Doel:€250.00
Donaties:€206.00

Per saldo:€-44.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 04-07-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ex-DR V100
Vandaag om 06:05:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 01:25:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:58
Doornvliet door Robkop
20 July 2024, 23:21:20
Gebruikt iemand de photon workshop slicer van anycubic? door MOVisser
20 July 2024, 23:05:40
PB Models DH1 hapert/valt stil in één richting door Ronald Halma
20 July 2024, 22:54:25
Ronald bouwt een 2-turnout Inglenook door Ronald Halma
20 July 2024, 22:47:08
Ik loop vast, maar er zit beweging in door Bahn-AG
20 July 2024, 22:42:23
functie decoder door NS 1607
20 July 2024, 22:39:26
Mafen NS sein met cijferbak - aansturing door MarkSpoor
20 July 2024, 22:30:41
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
20 July 2024, 22:24:02
Etra ketelwagen door ES44C4
20 July 2024, 22:22:18
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
20 July 2024, 22:15:57
23/25 juli Venice Simplon-Oriënt-Express door Thom
20 July 2024, 21:58:32
Koninklijke trein met pensioen door Thom
20 July 2024, 21:53:21
19 Toen door Willem1951
20 July 2024, 21:09:06
Verf aanschaffen modelbouw door defender
20 July 2024, 20:49:37
BNLS Module “Wijhe” door Hans van de Burgt
20 July 2024, 19:51:52
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
20 July 2024, 19:33:43
PIKO 52462 NS2000 geluid door erbink
20 July 2024, 18:37:15
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
20 July 2024, 17:03:29
Overstap naar HTM? door Jeronimos
20 July 2024, 16:14:34
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
20 July 2024, 16:04:29
Resinprinter; welke zou je nu kopen? door Reinout van Rees
20 July 2024, 15:55:46
VERPLAATST: Ronald is een Tester! door Reinout van Rees
20 July 2024, 15:51:11
NS-6000 in Spoor-1 door Stefan88
20 July 2024, 14:46:58
Nieuw Railmagazine speciaalnummer 19 is uit: De NS in 1961 door spoorfan
20 July 2024, 13:56:50
Al mijn goede ideeën... door bask185
20 July 2024, 13:44:20
Baureihe 52 001 in de Reichsbahn tijd (en 50 377) door Stefan88
20 July 2024, 11:55:23
Onshape cursus door Henk de Vlaam
20 July 2024, 11:39:32
  

Auteur Topic: Piko 2017  (gelezen 57867 keer)

Corné81

  • Offline Offline
  • Berichten: 580
  • NS TP Va (1995/1996)
Re: Piko 2017
« Reactie #30 Gepost op: 29 December 2016, 16:33:58 »
Interesant die 2200en , zit er ook cabineverlichting in ? is het hekwerk van metaal of plastic ?
Gelijkstroom 1:87 NS Tp Va Dienstregelingsjaar 1995/1996

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18595
    • Het Groterdam Project
Re: Piko 2017
« Reactie #31 Gepost op: 29 December 2016, 16:37:58 »
Cabine verlichting dacht ik wel (digitaal schakelbaar) en zover ik weet metalen handrailingen.
« Laatst bewerkt op: 29 December 2016, 16:39:46 door Chris »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4512
Re: Piko 2017
« Reactie #32 Gepost op: 29 December 2016, 16:54:50 »
Dan neem ik ook aan apart schakelbare front- en sluitverlichting?

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3910
Re: Piko 2017
« Reactie #33 Gepost op: 29 December 2016, 17:25:37 »
De sounddecoder komt ook los te koop zag ik.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5204
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #34 Gepost op: 29 December 2016, 17:28:03 »
De 2200'n als dummy zou ook heel welkom zijn. Een meerwerkende 2200 achterop een Klompentrein gaat vast geen succes worden namelijk.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4327
    • Modeltrein projecten
Re: Piko 2017
« Reactie #35 Gepost op: 29 December 2016, 17:39:06 »
Hoezo niet? Ik heb twee diesels van REE. In multitractie op de multimuis reageren ze *exact* gelijk geen getrek en geduw. Als je 2 Piko's uit dezelfde productie haalt moet dat ook kunnen. Kijk dat het overbodig is, is een ander verhaal.
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21766
Re: Piko 2017
« Reactie #36 Gepost op: 29 December 2016, 18:12:33 »
En als je wat tandwieltjes verwijdert, heb je ook een dummy.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
Re: Piko 2017
« Reactie #37 Gepost op: 29 December 2016, 18:15:47 »
En zou er, belangrijk voor een Nederlands model, ook rangeerverlichting in de HO 2200 zitten?
Groet, Frank

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5204
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Piko 2017
« Reactie #38 Gepost op: 29 December 2016, 18:37:17 »
Hoezo niet? Ik heb twee diesels van REE. In multitractie op de multimuis reageren ze *exact* gelijk geen getrek en geduw. Als je 2 Piko's uit dezelfde productie haalt moet dat ook kunnen. Kijk dat het overbodig is, is een ander verhaal.

