Het Spoorwegmuseum wil het publiek voor de modelbanen echter verbreden. Naast de trouwe modelbouwer wil het museum zich meer richten op de primaire doelgroep van het museum, gezinnen met kinderen. De (internationale) modelbanen van hoge kwaliteit blijven aanwezig, daarnaast zullen er in 2017 ook enkele grotere verenigingsbanen aanwezig zijn die specifiek op de jeugd gericht zijn. Ook komt er een ‘jeugdplein’ met verschillende doe-activiteiten voor de diverse leeftijdsgroepen. De presentaties van de commerciële standhouders zullen attractiever worden voor de bezoekers
PersberichtUtrecht, 14 december 2016De presentaties van de commerciële standhouders zullen attractiever worden voor de bezoekers.
Wat moet ik me hierbij voorstellen?Ted
Het spoorweg museum wil het hoofdgebouw er graag bij betrekken (dat heeft nooit echt een functie bij Ontraxs)DAAR komen de verenigingsbanen (althans, dat is het eerste plan) Waaronder bv de Benelux module banen.De andere banen blijven in de grote hal.Van een mengeling wil ik nog niet spreken.25 hoogstaande banen (voorbeeld) tegenover 3 verenigingsbanen is nog steeds een groot verschil.