is het een  serviceonderdeel.  Ik vind het alleen wel vreemd dat dit soort vragen in de hobby bij de importeur neergelegt word. Als je met de auto een vraag hebt, ga je naar je garage en niet naar de  importeur. In dit geval vraag je het de winkel, de importeur doet normalieter   alleen contacten met de winkelier. Anders krijgen ze een dagtaak aan mails behandelen van alle hobbyisten.

Maar misschien dat Wim Wolters wel even tijd vrij maakt voor jou vraag , het is een aardige man.

Groeten

Brutus