Met twee locs vooraan kan dat inderdaad best, zo doe ik dat ook met 2x 2400. Maar met drie of vier Plan E's en een energiewagen tussen beide locs, krijg je problemen in de bogen, omdat de trein daar langer wordt door de kortkoppelmechanieken.

En als je wat tandwieltjes verwijdert, heb je ook een dummy.
Uiteraard, maar als een dummy fabriek-af goedkoper kan omdat er geen motor etc in hoeft....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2121
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Piko 2017
« Reactie #39 Gepost op: 29 December 2016, 19:37:07 »
Wat ook leuk is, is dat ze de sounddecoder ook los leveren.

Verder hoop ik wel dat de foto's bij de HO modellen van de huidige N modellen zijn.  ;)
Gezien de nummers zal dat ook wel.
Grtz!
Tedo

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Piko 2017
« Reactie #40 Gepost op: 29 December 2016, 19:41:48 »
Met twee locs vooraan kan dat inderdaad best, zo doe ik dat ook met 2x 2400. Maar met drie of vier Plan E's en een energiewagen tussen beide locs, krijg je problemen in de bogen, omdat de trein daar langer wordt door de kortkoppelmechanieken.
Vangt de lastregeling dat niet op? Daar is het toch voor zou je zeggen...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21766
Re: Piko 2017
« Reactie #41 Gepost op: 29 December 2016, 19:47:09 »
Uiteraard, maar als een dummy fabriek-af goedkoper kan omdat er geen motor etc in hoeft....

Jeroen

En hoeveel euro scheelt dat denk je?
Qua ontwikkel- en productiekosten is er nauwelijks verschil tussen een gemotoriseerde en ongemotoriseerde versie. Terwijl kopers wel een serieus prijsverschil verwachten. Reden waarom er zo weinig dummies van Europese loks of van treinstellen worden uitgebracht. Tegenwoordig eigenlijk alleen weleens in een set.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Met een sik

  • NS modellen wakkeren de hebberigheid aan
  • Offline Offline
  • Berichten: 817
  • mekkerend het leven door
Re: Piko 2017
« Reactie #42 Gepost op: 29 December 2016, 19:57:48 »
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de importeur met de vraag waarom een losse sounddecoder € 110,- kost en het prijsverschil tussen een analoge loc en een loc met ingebouwde sounddecoder maar € 90,- is
Groet,

Gerard

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Piko 2017
« Reactie #43 Gepost op: 29 December 2016, 20:10:34 »
Gerard,

Als je een loc koopt, betaal je meteen een bedrag voor behandeling van je bestelling, de logistiek, de administratieve verwerking van je betaling enz.
Als je diezelfde loc koopt inclusief sounddecoder betaal je de kosten van die decoder,  € 90,- extra.

Koop je diezelfde decoder los, betaal je ook  € 90,- voor je decoder. En daar komen dan ook de diverse kosten bij. Dat is ongeveer de  € 20,- verschil. Dat lijkt wellicht veel, maar ik denk dat die € 20,- best wel redelijk is.

Sander

brutus

  • Offline Offline
  • Berichten: 106
Re: Piko 2017
« Reactie #44 Gepost op: 29 December 2016, 20:11:10 »
Met een Sik,

Bijna overal is het zo dat als je een accesoire los koopt je meer betaald dan  direkt bij aankoop.  Denk aan opslag kosten, voorraad kosten, handelingskosten etc. Bij inbouw in de fabriek bestellen ze gelijk een groot aantal. En als je dan later hem wilt is het een  serviceonderdeel.  Ik vind het alleen wel vreemd dat dit soort vragen in de hobby bij de importeur neergelegt word. Als je met de auto een vraag hebt, ga je naar je garage en niet naar de  importeur. In dit geval vraag je het de winkel, de importeur doet normalieter   alleen contacten met de winkelier. Anders krijgen ze een dagtaak aan mails behandelen van alle hobbyisten.

Maar misschien dat Wim Wolters wel even tijd vrij maakt voor jou vraag , het is een aardige man.

Groeten

Brutus