Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Stefan88
Vandaag
om 20:06:48
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht
door
Prutsert
Vandaag
om 20:06:47
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken
door
Jasperkc
Vandaag
om 19:58:45
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 19:38:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R1954
Vandaag
om 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
gdh
Vandaag
om 19:00:07
Fleischmann Anna ombouw.
door
gdh
Vandaag
om 18:53:23
Ik ben aan het opruimen.
door
Keska
Vandaag
om 18:49:58
Show je werkplek
door
Silvolde
Vandaag
om 18:33:37
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 18:14:49
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s
door
bellejt
Vandaag
om 17:47:06
Micromotot analoog 12v dc gebruiken
door
Silvolde
Vandaag
om 17:43:22
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
ES44C4
Vandaag
om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025
door
Arjan6511
Vandaag
om 16:37:54
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 16:23:16
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 15:53:20
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 15:35:42
Piko 1136 van AC naar DC
door
Martijn193
Vandaag
om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 12:34:22
wat is het merk van deze bochtwissel
door
henk
Vandaag
om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
Vandaag
om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:52:42
Spoorhumor
door
Biessendorf
Vandaag
om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:40:41
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Biessendorf
Vandaag
om 11:39:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0
door
Stefan88
Vandaag
om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2
door
Huup
Vandaag
om 10:04:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Het vervolg van het project ... team Timaximus
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
10
Omlaag
Auteur
Topic: Het vervolg van het project ... team Timaximus (gelezen 44773 keer)
GerritM
Offline
Berichten: 485
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #45 Gepost op:
02 October 2006, 21:33:55 »
Je zult het toch minstens aan één zijde los moeten maken en opnieuw bevestigen of doorknippen en weer aanelkaar zetten.
Dit houdt toch in dat je het zeker voor de helft opnieuw moet doen.
Groet Gerrit
Gelogd
H0, 2-rail DCC, Lenz
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #46 Gepost op:
02 October 2006, 22:19:23 »
och, blijf gerust dromen... maar als de luiheid toeslaat, zeg dan niet dat ik je niet gewaarschuwd had
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
tuurtje
Offline
Berichten: 4695
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #47 Gepost op:
02 October 2006, 22:35:45 »
Floris
Ik begrijp (huh
) precies wat je bedoelt. even gauw een draadje trekken naar dat een seintje wat niet goed werkt.
Ah dat hoeft nog even niet zo netjes is voor een eeuwige tijdelijkheid
Arthur
Gelogd
Arthur is helaas in januari 2025 overleden
DHG500
Offline
Berichten: 1615
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #48 Gepost op:
02 October 2006, 22:42:47 »
Wat wordt het toch prachtig (met vertrouwen in de aanpassingen in d elektrische verbindingen)!
Wat betreft foto 1; dat grote keyboard onderaan de foto, is dat voor de wisselstraten?
Amai, dan zit er wel muziek in!
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500) .
====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======
Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #49 Gepost op:
02 October 2006, 22:48:36 »
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #50 Gepost op:
07 October 2006, 15:56:14 »
[off-topic]
Amateur:
http://home.iae.nl/users/peterk1/images/116-1642_IMG.JPG
(Nog in het oude huis en met een hele oude computer.)
[/off-topic]
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
GerritM
Offline
Berichten: 485
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #51 Gepost op:
07 October 2006, 17:34:50 »
Zo, dubbelspoor?
Groet Gerrit
Gelogd
H0, 2-rail DCC, Lenz
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #52 Gepost op:
07 October 2006, 19:06:50 »
Ik heb de vitrine wat aangepast.
In plaats van twee rijen komt er een rij met schuiframen.
De profi glasrails (
zoiets
) wordt in een apart kozijn bevestigd dat weer tegen de huidige kast aangezet wordt.
Er is zo plaats voor 10 rijen van 2,6 meter rails voor het plaatsen van treinen.
Timaximus
«
Laatst bewerkt op: 12 October 2006, 18:20:15 door Timaximus
»
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #53 Gepost op:
12 October 2006, 18:23:41 »
Het resultaat na 2 keer gronden
Als het mee zit kan zaterdag afgelakt worden.
Morgen eerst maar ff kijken of ik 27 meter ROCO flex rail kan scoren voor weinig.
Timaximus
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #54 Gepost op:
18 October 2006, 16:54:30 »
Onze EPS snijder voor slechts €0,-
De EPS snijder wordt op een tafel gemonteerd.
Foto 2
Timaximus
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
Jan Huchshorn
Offline
Berichten: 248
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #55 Gepost op:
18 October 2006, 18:48:57 »
Altijd leuk, zelf gemaakt gereedschap. Vertel er eens wat meer over.
Wat voor een trafo, wat voor draad en waar kun je hout voor €0,- krijgen.
Groeten Jan.
Gelogd
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #56 Gepost op:
18 October 2006, 19:17:29 »
Al de houtresten liggen nog op het balkon.
Het hout is deels van een oude IKEA snijplank en een stukje multiplex.
De oude transformator is een 24 Volt 150 VA exemplaar.
Het draad is een soort bind draad (geen idee wat de samenstelling is).
Het geheel is in 5 minuten in elkaar getimmerd en werkt nog aardig ook.
De temperatuur kan opgevoerd worden door de draad in te korten (experimenteren).
De gewenste levenduur is 27 meter EPS.
Het eerste exemplaar, gemaakt van een figuurzaag beugel, is in vlammen opgegaan door slechte isolatie
Foto
Timaximus
«
Laatst bewerkt op: 18 October 2006, 19:28:15 door Timaximus
»
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
Dolf44
Offline
Berichten: 843
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #57 Gepost op:
18 October 2006, 21:35:51 »
Weerstandsdraad
Mvg, Dolf
Gelogd
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #58 Gepost op:
19 October 2006, 22:38:10 »
... Weerstanddraad ...
Vader heeft het binddraad (volgens de verpakking) in 2005 uit die voordeelbakken bij de GAMMA gepakt omdat hij het mooi draad vond voor het maken van een hek.
We hebben het inmiddels ook toegepast in het hek op het viaduct.
En nu hebben we het ook toegepast als snijdraad (weerstanddraad) en het werkt.
De draad wordt “gloeiend” heet en de trafo blijft licht warm.
De lengte hebben we proefondervindelijk bepaald (de streepjescode staat nog op onze vingers).
MvG,
Timaximus
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
Timaximus
Offline
Berichten: 742
Re: Het vervolg van het project ... team Timaximus
«
Reactie #59 Gepost op:
20 October 2006, 15:05:39 »
De binnenkant van de vitrine is nu twee keer geverfd en klaar!
Alleen het kozijn voor de glazen schuifdeuren moet nog geschuurd en geverfd worden.
Morgen starten we alvast met het snijden van de EPS platen voor de trap interieur.
Misschien dat de vitrine dan volgende week klaar is, afhankelijk van de levertijd van de glazen deuren.
Vader wil graag de treinen van rijspanning voorzien, dus worden het toch K-rails (30 Flex en 10 aansluitrails).
Timaximus
Gelogd
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Vorige
-
Volgende
-
1
2
3
[
4
]
5
6
...
10
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Het vervolg van het project ... team Timaximus